Skocz do zawartości

Obrotomierz - dziwne zachowanie


Tuzmen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przy niskich obrotach tj. do 7000 wszystko oki, jednak tak gdzieś od 8000 wskazówka wariuje. Skacze w górę o 2 tys, potem spada i tak nieregularnie się to powtarza.

Silnik pracuje prawidłowo, przy 10tys, gdzie wskazówka nie wie co z sobą zrobić, silnik nie przerywa, ma moc nic złego sie nie dzieje.

W poprzednim sezonie miałem tak ale dopiero w okolicach 10tys.

 

Obrotomierz zasilany jest impulsami z modułu zapłonowego, jednak gdyby on był zepsuty napewno miało by to wpływ na pracę silnika.

 

Pytanie czy ktoś miał coś podobnego w swojej maszynie, macie jakieś "wskazówki" niekoniecznie wyciągnięte z zegara ;P

 

Zacznę chyba od kokpitu, styki i kabelki

 

Pozdrawiam bluesowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy niskich obrotach tj. do 7000 wszystko oki, jednak tak gdzieś od 8000 wskazówka wariuje. Skacze w górę o 2 tys, potem spada i tak nieregularnie się to powtarza.

Silnik pracuje prawidłowo, przy 10tys, gdzie wskazówka nie wie co z sobą zrobić, silnik nie przerywa, ma moc nic złego sie nie dzieje.

W poprzednim sezonie miałem tak ale dopiero w okolicach 10tys.

 

Obrotomierz zasilany jest impulsami z modułu zapłonowego, jednak gdyby on był zepsuty napewno miało by to wpływ na pracę silnika.

 

Pytanie czy ktoś miał coś podobnego w swojej maszynie, macie jakieś "wskazówki" niekoniecznie wyciągnięte z zegara ;P

 

Zacznę chyba od kokpitu, styki i kabelki

 

Pozdrawiam bluesowo

Nie wiem tego napewno,ale gdzies kiedys czytalem ze niektore moto maja taki system sygnalizowania jakiejs usterki ;) Wlasnie wariowaniem wskazowki. Ale moze jeszcze niech ktos bardziej w temacie zabierze glos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wykręcileś czegos przypadkiem z motocykla ostanio? Ja kiedys w moim bandicie znalazelm taki polkilogramowy kawał żelastwa i go usunąłem bo stwierdzilem ze po cholere pół kg złomu wozic-owy złom byl w okolicy bezpieczników i całej elektroniki a jego zadaniem bylo wypapywanie pola elektormagnetycznego wytworzonego przez magneto. wlasnie po wykręceniu tego czegos obrotomierz szalał przy wyzszych obrotach - po załozeniu problem ustał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wykręcileś czegos przypadkiem z motocykla ostanio? Ja kiedys w moim bandicie znalazelm taki polkilogramowy kawał żelastwa i go usunąłem bo stwierdzilem ze po cholere pół kg złomu wozic-owy złom byl w okolicy bezpieczników i całej elektroniki a jego zadaniem bylo wypapywanie pola elektormagnetycznego wytworzonego przez magneto. wlasnie po wykręceniu tego czegos obrotomierz szalał przy wyzszych obrotach - po załozeniu problem ustał.

 

A możesz jaśniej opisać ten przedmiot i jego umiejscowienie, możliwe że coś zrobiłem, bo instalowałem alarm i grzane manetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie po wykręceniu tego czegos obrotomierz szalał przy wyzszych obrotach - po załozeniu problem ustał.

 

Dziękuję za rozwiązanie mojej zagadki myślowej :-). Sam się zastanawiałem po co coś takiego :-)

 

Hej a mógłbyś powiedzieć coś więcej o tym czymś, bo nie mam pojęcia o co chodzi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...