grucha87 Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 (edytowane) cz. 1. powie mi ktoś jak busi być ustawiony tłok/wał do regulacji zaworów?Gdy odrkęce korek od strony cewki zapłonowej i kręce wałem to widze znaki: H oraz It .Na jakiej pozycji ma byc ustawiony wał? 2. a jak mam ustawić te zwory?na dolną granice?tj. ssące 0,05mm a wydechowe na 0,12mm ?Czy dać na ssące troche więcej luzu? Ps.A co się stanie jeśli będzie zamały luz zaworowy?;] czy zapale wogule moto? Edytowane 14 Marca 2008 przez grucha87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Wał musi być ustawiony w GMP na końcu cyklu sprężania (najprawdopodobniej IT ale zobacz do serwisówki). Zawory tzn luzy ustaw na zimnym silniku tak jak podaje serwisówka. Jak ustawisz za małe luzy to po rozgrzaniu silnika zawory mogą się niedomykać i nastąpi wypalenie gniazd albo zaworów = uszkodzenie głowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodom Child Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Ani mniej ani więcej.Tyle ile jest ściśle określone do tego moto. Jak będą luzy za duże to będzie klekotać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grucha87 Opublikowano 14 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 (edytowane) Ale w xt niema ściśle określone jest ssące od 0,05 do 0,10 mm.wydech. od 0,12 do 0,17 mm.więc? Edytowane 14 Marca 2008 przez grucha87 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 14 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2008 Ale w xt niema ściśle określone jest ssące od 0,05 do 0,10 mm.wydech. od 0,12 do 0,17 mm.więc?Bierzesz szczelinomierz i posługujesz się listkiem 0,05 dla ssacego i 0,015 dla wydechowego. W zależności od dokładności wykonania szczelinomierza (podane grubości są najczęściej tylko pobożnym życzeniem, na ogół listki sa grubsze) i twoich umiejętności powinieneś luzy ustawić w podanym zakresie. Wynik ostateczny zależy od tego czy ustawisz je bardziej lub mniej ciasno. Jesli zrobisz to nawet bardzo ciasno to i tak otrzymasz wartości zalecane przez fabrykę, bo masz się znaleźć w zakresie, a nie dokładnie ustawić na jakiś wymiar. Jak poćwiczysz i pojeździsz to zrozumiesz o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.