Adbin Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Witajcie Ostatnio zabrałem sie za zakładanie wyświetlacza biegów w mojej Yamasze Thunderace.Pomyślałem ze zacznę od wyprowadzenia sygnału z silnika... od myśli do czynu krótka droga.... I o dziwo :icon_mrgreen: Thunderace jest wyposażony w mechaniczny czujnik informacji który bieg jest zapięty.Fajnie mniej roboty.... Ale po kiego sterownikowi informacja który bieg jest zapięty.Informacja do sterownika idzie o zapiętym 2;3 oraz 4 biegu. Macie jakieś racjonalne wytłumaczenie? A może by to tak obrócić przeciwko niemu ? :D PozdrawiamAdbin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PaleSatan Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Prawdopodobnie dzieki tej informacji komputer w zaleznosci od zapietego biegu dobiera odpowiednia mape zaplonu. Cos takiego ma np. Suza DL 1000. I nawet zostal wymyslony patent do oszukiwania w tym modelu komputera zeby myslal ze ma zapiety caly czas 4 bieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adbin Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Jeżeli jest jak mówisz to czy możesz jeszcze napisać dlaczego najkorzystniejsza mapa jest dla 4 biegu?No i co z 1 i 5 skoro z tych biegów nie idzie sygnał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Nie wiem jak jest na 5 ale na 1 biegu sterownik jest tak zaprogramowany aby przyrost mocy i momentu obrotowego w funkcji obrotów miał możliwie łagodną charakterystykę a czasami i moc na 1 biegu jest celowo ograniczana bo i tak reszta podzespołów (szczególnie układ opona-asfalt) nie jest wstanie przenieść na 1 przełożeniu tej mocy i prowadzi to do niebezpiecznych sytuacji. A w twoim motocyklu pewnie to ograniczenie działa i na 5 biegu. Dlatego masz tylko czujniki 2, 3 i 4 bo jak nie jest na tych biegach to jest na 1 albo 5 :)pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kisYZF Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Czytalem o tym czujniku, wiem ze w 750 tez wystepuje. U siebie nie szukalem, ale chetnie bym sie dowiedzial gdzie on jest i gdzie sa kable wyprowadzone od niego :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adbin Opublikowano 1 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2008 , ale chetnie bym sie dowiedzial gdzie on jest i :(Pod zębatką obok pompy wodnej-> OBRAZEK <- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adbin Opublikowano 2 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2008 (edytowane) Znalazłem na necie cos takiego: EXUP - walcowa przepustnica znajdująca się u wlotu do kolektora wydechowego. Jej otwarciem steruje mikroprocesor, zarządzający także zapłonem. Informacje niezbędne do prawidłowej pracy silnika czerpane są z kilku sensorów: czujnika otwarcia przepustnicy TPS, czujnika prędkości obrotowej i czujnika informującego o tym, który bieg jest wrzucony. Celem takiego rozwiązania było zapewnienie dużego momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów pomiędzy 5000 i 7500 obr/min Jak można to zinterpretować???Na którym biegu jest najkorzytniej no i co z 1 i piątym biegiem???? Edytowane 2 Kwietnia 2008 przez Adbin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.