Bartekpołczyn Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Mam pytanie do tych którzy rozbierali swoje sprzęty. Czy przypadkiem denko tłoka w kawie nie jest mniejszej średnicy niż pozostała część tłoka od pierścienia zgarniającego w dół. Bo jeśli tak to jak wtedy robić szlif cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 (edytowane) Mam pytanie do tych którzy rozbierali swoje sprzęty. Czy przypadkiem denko tłoka w kawie nie jest mniejszej średnicy niż pozostała część tłoka od pierścienia zgarniającego w dół. Bo jeśli tak to jak wtedy robić szlif cylindra. a jak by zachodzilo sprezanie gdyby cylinder sie rozszerzal ku gorze? :buttrock: Edytowane 18 Marca 2008 przez JanuszK30 Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 w sumie, tak jest zbudowany tlok - nigdy sie nad tym nie zastanawialem :icon_biggrin: , zoba na moje foty z linka tam masz jako tako pokazany oryginal i wossnerka Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekpołczyn Opublikowano 19 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 a jak by zachodzilo sprezanie gdyby cylinder sie rozszerzal ku gorze? :)Jak nie rozbierałeś swojego motoru to nie wiesz o czym mówie. Po prostu tłok ma swoją specyficzną konstrukcję. w sumie, tak jest zbudowany tlok - nigdy sie nad tym nie zastanawialem :rolleyes: , zoba na moje foty z linka tam masz jako tako pokazany oryginal i wossnerkaMam pytanie czy jak kupiłeś tłok wosnera to czy robiłeś szlif cylindra.Bo ja chcem sobie kupić taki tłok i nie wiem czy kupować nadwymiarowy czy nie. A Srednica cylindra u mnie to 100mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 masz rację, tłok na samej górze jest o mniejszej średnicy niż nasamym dole. Denko tłoka jest narażone na dużo wyższą temperaturę niżjego dolna częśc, a tym samym rozszeżalnośc cieplna u góry jest większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 19 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Tak robilem szlif , tyle ze mialem wstawiana tuleje cylindra i zrobilem na oryginalnym zjechanym tloku 20 tys km , pewnie moglem wstawic nominal/nadwymiar , ale zdecydowalem sie na 1 szlif ,musieli najpierw roztoczyc cylinder zanim szlifowali. Jak masz wymiar 100, to lapiesz sie na 1 szlif czyli 100.94http://www.woessner-kolben.de/english/indexenglish.html Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekpołczyn Opublikowano 19 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2008 Chyba masz racje najlepiej zrobić szlif to da pewność, że będzie dobra szczelność w komorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Jak nie rozbierałeś swojego motoru to nie wiesz o czym mówie. :P :biggrin: rozbieralem i to nie tylko motocykl ale i silnik... Sorry czytajac o tloku myslalem o cylindrze, bywa...:PNie tylko denko ale cala czesc przypierscieniowa w tej konstrukcji tloka ma mniejsza srednice niz jego czesc prowadzaca, a sam tlok nie jest wykonany jako walec, lecz jako kombinacja walcow stozkow i powierzchni krzywoliniowych opracowanych empirycznie. Co wiecej sam tlok jest owalizowany w okreslonych obszarach...Poslugujemy sie pomiarami na trzech roznych wysokosciach tloka, a znaczenie praktyczne ma luz montazowy, ktorego pomiar dotyczy dolnej czesci tloka, dla dokladnych pomiarow powinno sie ponaddto okreslic luz czesci prowadzacej oraz luz korony tloka... jak widac wszystko to daje skomplikowany obraz budowy tloka i aby uzyskac zamierzony efekt nalezy wykonac szlif cylindra zgodnie z kryteriami (luz montazowy), ktore dyktuje producent tloka.pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robson63 Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Chyba masz racje najlepiej zrobić szlif to da pewność, że będzie dobra szczelność w komorze Pod warunkiem ze głowica jest ok... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 No nie to co moja:/ była tak pokrzywiona że trzeba było zdjąć lekko ponad 1mm materiału. Więc głowice póki masz na wierzchu też sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 planowanie , wymiana uszczelniaczy + docieranie zaworow w gniazdach , bez tego nie zakladaj glowicy . Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 No właśnie zajżyj do zaworów. Mogą być powypalane, a póki masz głowice na wierzchu to nie problem je rozpiąć i sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekpołczyn Opublikowano 21 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 Głowica jest prosta a zawory dotarte. To chyba oanacza że będę mógł przystąpić do szlifowania cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 a uszczlniacze zaworow rozumiem wymieniles ?? jak tak to juz tylko pasowanko tloka zostalo Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekpołczyn Opublikowano 23 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 To znaczy uszczelniacze wymieniałem w zeszłym roku ale chyba będą OK tak mi się wydaje. Bo kupowałem je oryginalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.