wojtek101 Opublikowano 18 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2008 Witam jestem nowym forumowiczem motocykle pokochałem od kąd ojciec w 6 podstawówce kupił mi simsonka teraz mam 19 lat uczę się w technikum w weekendy pracuje. Niestety moi rodzice są mega turbo przeciwni takim sztańskim konstrukcjom jak motory (mimo że miałem simsonka) tak że na ich wsparcie finansowe nie mam co liczyć a biorąc pod uwagę że się jeszcze ucze słabiutko u mnie z kasą ledwie uzbierałem na gsx z 87 roku (jeszcze spłacam bratowy kredyt) mówiąc krótko nie stać mnie na serwis czy nawet mechanika dlatego chciałbym jak najwięcej zrobić samemu. I tutaj jest haczyk nie za bardzo znam się na mechanice co oczywiście nie oznacza że się boje kluczy śrubokrętów itd. tutaj moje pytanie Jakie świece, jaki olej wiem że 10w-40 półsyntetyk z tym że nie mam pojęcia czy może to być jakiś najtańszy czy jest jakiś preferowany, nie wiem jak rozpoznać czy napęd jest już do wymiany w sumie to nic nie wiem o eksploatacji tego modelu. Jest jeszcze jedno, jadę sobie odkręcam manetkę a on mi się max do ok 7000rpm kręci wykluczam zapłon bo na biegu jałowym spokojnie do 9000rpm sprzedający powiedział że to gaźniki ile w tym prawdy nie wiem. Poza tym jak silnik się rozgrzeje ciężko czasem wrzucić luz podczas postoju gdy motocykl jest w ruchu nie mam problemu. No i jeszcze zawory robią delikatne stuku puku. Wiem że wielu może rozbawić moja prośba ale jakby mi ktoś krok po kroku opisał jak wyregulować zaworyco zrobić z tym luzem i ogólnie odpowiedzieć na pytanka będę bardzo wdzięczny gdyż narazie moja zuza stoi w garażu i czeka aż przy niej przysiądę albo aż spłacę sianko i uzbieram na kogoś kto nad nią usiądzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FighteR-600 Opublikowano 20 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2008 Witam jestem nowym forumowiczem motocykle pokochałem od kąd ojciec w 6 podstawówce kupił mi simsonka teraz mam 19 lat uczę się w technikum w weekendy pracuje. Niestety moi rodzice są mega turbo przeciwni takim sztańskim konstrukcjom jak motory (mimo że miałem simsonka) tak że na ich wsparcie finansowe nie mam co liczyć a biorąc pod uwagę że się jeszcze ucze słabiutko u mnie z kasą ledwie uzbierałem na gsx z 87 roku (jeszcze spłacam bratowy kredyt) mówiąc krótko nie stać mnie na serwis czy nawet mechanika dlatego chciałbym jak najwięcej zrobić samemu. I tutaj jest haczyk nie za bardzo znam się na mechanice co oczywiście nie oznacza że się boje kluczy śrubokrętów itd. tutaj moje pytanie Jakie świece, jaki olej wiem że 10w-40 półsyntetyk z tym że nie mam pojęcia czy może to być jakiś najtańszy czy jest jakiś preferowany, nie wiem jak rozpoznać czy napęd jest już do wymiany w sumie to nic nie wiem o eksploatacji tego modelu. Jest jeszcze jedno, jadę sobie odkręcam manetkę a on mi się max do ok 7000rpm kręci wykluczam zapłon bo na biegu jałowym spokojnie do 9000rpm sprzedający powiedział że to gaźniki ile w tym prawdy nie wiem. Poza tym jak silnik się rozgrzeje ciężko czasem wrzucić luz podczas postoju gdy motocykl jest w ruchu nie mam problemu. No i jeszcze zawory robią delikatne stuku puku. Wiem że wielu może rozbawić moja prośba ale jakby mi ktoś krok po kroku opisał jak wyregulować zaworyco zrobić z tym luzem i ogólnie odpowiedzieć na pytanka będę bardzo wdzięczny gdyż narazie moja zuza stoi w garażu i czeka aż przy niej przysiądę albo aż spłacę sianko i uzbieram na kogoś kto nad nią usiądzie. jeśli chcesz sie czegoś więcej dowiedzieć o swoim motocyklu to najpierw poszukaj/ściągnij sobie serwisówke do twojego modelu i przestudiuj ją parę razy może coś Ci da.... oznaki wymiany napędu to.... łańcuch na końcu zakresu, możesz go odciągnąć od zębatki bez problemu, zębatka ma zadziory na zębach, zęby są nie regularnych kształtów... itp... co do obrotów (nie wiem jaki zakres obrotów ma twój motocykl) jeśli idzie tylko do 7000 (na obrotomierzu masz jeszcze z 5000 zapasu) to najprawdopodobniej moto jest zdławione poprzez specjalne nakładki na gaźniki.... duzo można pisać sciagnij serwisowke potem cos kombinuj z moto... pozdro :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2008 To jest bardzo fajny motocykl, w mojej opinii ladniejszy od pozniejszego GSXF 600, tyle ze stan techniczny moze byc rozny. Diabli wiedza co poprzedni wlasciciele z nim robili...Wracajac do twoich pytan to olej raczej lalbym jakiejs zachodniej firmy, np Motul o olejach Orlenu opinie sa powiedzmy podzielone :)Do sprawdzenia luzow zaworowych potrzebny bedzie ci szczelinomierz.Odkrecasz pokrywe zaworow kluczem ampulowym, zdejmujesz najpierw pokrywke separatora oleju w odmie ( najwyzsza czesc pokrywy zaworow ), zdejmujesz waz gumowy laczacy ja z filtrem powietrza, a potem zdejmujesz pokrywe zaworow. Uszczelka jest gumowa i ma skomplikowany ksztalt, uwazaj zeby jej nie uszkodzic.Po zdjeciu pokrywy masz zawory na wierzchu. Zdejmujesz dekielek na koncowce walu, przykrywajacy impulsatory i krecac walem ustawiasz sobie kazdy cylinder po kolei w suwie pracy ( oba zawory zamkniete ) i mierzysz luzy. Nie jezdzij motocyklem jesli jeszcze nie wymieniles oleju. Z olejem wymien filtr. Nie rozkrecaj silnika do 9 tys na luzie bo go zniszczysz - silnik powinien osiagac wysokie obroty tylko pod obciazeniem.Niemoznosc wrzucenia luzu na postoju jest cecha tych skrzyn, na luz przelaczasz gdy kola jeszcze sie obracaja.Czy wszystkie cylindry pracuja ? Sprawdz dotykajac do rur wydechowych w okresie gdy silnik sie nagrzewa i mozna ich jeszcze dotknac reka. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.