Skocz do zawartości

Jak ustawic - Dellorto 32 ?


KUD?Y
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!

Panowie mam dwie sprawy, a mianowicie;

 

1.Co może być przyczyną że na wolnych obrotach po dodaniu gazu moto się dusi (robi buuu) i gaśnie, i musze pierw ssanie i potem gaz żeby sie troche wkręciła na obroty( nawet na ciepłym silniku)

2. Jakie mają byc wymiary w mm ustawienia pływaka w pozycji otwartej i zamkniętej? Chodzi o Dellorto 32 VHSA :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A poziom paliwa w komorze paliwowej gaźnika nie ma tu znaczenia??

 

To jak ustawić przepustowość dyszy powietrza żeby nie było efektu buczenia przy dodawaniu gazu??

 

 

No tak... to jest tak ogólnie... ale co ; iglica , czy tą śrubą od paliwa z boku gaźnika ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak... to jest tak ogólnie... ale co ; iglica , czy tą śrubą od paliwa z boku gaźnika ??

Ustawiasz iglice na środkowy rowek, ewentualnie o jeden wyżej, rozgrzewasz moto, z boku masz 2 śrubki, od ustawienia przepustnicy i mieszanki. Wkręcasz obydwie i wykręcasz śrube przepustnicy żeby moto miało najniższe obroty, ale nie gasło. Teraz kręcisz śrubą mieszanki żeby obroty były na jak najwyższym poziomie, poprostu musisz szukać takiego ustawienia gdzie są najwyższe obroty, potem wszystko regulujesz śrubą od przepustnicy. Moto musi dobrze jeździć:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie buuu po dodaniu gazu to jest właśnie oznaka że mieszanka jest zbyt uboga.

W moim moto podniesienie iglicy o 1 stopień załatwiło sprawę tylko na tydzień.

Później znowu wszystko wróciło do "normy" gaśniecie któremu towarzyszyło takie "buu"

Dopiero po włożeniu dyszy większej i opuszczeniu gilicy na sam dół moto chodzi jak trzeba :buttrock:

Sprawdź iglicy spróbuj ją podnieść, może obejdzie się bez zmiany dyszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z boku masz 2 śrubki, od ustawienia przepustnicy i mieszanki. Wkręcasz obydwie

Głupota. Tak nigdy nie wyreguluje gaźnika.

Rozgrzej motocykl, najlepiej przejedź z 5-7 km.

Zgaś go, wkręć śrubę mieszanki (powietrza) do końca i wykręć o 2 pełne obroty. Teraz odpalasz, patrzysz na obrotomierz i kręcisz śrubą od powietrza (wkręcasz wykręcasz, aby złapać trop, kiedy obroty idą w górę). Zostawiasz regulację mieszanki gdy obroty biegu jałowego bedą w najwyższym punkcie. Teraz regulujesz wolne obroty, aby utrzymywały się na poziomie 1300-1450 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zawsze jeździłem z iglicą opuszczoną na sam dół i moto wyciagało 110 km/h na trzecim biegu a teraz ledwo co 100...:-(

 

A co do regulacji wolnych ze skali obrotomierza to odpada... u mnie skala zaczyna sie dopiero od 3t rpm a śruba powietrza ma byc wykręcona o 1,4-1,8 obr... ja mam ok 1,5...

A może to swieca...???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zawsze jeździłem z iglicą opuszczoną na sam dół i moto wyciagało 110 km/h na trzecim biegu a teraz ledwo co 100...:-(

 

A co do regulacji wolnych ze skali obrotomierza to odpada... u mnie skala zaczyna sie dopiero od 3t rpm a śruba powietrza ma byc wykręcona o 1,4-1,8 obr... ja mam ok 1,5...

A może to swieca...???

Ustawienia gaźnika zależą od wielu czynników, m.in. kompresji. Nikt Ci nie powie : "wykręć o x obr", bo to bujda na kółkach. Ja jak miałem kompresje równą 5,5 atm, to wyregulowałem gaźnik, założyłem nowy tłok, 10,5 atm i wieeelki muł. Dopiero po odpowiedniej regulacji było duuużo lepiej :D)

 

u mnie skala zaczyna sie dopiero od 3t rpm

Wtedy ustawiasz obroty na słuch.

 

A tak pozatym to kompresje sprawdzałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzłem kompresji bo nie mam czym...chyba że macie na to jakies domowe patenty :icon_biggrin:

 

Co do regulowania przepustnicy boczną srubą to nie ma żadnej reakcji na obroty podczas kręcenia w lewo bądź w prawo :crossy:

 

Jak podniose iglice o np 2 ząbki to poprawi się reakcja na gaz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewego powietrza czasem nie ciągnie gdzieś? Zobacz, czy magneto nie jest mokre, czy na krućcu nie ma spękań, jeżeli nie widzisz, to odpal moto i trzymaj rękę koło gaźnika, będziesz czył, czy ciągnie gdzieś. Jednak stawiam na simmering pod magnetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...