Skocz do zawartości

Nie Cieknąca Pompa w MZ!


Gość SKORUPA
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od czego zacząć? :(

-rozbieramy na czynniki pierwsze pompę cham.

-myjemy wszystkie podzespoły dokładnie (denaturatem nie benzyną)

-wykręcamy z korpusu plastikową tuleję (tą od nakrętki) wyciągmy Oring (uszczelke) i teraz tą tuleję wkręcamy na ŻYWICOWO EPOKSYDOWY KLEJ np. Poxipol, polecam Epoxystel. I jedno mamy z głowy.

-Teraz z tłoczka zciągamy dwa symeryngi, oglądamy tłoczek czy nie ma żadnych zarysowań i wrzerów.

-zakładamy pierwszy symering (mały, rozwarciem do środka) uważamy żeby go nie porwać.

-I teraz zakładmy durzy symering na wsadzony wcześniej tłoczek. Najlepiej do tego urzyć swożnia tłokowego od MZ, gdy wprasujemy symering do końca. UWAGA! należy zobaczyć jaka jest szczelina między zawleczką a symeringiem.

-musimy się zaopatrzyć w podkładkę średnicy zew. symeringu, otwór wewnętrzny powinien być większ od tłoczka jakieś 1,5 do 2mm.

-jak się zaopatrzymy w podkładkę grubości szczeliny, to wyjmujemy zawleczkę i zakładamy podkładkę i na nią zawleczkę.

-TA PODKŁADKA UNIMORZLIWIA NA PRACE SYMERINGU (WYGINANIE SIĘ KRAWĘDI WEWNĘTRZNYCH PRZY PRACY TŁOCZKA)

-Teraz klamka. Szlifujemy pilniczkiem końcówkę klamki (tą która popycha tłoczek) tak żeby jak naj mniejszą powierzchnią popychała tłoczek. TE OSZLIFOWANIE ZAPOBIEGA ZACIERANIU SIĘ KLAMKI NA TŁOCZKU. ( Bo jak się zaciera klamka to tłoczek jest odpychany i powstaje wyciek przy karzdym wciśnięciu klamki)

-Przed załorzeniem klamki wycinamy z gąbki coś na rodzaj symeringu. ZAPOBIEGA TO NA DOSTANIU SIĘ SYFU DO SYMERINGU.

-No i zakładmy klamkę. Klamka ma być trochę wciśnięta czujnikiem stopu.

-I montujemy pompę i zalewamy płyn Najlepiej SYNTETYCZNY CASTROL cena ok30 zł bo na zwykłym puchną symeringi.

-UWAGA nie odpowietrzmy zacisku sam się odpowietrzy.

 

Powodzenia!!! :idea: moje GG 5424927

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

To co napisałeś to jest dużo roboty . Nsajlepiej jest wybrać się do sklepu gdzie chandlują simeringami i kupić jeden o rozmiarach 20na 10 i założyć go zamiast dużejj uszczelki. Najpierw należy zmierzyć suwmiarom tłoczek czy wykazuje zużycie . Jeżeli ma troche mniej niż 10mm to należy sprawić sobie nowy lub skrucić spręzynke na simebingu by był bardziej szczelny. Jest jeszcze jedna możliwość. (robiłemm tak w 150) Poszedłemm doo tokaża i za piwo wytoczył mi mowy tłoczek o końcówce nie 10mm tylko 11mm. Na początku chodzi trocze ciężko ale potem bajer i ani kropla z niej nie cieknie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na przedni hamulec mam pompe oryginalną od ETZ. Zalozony mam nowy tloczek i oryginalne uszczelki i wszystko jest OK. Najczestrząprzyczyną wycieków jest stosowanie niewlasciwego plynu, nalezy zalewac hamulec w etz plynem typu DOT ( wystarcza dot 3 dla normalnej jazdy ale jesli ktos lata sportowo ;) polecam dot 4 o wyzszej temp wrzenia). Co do marki oleju polecam JURID , chyba jedna z najlepszych firm produkujacych plyny hamulcowe ( zalewa sie takie w mieczyslawach wazacych po 2 tony :) )

 

Ps. Latam na tym hamulcu bez grzebania przy nim jakies 2 sezony juz i ani kropelki nie widze na zewnatrz ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

"SKORUPA"]Od czego zacząć? :)

-rozbieramy na czynniki pierwsze pompę cham.

-myjemy wszystkie podzespoły dokładnie (denaturatem nie benzyną)

-wykręcamy z korpusu plastikową tuleję (tą od nakrętki) wyciągmy Oring (uszczelke) i teraz tą tuleję wkręcamy na ŻYWICOWO EPOKSYDOWY KLEJ np. Poxipol, polecam Epoxystel. I jedno mamy z głowy.

-Teraz z tłoczka zciągamy dwa symeryngi, oglądamy tłoczek czy nie ma żadnych zarysowań i wrzerów.

-zakładamy pierwszy symering (mały, rozwarciem do środka) uważamy żeby go nie porwać.

-I teraz zakładmy durzy symering na wsadzony wcześniej tłoczek. Najlepiej do tego urzyć swożnia tłokowego od MZ, gdy wprasujemy symering do końca. UWAGA! należy zobaczyć jaka jest szczelina między zawleczką a symeringiem.

-musimy się zaopatrzyć w podkładkę średnicy zew. symeringu, otwór wewnętrzny powinien być większ od tłoczka jakieś 1,5 do 2mm.

-jak się zaopatrzymy w podkładkę grubości szczeliny, to wyjmujemy zawleczkę i zakładamy podkładkę i na nią zawleczkę.

-TA PODKŁADKA UNIMORZLIWIA NA PRACE SYMERINGU (WYGINANIE SIĘ KRAWĘDI WEWNĘTRZNYCH PRZY PRACY TŁOCZKA)

-Teraz klamka. Szlifujemy pilniczkiem końcówkę klamki (tą która popycha tłoczek) tak żeby jak naj mniejszą powierzchnią popychała tłoczek. TE OSZLIFOWANIE ZAPOBIEGA ZACIERANIU SIĘ KLAMKI NA TŁOCZKU. ( Bo jak się zaciera klamka to tłoczek jest odpychany i powstaje wyciek przy karzdym wciśnięciu klamki)

-Przed załorzeniem klamki wycinamy z gąbki coś na rodzaj symeringu. ZAPOBIEGA TO NA DOSTANIU SIĘ SYFU DO SYMERINGU.

-No i zakładmy klamkę. Klamka ma być trochę wciśnięta czujnikiem stopu.

-I montujemy pompę i zalewamy płyn Najlepiej SYNTETYCZNY CASTROL cena ok30 zł bo na zwykłym puchną symeringi.

-UWAGA nie odpowietrzmy zacisku sam się odpowietrzy.

 

 

Witam!!

 

Pompa została przetestowana -2 lata temu została złożona, Płyn był dolewany 3 razy :!: od 2 lat. i ciekawe ile jeszcze wytrzyma...

 

Ale wiadomo cięknąca pompa to jest naprawde utrapienie - zawsze są jakies kaprysy :?

 

Pozdrawiam :buttrock:

 

SKORUPA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rysiek24

jesli gumki nie pomagaja

 

1.nowy tloczek jesli jest mozliwosc dotoczyc o 1 mm wiekszy +nowe simeringi

2.pompa (pompa + zacisk) od japonca - bylo by supeeeer zrobic stooppie etka :D ale pompa kosztuje pare stow (uzywka) a i przerabiac by bylo co aby to zamontowac :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rysiek24

a zdradzisz mi gdzie je kupies i ile dales :) moze mozna kupic w necie te klocki :D rozumiem ze to klocki do ety takie same jak orginalne :D nie od japonca czy po przerobkach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja nie cieknie ale nie moge dokonca zrobic chamulca-niewiem co jest, klamka sprezynuje, normalnie powinna byc twarda i niedac sie dogiac do konca a moja mozna docisnac do manetki, co moze byc nie tak?

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rysiek24

yago to najprawdopodobniej mala gumka na tloczku (ta w raczce) mialem takie cos moja stara sie poszczerbila przy wyciaganiu kupilem nowa ale okazalo sie ze jest 2 razy mniejsza od starej !!! i nie pompowala wcale ale przypadkiem w domu mialem gdzies jeszcze taka gumke ta byla tylko nieco wieksza od tej co kupilem ale to wystarczylo hamulec dziala ale troszke sie namachalem zanim zaskoczyl

 

 

to powietrze albo mala gumka na tloczku ta w srodku ja tak mialem odpowietrzaj recznie nie odkrecajac korek bo to malo daje .Na siodle (tzn zaciskach) masz nakretke specialna najpierw pompujesz go az bedzie twardy a potem odkrecasz nakretke trzymajc wcisniety hamulec i popuszczasz plyn z powietrzem potem dokrecasz nakretke i robisz od pocztku tzn pompujesz i spuszczasz plyn zrob tak pare razy jak nic nie da to zmien mala gumke na tloczku

 

p.s a tylko pilnuj poziomu plynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna możliwość. (robiłemm tak w 150) Poszedłemm doo tokaża i za piwo wytoczył mi mowy tłoczek o końcówce nie 10mm tylko 11mm. Na początku chodzi trocze ciężko ale potem bajer i ani kropla z niej nie cieknie!

 

 

A nie lepiej założyć simering 20 na 9 na stary tłoczek, lub, jeżeli ma rysy lub wżery przetoczyć na 9mm i założyć simering 20 na 8, to chyba mniej roboty niż toczyć nowy tłoczek.

 

No chyba, że nie ma simeringów o takich wymiarach :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...