facet.na.motuuuurze Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 opis dotyczy wymiany zebatki przedniej (silnika/zdawczej) w motocyklu Challenger200.ale we wszystkich innych Kingway'ach, Keeway'ach, Junlin'ach, Romet'ach bedzie (pewnie) tak samo... korzysci:okolo 15% wieksza predkosc na kazdym bieguczyli miejskie 60km/h juz na 3 (4) biegu minusy:spadek przekazywanej mocy napedowejw praktyce jazdy niezauwazalny uwaga: wedlug warunkow gwarancji, nie mozna tego robic czas wykonania:(pierwszy raz w zyciu) niecala godzinaplus wczesniej dojazd do sklepu i warsztatu, tez pewnie niecala godzine potrzebne czesci:zebatka MZ TZ 250 z 18 zebami (mniejsza ilosc daje mniej zauwazalne zmiany, wieksza ilosc pewnie nie zmiesci sie w pod pokrywa)w paru miejscach ludzie dyskutowali nad najlepsza iloscia zebow :icon_razz: w inncynh motocyklach moga pasowac inne zebatki,zebatki mozna kupic w sklepach motocyklowych albo sklepach Agromy :lalag: i dobry smar do lancucha potrzebne narzedzia:klucze plaskieklucze oczkowe 1. stawiamy motocykl na centralnej podstawce 2. poluzowujemy lancuchodkrecic sruby napinajace na obu tylnych wahaczachpoluzowac srube tylnej osi http://www.iv.pl/view/124975.html http://www.iv.pl/view/124976.html 3. zdejmujemy dzwignie zmiany biegowodkrecic srube blokujaca,zeby sobie ulatwic pozniej montaz (punkt ostatni), zaznaczyc na zebatce wieloklina (pokazuje to dolna strzalka) aktualna pozycjezsunac dzwignie z wieloklina (trzeba szarpnac mocniej) http://www.iv.pl/view/124970.html 4. odkrecamy i zdejmujemy pokrywe zebatkiodkrecic dwie zaznaczone sruby, zsunac pokrywe http://www.iv.pl/view/124971.html 5. odkrecamy i zdejmuje zebatkeodkrecic dwie srubyprzekrecic w lewo lub w prawo blaszke zabezpieczajaca, tak zeby jej wyciecia pozwolily na jej zsuniecie z walkazdjac lancuch z zebatkialbo zsunac zebatke z walka razem z lancuchem http://www.iv.pl/view/124972.html http://www.iv.pl/view/124977.html 6. przygotowujemy i zakladamy nowa zebatkew zaleznosci od wersji motocykla i kupionej zebatki, trzeba znalezc porzadny warsztati przygotowac odpowiednio nowa zebatke (miej niz pol godziny w warsztacie).ja musialem zrobic nastepujace zmiany (i jest to chyba byla najgorsza wersja, bo czytalem, ze inni mieli mniej do robienia - patrz nizej):- zciac kolnierz zebatki od strony walka o 2 mm bo byl grubszy niz w oryginale- powiekszyc srednice wewnetrzna na trzpeniach do walka o 0.8mm- przewiercic dwa otwory montazowe w odstepach jak w oryginalnej zebatce trzeba znalezc porzadny warsztat, bo pojawiaja sie problemy:zebatka jest hartowana, nie da sie przewiercic otworow na zwyklej wiertarce i zwyklymi wiertlami bo sie po protu lamia jak zapalki, powiekszenie wewnetrznego otworu musi byc idealnie centryczne, az tak sie nie znam na "mechanice skrawania", ale na prostej tokarce tego sie porzadnie nie zrobi. jak nie bedzie centryczne, zebatka zuzyje siebie i lancuch szybciej. najmniej krytyczne jest zcinanie grubosci kolnierza. jak bedzie za duzo zciety to mozna podlozyc podkladke. podobno mozna trafic w sklepie zebatke, ktora juz ma otwory montazowe w dobrych miejscach, albo taka, ktora ma wewnetrzna srednice pasujaca bez poszerzania. http://www.iv.pl/view/124974.html 7. kolejnosc czynnosci montazowych jest odwrotna do powyzszychprzed zalozenie okrywy smaruje zebatke porzadnie smarem lancuchowym 8. napinamy lancuch i regulujemy ustawienie tylnej osiale to juz inna "bajka" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Mam pytaniaIle zebów ma fabryczna zębatka?Która zębatka ma 18 zębów? Na zdjęciach jedna ma 15 a druga 17 zębów.Jeżeli fabryczna ma 15 i zmienisz ja na 18 to teoretyczny wzrosrt będzie wynosił 20%. To chyba dużo jak na taki mały silnik. Nie ma kłopotów z ruszeniem pod górke z pasażerem? No i czy prędkść maksymalna na ostatnim biegu też wzrosnie o 20%? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
facet.na.motuuuurze Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 (edytowane) moj blad. robilem to rok temu. zamontowana nowa zebatka ma 17 zebow. ale predkosci nie da sie przeliczac w ten sposob w stosunku do ilosci zebow.trzeb by zmierzyc i przeliczyc roznice w obwodach zebatek przy lancuchu. podalem wartosc orientacyjna z patrzenia na predkosciomierz.nie zauwazylem jakiegos problemu z ruszaniem z plecaczkiem pod gorke.ale gorki sa rozne. pewnie. plecaczki tez. najwyrazniej roznice widac jak sie jedzie po miescie miedzy skrzyzowaniami,teraz nie trzeba wrzucac 5 tak czesto. oczywiscie jesli ktos jest "czuly" na potrzeby mocy napedowej, powinien rozwaznie podejsc do takiej przerobki. jest poprzednia zebatka i zawsze mozna wrocic do poprzedniego stanu juz bez wizyty w sklepie i warsztacie. Edytowane 2 Marca 2008 przez facet.na.motuuuurze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Miałem na myśli to że ilość zębów na zębatce zdawczej wzrosnie o 20%. W/g mnie to troche dużo. Przełożenia dobierane są najczęściej pod maksymalną prędkość (choć są wyjątki) i z ostatniego biegu bezpośredniego zrobi sie nadbieg. A wtedy każda górka i silniejszy wiatr będa problemem. Oczywiście przy mniejszych predkosciach oszczedzimy troche paliwa. Ale też każdy lubi inny styl jazdy :P PS. W ostatnim zdaniu w moim poprzednim poście miało być 15%, a nie 20%. Mój bład. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 nie wiem jak ci się teraz śmiga - ale przy tej pojemności 2 zęby to chyba max...ciekawe jak charakterystyka momentu do obr (Nm/rpm)? :D na + czy -? bo np to, że nie musisz 5 wrzucać to minus... na 4 masz większe obroty i większe spalanie... przy jeżdzie np ok 100km/h jak pojawi się górka to będziesz musiał zredukować, itp... natomiast przy długich przelotach na prostej (pojemność się kłania :icon_mrgreen: ) napewno wygodniej. Wydłużanie przełożeń jest dobre przy większych mocach. Ale najlepiej jak sam opiszesz zachowania maszyny :biggrin: pzdr Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
facet.na.motuuuurze Opublikowano 5 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 że nie musisz 5 wrzucać to minus... na 4 masz większe obroty i większe spalanie... przy jeżdzie np ok 100km/h jak pojawi się górka to będziesz musiał zredukować, itp... natomiast przy długich przelotach na prostej (pojemność się kłania :biggrin: ) napewno wygodniej. Wydłużanie przełożeń jest dobre przy oczywiscie masz racje, kazdy musi zdecydowac sam na czym mu bardziej zalezy (czy na przyklad nie na HD1600) :rolleyes: napisalem, ze nie musze wrzucac 5 w miescie, gdzie jezdze przepisowo ;) wiec tylko gdzie niegdzie 60 albo 70km/h albo ciut wiecej. wczesniej, zeby rozpedzic challengera do 70 musialem zapinac 5 a wiec po kazdych swiatlach mieszac co chwila 1-2-3-4-5. poza miastem nie zauwazylem na zadnej gorce, zebym musial redukowac z 5 nizej. no ale ja jezdzilem na razie po mazurach, warmii, kaszubach. a gorek wiekszych tu raczej nie ma. spokojnie miedzy 50-100 na 5 biegu teraz mozna jechac. jesli byl plecaczek, tez zadnej specjalnej roznicy nie zauwazylem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motocyklista 45 Opublikowano 10 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2008 oczywiscie masz racje, kazdy musi zdecydowac sam na czym mu bardziej zalezy (czy na przyklad nie na HD1600) :D napisalem, ze nie musze wrzucac 5 w miescie, gdzie jezdze przepisowo :wink: wiec tylko gdzie niegdzie 60 albo 70km/h albo ciut wiecej. wczesniej, zeby rozpedzic challengera do 70 musialem zapinac 5 a wiec po kazdych swiatlach mieszac co chwila 1-2-3-4-5. poza miastem nie zauwazylem na zadnej gorce, zebym musial redukowac z 5 nizej. no ale ja jezdzilem na razie po mazurach, warmii, kaszubach. a gorek wiekszych tu raczej nie ma. spokojnie miedzy 50-100 na 5 biegu teraz mozna jechac. jesli byl plecaczek, tez zadnej specjalnej roznicy nie zauwazylemWitaj, ja jezdze po gorkach , mam R-250-5 nawet na wiekszych gorkach solo nigdzie nie redukuje z 5 biegu, jednask na swiatkach w miescien trzeba niestety, pozdrowienia na trasie, szerokoej drogi :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cxz3 Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2017 Odgrzeje mocno kotleta, bo widzę pewien problem z powyższą przeróbką. Zębatka od mz 250 jest na łańcuch 428 a chińskie motorki o tej pojemności są na łańcuch 520. Nie musiałeś zmieniać łańcucha i tylnej zębatki na 428h ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.