Mr.Maciek Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Witam! Po długich poszukiwaniach nabyłem wymarzoną maszynę :icon_eek: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...0entry1162948 Jest to moje pierwsze 4T i w związku z tym mam kilka pytań:1. Jak wygląda prawidłowe odpalanie i rozgrzewanie silnika?2. Co w takim 4T należy kontrolować oprócz oliwy(i jak często ją zmieniać i filtry?)3. Jak często należy zaglądać do głowicy(i co tam sprawdzać)? A teraz pytanka odnośnie samego motocykla:1. Zawieszenie jest z pełną regulacją. Jak je prawidłowo ustawić??2. Czy w tym modelu są dwie pompy oleju?3. Czy jest w nim dekompresator półautomatyczny i jak on działa? Pozdrawiam, Maciek :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 Co do odpalania to zacytuje sam siebie :] Przychodzisz do garażu! wyciągasz motoprzekręcasz kranikwłączasz sanie do końcawłaczasz zapłon w kluczyku i upewniasz sie ze guxik przy manetce jest wyłączonyprzekpujesz 3 razy delikatniewłączasz zapłonpotem jedziesz kopką w dól az kliknie dekomresator powracasz na gore i..... teraz najtrudniejsze musisz jednocześnie połączyć szybki ruch nogi z ruchem biodra i poruszeniem sie strun głosowych. w praktyce kopiesz z całej siły krzycząc paaaaaaaal dziwkooooooo. :notworthy: jak nie odpali za gora 5 razem to zakrec kranik i kop dalej :) Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azia66 Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 (edytowane) co do odpolania to ja se swoim nie mam zadnych problemow. Poprostu odkrecam kranik, zaciagam ssanie i dekompresator kopne z 2-3 razy , pozniej odpuszczam dekompresator i na samym ssaniu jedno porzadne kopniecie i maszyna gada. Olej wymienia sie niby co 5000km jazdy po asfalcie lub co 2500km w terenie. Filtry oleju są dwa: filtr główny na dole z prawej strony silnika i drugi mikrofiltr pod gaźnikiem zamknięty w takiej okrągłej puszcze, wg. zaleceń mikrofiltr zmienia się co 2 wymiany oleju a ten drugi - główny przy każdej wymianie, ale niektórzy zmieniają co każdą wymiane oleju oba filtry. Regulacja zaworów co ok 5 000km. A regulacja zawieszenia to już w zależności od twojej wagi, po jakim terenie jeździsz itp. - wg. własnego uznania. W głowicy nie masz co grzebać bo i po co - tylko regulacja zaworów i warto jeszcze by było skontrolować łańcuszek rozrządu ale przy tym przebiegu( jeśli jest oryginalny) nie powinno się tam dziać nic dziwnego. Edytowane 4 Marca 2008 przez azia66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_SB_ Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 1. Jak wygląda prawidłowe odpalanie i rozgrzewanie silnika? Co do odpalania to po prostu ssanie na ful, znajdujesz kopką moment kiedy tłok spręża (ma największy opór) no i wtedy w zależności od twoich sił i masy techniki mogą być różne). Ja robię tak (ważę 70kg), że prawą nogę mam na kopce, lewą robię lekki podskok, prawą też się podpieram przy wybiciu - tylko lekko, i jak jestem w górze to przenoszę cały impet na ugiętą prawą nogę, prostując ją przy okazji. Odpala za pierwszym strzałem w 90%. Może ktoś potrafi odpalić na siedząco, ale to na pewno nie ja przy swoich siłach i masie. Aha... czasami motocykl za chiny nie chce odpalić po kilku kopach - zanim zaczniemy grzebać przy świecach, gaźnikach itp, to warto sprawdzić zapłon (kluczyk i przycisk na kierownicy :bigrazz: ) a później spróbować poprzestawiać tryby w skrzyni biegów tzn:dajemy go na jedynkę i trochę przepchajmy (na półsprzęgle), później dajemy na luz i też trochę przepchajmy (bez sprzęgła). Nie wiem dokładnie jak to działa, ale ponoć czasem uaktywnia się ta blokada, która nie pozwala ruszyć z jedynki przy opuszczonej stopce (choć odpalam bez opuszczonej), powyższe czynności ją usuwają (sprawdziłem parę razy i działało). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Maciek Opublikowano 7 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 Mógłby ktoś coś jeszcze dodać? :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 ja dr pale tak. Odkrecam kranik, wystawiam motocykl, stawiam go na boczna stopke (najlepiej na jakies twarde podloze) przekrecam kluczyk, zaciagam ssanie, wciskam dekompresor kopie z 5 kopow puszczam dekompresor i ostry kop i maszyna chodzi. Jak palisz czy cieply czy zimny nie dotykaj nigdy gazu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekpl Opublikowano 7 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2008 co do ustawienia zawieszenie w takiej maszynie jest artykuł na ścigaczu ;)poszukaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Maciek Opublikowano 8 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2008 Na motoX znalazłem artykuł o regulacji zawieszenie:Zawieszenie przednie:http://www.motox.com.pl/index.php?option=c...=1213&Itemid=74Zawieszenie tylne:http://www.motox.com.pl/index.php?option=c...=1212&Itemid=74 Zna ktoś jakąś hurtownię z łożyskami / duży sklep, magazyn? Pzdr, Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.