Skocz do zawartości

Suzuki Rm250


robiteam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Suzuki Rm 250 z 89 roku. Moze zaczne tak po zimie wyciaglem motor z garazu zapalil za piatym strzalem ,wsiadlem na niego no i chcialem zrobic nim rundke po okolicznych polach .Motor po jakis 20 minutach jazdy odmowil posluszenstwa i zgasl .Jak go zapchalem do domu odkrecilem swiece i okazalo sie ze niema iskry(na nowej tez nie bylo).Moze mi ktos pomuc co to moze byc ze niema iskry na swiecy co to moglo sie zepsuc przejzalem wszystkie przewody i sa ok.Zaznacze ze jestem prawie zielony w tych sprawach,moze ktos dac namiar na jakas serwisowke,prosze o jakies porady co z tym fantem mam zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w Lisowicach kolo Legnicy .niestety zaden z moich ziomkow niema suzuki maja jedynie hondy Cr no i niestety tez nie maja pojecia co to moze byc,jak sprawdzić czy jest prąd z aparatu zapłonowego tego co jest na wale i wychodzą tam 3 kable moze to tu tkwi przyczyna bo jak sciaglem dekielek to byl troche zalany.A czy ten modul duzo kosztuje.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No muduł swoje kosztuje (nie mało) ja proponuje podjechać do jakiegoś elektryka on na pewno ci powie czego to wina. Jak okaże się że moduł to proponuje poszukać jakiegoś używanego na allegro (może uda ci się tanio wyrwać). Kolega nie miał iskry tylko w RM z 95r okazało się że właśnie moduł padł. POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RM ma to do siebie że lecą najczęsciej cewki pod magnetem.Wrażliwe na wilgoć.Radzę sprawdzić zakres omów

od 100 - 120.Jeśli omy beda się zgadzały to może być przyczyna modułu.Wtedy wyciąg całą elektrownie(moduł,dwie cewki,magneto) i wys li do Ostrołeki,sprawdza i naprawją za rozsądne pieniądze.

Jesli jestes zainteresowany prześle dane.

Zakład sprawdzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RM ma to do siebie że lecą najczęsciej cewki pod magnetem.Wrażliwe na wilgoć.Radzę sprawdzić zakres omów

od 100 - 120.Jeśli omy beda się zgadzały to może być przyczyna modułu.Wtedy wyciąg całą elektrownie(moduł,dwie cewki,magneto) i wys li do Ostrołeki,sprawdza i naprawją za rozsądne pieniądze.

Jesli jestes zainteresowany prześle dane.

Zakład sprawdzony.

Popieram bo sam u nich robilem :icon_mrgreen: Szybka i profesjonalna naprawa.

 

 

Ps. Co do sytuacji to mialem identycznie w mim mtxie i wlasnie wina byla cewka ktora sie popsula. Sprawdz tak jak kolega wyzej pisal czyli miernikiem ustawionym na omach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za odpowiedzi,jak mozesz to podaj namiar na ten warsztat za sprawdzanie wezme sie jutro jak koles porzyczy mi miernik. Posiada ktos jakies serwisowki do rm-y albo namiary jakis linkow z serwisowkami.Jeszcze raz wielkie dzieki i Pozdro dla Was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcpol

Ja bym obstawiał na moduł zapłonowy, chyba będzie do wymiany... najlepiej poszukaj takiego modułu u jakiegoś kolegi co ma RM i sprawdź. POZDRO

 

Na jakiej podstawie sądzisz, że padł właśnie moduł, nie cewki, impulsator lub inne elementy? Jasnowidz?

 

Popieram kolegę , najlepiej kup nowy modem a jeżeli to nie zadziała to popytaj jakiegoś znajomego mechanika albo zawieź moto do serwisu - skąd jesteś , poszukam ci dobrej firmy w okolicy :cool:

 

Pzdr

 

Weź swój modem od Neostrady i porządnie walnij sobie nim w łeb.

 

Ja proponuje żebyś :przeleciał: miernikiem całą instalacje cewke itp i sam zobaczysz na czym sie zatrzymuje prąd

 

Niestety, ale to nie jest takie proste.

 

Zacznij od najprostszych spraw. Wyłącznik zapłonu - jeśli posiadasz, masowanie modułu, wszystkie wtyki przy module, przewód WN i nasadkę (fajkę), itp. Dopiero później do http://katalog.pf.pl/Ostro%C5%82%C4%99ka/E...0B3490-m19.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.Zmierzyłem oporność cewek prądowych tam przy wale oczywiście odlutowałem kable aby osobno sprawdzić cewki i na tej górnej jest 386 om a na tej dolnej jest 31 om,czy wg tego ta dolna cewka jest walnięta,a oprucz tego podpiołem cewke WN pod akumulator i się okazało że daje iskre na świece.Z modulu wychodzi napiecie tylko jednym kablem (tym co ma sluzyc do gaszenia) jakie ma iść napięcie z modułu na cewke.Jaka powinna być oporność na poszczególnych cewkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeglądnięciu kilku stron internetowych stwierdziłem ze mam motor z 86roku a nie z 89r jeśli ktos posiada schemat instalacji elektrycznej do tego modelu to prosze o podanie linku do strony z schematem lub przesłanie go na e-mail

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...