Skocz do zawartości

Poco sterownikowi informacja, który bieg jest zapięty .....


Adbin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

 

Ostatnio zabrałem sie za zakładanie wyświetlacza biegów w mojej Yamasze Thunderace.

Pomyślałem ze zacznę od wyprowadzenia sygnału z silnika... od myśli do czynu krótka droga....

 

I o dziwo :icon_mrgreen: Thunderace jest wyposażony w mechaniczny czujnik informacji który bieg jest zapięty.

Fajnie mniej roboty....

 

 

Ale po kiego sterownikowi informacja który bieg jest zapięty.

Informacja do sterownika idzie o zapiętym 2;3 oraz 4 biegu.

 

Macie jakieś racjonalne wytłumaczenie?

 

A może by to tak obrócić przeciwko niemu ? :D

 

Pozdrawiam

Adbin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie dzieki tej informacji komputer w zaleznosci od zapietego biegu dobiera odpowiednia mape zaplonu.

 

Cos takiego ma np. Suza DL 1000. I nawet zostal wymyslony patent do oszukiwania w tym modelu komputera zeby myslal ze ma zapiety caly czas 4 bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest na 5 ale na 1 biegu sterownik jest tak zaprogramowany aby przyrost mocy i momentu obrotowego w funkcji obrotów miał możliwie łagodną charakterystykę a czasami i moc na 1 biegu jest celowo ograniczana bo i tak reszta podzespołów (szczególnie układ opona-asfalt) nie jest wstanie przenieść na 1 przełożeniu tej mocy i prowadzi to do niebezpiecznych sytuacji. A w twoim motocyklu pewnie to ograniczenie działa i na 5 biegu. Dlatego masz tylko czujniki 2, 3 i 4 bo jak nie jest na tych biegach to jest na 1 albo 5 :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na necie cos takiego:

EXUP - walcowa przepustnica znajdująca się u wlotu do kolektora wydechowego. Jej otwarciem steruje mikroprocesor, zarządzający także zapłonem. Informacje niezbędne do prawidłowej pracy silnika czerpane są z kilku sensorów: czujnika otwarcia przepustnicy TPS, czujnika prędkości obrotowej i czujnika informującego o tym, który bieg jest wrzucony. Celem takiego rozwiązania było zapewnienie dużego momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów pomiędzy 5000 i 7500 obr/min

 

Jak można to zinterpretować???

Na którym biegu jest najkorzytniej no i co z 1 i piątym biegiem????

Edytowane przez Adbin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...