Gość SKORUPA Opublikowano 31 Października 2002 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2002 Od czego zacząć? :( -rozbieramy na czynniki pierwsze pompę cham.-myjemy wszystkie podzespoły dokładnie (denaturatem nie benzyną)-wykręcamy z korpusu plastikową tuleję (tą od nakrętki) wyciągmy Oring (uszczelke) i teraz tą tuleję wkręcamy na ŻYWICOWO EPOKSYDOWY KLEJ np. Poxipol, polecam Epoxystel. I jedno mamy z głowy.-Teraz z tłoczka zciągamy dwa symeryngi, oglądamy tłoczek czy nie ma żadnych zarysowań i wrzerów.-zakładamy pierwszy symering (mały, rozwarciem do środka) uważamy żeby go nie porwać.-I teraz zakładmy durzy symering na wsadzony wcześniej tłoczek. Najlepiej do tego urzyć swożnia tłokowego od MZ, gdy wprasujemy symering do końca. UWAGA! należy zobaczyć jaka jest szczelina między zawleczką a symeringiem.-musimy się zaopatrzyć w podkładkę średnicy zew. symeringu, otwór wewnętrzny powinien być większ od tłoczka jakieś 1,5 do 2mm.-jak się zaopatrzymy w podkładkę grubości szczeliny, to wyjmujemy zawleczkę i zakładamy podkładkę i na nią zawleczkę.-TA PODKŁADKA UNIMORZLIWIA NA PRACE SYMERINGU (WYGINANIE SIĘ KRAWĘDI WEWNĘTRZNYCH PRZY PRACY TŁOCZKA)-Teraz klamka. Szlifujemy pilniczkiem końcówkę klamki (tą która popycha tłoczek) tak żeby jak naj mniejszą powierzchnią popychała tłoczek. TE OSZLIFOWANIE ZAPOBIEGA ZACIERANIU SIĘ KLAMKI NA TŁOCZKU. ( Bo jak się zaciera klamka to tłoczek jest odpychany i powstaje wyciek przy karzdym wciśnięciu klamki)-Przed załorzeniem klamki wycinamy z gąbki coś na rodzaj symeringu. ZAPOBIEGA TO NA DOSTANIU SIĘ SYFU DO SYMERINGU.-No i zakładmy klamkę. Klamka ma być trochę wciśnięta czujnikiem stopu.-I montujemy pompę i zalewamy płyn Najlepiej SYNTETYCZNY CASTROL cena ok30 zł bo na zwykłym puchną symeringi.-UWAGA nie odpowietrzmy zacisku sam się odpowietrzy. Powodzenia!!! :idea: moje GG 5424927 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazmir Opublikowano 13 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2003 Wszystko to fajne i słuszne ale zapomniałeś o najważniejszej rzeczy pomiar zużycia otworu w obudowie pompy hamulcowej. Jeśli jest wyrobiona (nie mówiąc o rysach to te zabiegi nic nie pomogą!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon.c Opublikowano 5 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2003 To co napisałeś to jest dużo roboty . Nsajlepiej jest wybrać się do sklepu gdzie chandlują simeringami i kupić jeden o rozmiarach 20na 10 i założyć go zamiast dużejj uszczelki. Najpierw należy zmierzyć suwmiarom tłoczek czy wykazuje zużycie . Jeżeli ma troche mniej niż 10mm to należy sprawić sobie nowy lub skrucić spręzynke na simebingu by był bardziej szczelny. Jest jeszcze jedna możliwość. (robiłemm tak w 150) Poszedłemm doo tokaża i za piwo wytoczył mi mowy tłoczek o końcówce nie 10mm tylko 11mm. Na początku chodzi trocze ciężko ale potem bajer i ani kropla z niej nie cieknie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 8 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2003 z tego co wiem z doświadczenia to te i innego typu zabiegi nie przyniosa aż tak widocznego efektu-radze zaiwestować i kupić z innej maszynki (małego japończyka) Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viperPL Opublikowano 12 Kwietnia 2003 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2003 Ja na przedni hamulec mam pompe oryginalną od ETZ. Zalozony mam nowy tloczek i oryginalne uszczelki i wszystko jest OK. Najczestrząprzyczyną wycieków jest stosowanie niewlasciwego plynu, nalezy zalewac hamulec w etz plynem typu DOT ( wystarcza dot 3 dla normalnej jazdy ale jesli ktos lata sportowo ;) polecam dot 4 o wyzszej temp wrzenia). Co do marki oleju polecam JURID , chyba jedna z najlepszych firm produkujacych plyny hamulcowe ( zalewa sie takie w mieczyslawach wazacych po 2 tony :) ) Ps. Latam na tym hamulcu bez grzebania przy nim jakies 2 sezony juz i ani kropelki nie widze na zewnatrz ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skorupa Opublikowano 22 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2004 "SKORUPA"]Od czego zacząć? :) -rozbieramy na czynniki pierwsze pompę cham.-myjemy wszystkie podzespoły dokładnie (denaturatem nie benzyną)-wykręcamy z korpusu plastikową tuleję (tą od nakrętki) wyciągmy Oring (uszczelke) i teraz tą tuleję wkręcamy na ŻYWICOWO EPOKSYDOWY KLEJ np. Poxipol, polecam Epoxystel. I jedno mamy z głowy.-Teraz z tłoczka zciągamy dwa symeryngi, oglądamy tłoczek czy nie ma żadnych zarysowań i wrzerów.-zakładamy pierwszy symering (mały, rozwarciem do środka) uważamy żeby go nie porwać.-I teraz zakładmy durzy symering na wsadzony wcześniej tłoczek. Najlepiej do tego urzyć swożnia tłokowego od MZ, gdy wprasujemy symering do końca. UWAGA! należy zobaczyć jaka jest szczelina między zawleczką a symeringiem.-musimy się zaopatrzyć w podkładkę średnicy zew. symeringu, otwór wewnętrzny powinien być większ od tłoczka jakieś 1,5 do 2mm.-jak się zaopatrzymy w podkładkę grubości szczeliny, to wyjmujemy zawleczkę i zakładamy podkładkę i na nią zawleczkę.-TA PODKŁADKA UNIMORZLIWIA NA PRACE SYMERINGU (WYGINANIE SIĘ KRAWĘDI WEWNĘTRZNYCH PRZY PRACY TŁOCZKA)-Teraz klamka. Szlifujemy pilniczkiem końcówkę klamki (tą która popycha tłoczek) tak żeby jak naj mniejszą powierzchnią popychała tłoczek. TE OSZLIFOWANIE ZAPOBIEGA ZACIERANIU SIĘ KLAMKI NA TŁOCZKU. ( Bo jak się zaciera klamka to tłoczek jest odpychany i powstaje wyciek przy karzdym wciśnięciu klamki)-Przed załorzeniem klamki wycinamy z gąbki coś na rodzaj symeringu. ZAPOBIEGA TO NA DOSTANIU SIĘ SYFU DO SYMERINGU.-No i zakładmy klamkę. Klamka ma być trochę wciśnięta czujnikiem stopu.-I montujemy pompę i zalewamy płyn Najlepiej SYNTETYCZNY CASTROL cena ok30 zł bo na zwykłym puchną symeringi.-UWAGA nie odpowietrzmy zacisku sam się odpowietrzy. Witam!! Pompa została przetestowana -2 lata temu została złożona, Płyn był dolewany 3 razy :!: od 2 lat. i ciekawe ile jeszcze wytrzyma... Ale wiadomo cięknąca pompa to jest naprawde utrapienie - zawsze są jakies kaprysy :? Pozdrawiam :buttrock: SKORUPA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiek24 Opublikowano 26 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2004 jesli gumki nie pomagaja 1.nowy tloczek jesli jest mozliwosc dotoczyc o 1 mm wiekszy +nowe simeringi2.pompa (pompa + zacisk) od japonca - bylo by supeeeer zrobic stooppie etka :D ale pompa kosztuje pare stow (uzywka) a i przerabiac by bylo co aby to zamontowac :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skorupa Opublikowano 26 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2004 Witam! Założyłem do swojej 251 Klocki EBC. Jak jest zimna tarcza to są słbe hamulce ale jak już się nagrzeje to wtedy mozemy robić stoopie... Pozdrawiam :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiek24 Opublikowano 26 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2004 a zdradzisz mi gdzie je kupies i ile dales :) moze mozna kupic w necie te klocki :D rozumiem ze to klocki do ety takie same jak orginalne :D nie od japonca czy po przerobkach :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skorupa Opublikowano 26 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2004 te klocki kupiłem w LARSSONIE orginalne do MZ były dwa rodzaje za 59 i 106zł. ja mam te za 59. Jeszcze są klocki FERRODO róznią się tym że maja 2 nacięcia... Pozdrawiam :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiek24 Opublikowano 27 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2004 i naprawde jest taka ogromna roznica podczas hamowania ???? warto je kupic ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skorupa Opublikowano 27 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2004 ogromna to może nie... ale są lepsze a jak się tarcza nagrzeje to są super... Ja pozostaje przy tych!! niewiem jak jeszcze Ferrodo. Pozdrawiam :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 29 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2004 moja nie cieknie ale nie moge dokonca zrobic chamulca-niewiem co jest, klamka sprezynuje, normalnie powinna byc twarda i niedac sie dogiac do konca a moja mozna docisnac do manetki, co moze byc nie tak? Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rysiek24 Opublikowano 29 Lutego 2004 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2004 yago to najprawdopodobniej mala gumka na tloczku (ta w raczce) mialem takie cos moja stara sie poszczerbila przy wyciaganiu kupilem nowa ale okazalo sie ze jest 2 razy mniejsza od starej !!! i nie pompowala wcale ale przypadkiem w domu mialem gdzies jeszcze taka gumke ta byla tylko nieco wieksza od tej co kupilem ale to wystarczylo hamulec dziala ale troszke sie namachalem zanim zaskoczyl to powietrze albo mala gumka na tloczku ta w srodku ja tak mialem odpowietrzaj recznie nie odkrecajac korek bo to malo daje .Na siodle (tzn zaciskach) masz nakretke specialna najpierw pompujesz go az bedzie twardy a potem odkrecasz nakretke trzymajc wcisniety hamulec i popuszczasz plyn z powietrzem potem dokrecasz nakretke i robisz od pocztku tzn pompujesz i spuszczasz plyn zrob tak pare razy jak nic nie da to zmien mala gumke na tloczku p.s a tylko pilnuj poziomu plynu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ares Opublikowano 1 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2004 Jest jeszcze jedna możliwość. (robiłemm tak w 150) Poszedłemm doo tokaża i za piwo wytoczył mi mowy tłoczek o końcówce nie 10mm tylko 11mm. Na początku chodzi trocze ciężko ale potem bajer i ani kropla z niej nie cieknie! A nie lepiej założyć simering 20 na 9 na stary tłoczek, lub, jeżeli ma rysy lub wżery przetoczyć na 9mm i założyć simering 20 na 8, to chyba mniej roboty niż toczyć nowy tłoczek. No chyba, że nie ma simeringów o takich wymiarach :?: :?: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.