Skocz do zawartości

odpalanie, regulacja oraz serwisowanie enduro 4T


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Po długich poszukiwaniach nabyłem wymarzoną maszynę :icon_eek:

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...0entry1162948

 

Jest to moje pierwsze 4T i w związku z tym mam kilka pytań:

1. Jak wygląda prawidłowe odpalanie i rozgrzewanie silnika?

2. Co w takim 4T należy kontrolować oprócz oliwy(i jak często ją zmieniać i filtry?)

3. Jak często należy zaglądać do głowicy(i co tam sprawdzać)?

 

A teraz pytanka odnośnie samego motocykla:

1. Zawieszenie jest z pełną regulacją. Jak je prawidłowo ustawić??

2. Czy w tym modelu są dwie pompy oleju?

3. Czy jest w nim dekompresator półautomatyczny i jak on działa?

 

Pozdrawiam, Maciek :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odpalania to zacytuje sam siebie :]

 

Przychodzisz do garażu!

 

wyciągasz moto

przekręcasz kranik

włączasz sanie do końca

właczasz zapłon w kluczyku i upewniasz sie ze guxik przy manetce jest wyłączony

przekpujesz 3 razy delikatnie

włączasz zapłon

potem jedziesz kopką w dól az kliknie dekomresator powracasz na gore i.....

 

teraz najtrudniejsze musisz jednocześnie połączyć szybki ruch nogi z ruchem biodra i poruszeniem sie strun głosowych.

 

w praktyce kopiesz z całej siły krzycząc paaaaaaaal dziwkooooooo. :notworthy:

 

jak nie odpali za gora 5 razem to zakrec kranik i kop dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do odpolania to ja se swoim nie mam zadnych problemow. Poprostu odkrecam kranik, zaciagam ssanie i dekompresator kopne z 2-3 razy , pozniej odpuszczam dekompresator i na samym ssaniu jedno porzadne kopniecie i maszyna gada. Olej wymienia sie niby co 5000km jazdy po asfalcie lub co 2500km w terenie. Filtry oleju są dwa: filtr główny na dole z prawej strony silnika i drugi mikrofiltr pod gaźnikiem zamknięty w takiej okrągłej puszcze, wg. zaleceń mikrofiltr zmienia się co 2 wymiany oleju a ten drugi - główny przy każdej wymianie, ale niektórzy zmieniają co każdą wymiane oleju oba filtry. Regulacja zaworów co ok 5 000km. A regulacja zawieszenia to już w zależności od twojej wagi, po jakim terenie jeździsz itp. - wg. własnego uznania. W głowicy nie masz co grzebać bo i po co - tylko regulacja zaworów i warto jeszcze by było skontrolować łańcuszek rozrządu ale przy tym przebiegu( jeśli jest oryginalny) nie powinno się tam dziać nic dziwnego.

Edytowane przez azia66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak wygląda prawidłowe odpalanie i rozgrzewanie silnika?

 

Co do odpalania to po prostu ssanie na ful, znajdujesz kopką moment kiedy tłok spręża (ma największy opór) no i wtedy w zależności od twoich sił i masy techniki mogą być różne). Ja robię tak (ważę 70kg), że prawą nogę mam na kopce, lewą robię lekki podskok, prawą też się podpieram przy wybiciu - tylko lekko, i jak jestem w górze to przenoszę cały impet na ugiętą prawą nogę, prostując ją przy okazji. Odpala za pierwszym strzałem w 90%. Może ktoś potrafi odpalić na siedząco, ale to na pewno nie ja przy swoich siłach i masie.

 

Aha... czasami motocykl za chiny nie chce odpalić po kilku kopach - zanim zaczniemy grzebać przy świecach, gaźnikach itp, to warto sprawdzić zapłon (kluczyk i przycisk na kierownicy :bigrazz: ) a później spróbować poprzestawiać tryby w skrzyni biegów tzn:

dajemy go na jedynkę i trochę przepchajmy (na półsprzęgle), później dajemy na luz i też trochę przepchajmy (bez sprzęgła). Nie wiem dokładnie jak to działa, ale ponoć czasem uaktywnia się ta blokada, która nie pozwala ruszyć z jedynki przy opuszczonej stopce (choć odpalam bez opuszczonej), powyższe czynności ją usuwają (sprawdziłem parę razy i działało).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dr pale tak.

 

Odkrecam kranik, wystawiam motocykl, stawiam go na boczna stopke (najlepiej na jakies twarde podloze) przekrecam kluczyk, zaciagam ssanie, wciskam dekompresor kopie z 5 kopow puszczam dekompresor i ostry kop i maszyna chodzi. Jak palisz czy cieply czy zimny nie dotykaj nigdy gazu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na motoX znalazłem artykuł o regulacji zawieszenie:

Zawieszenie przednie:

http://www.motox.com.pl/index.php?option=c...=1213&Itemid=74

Zawieszenie tylne:

http://www.motox.com.pl/index.php?option=c...=1212&Itemid=74

 

Zna ktoś jakąś hurtownię z łożyskami / duży sklep, magazyn?

 

Pzdr, Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...