rispekt Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 (edytowane) Witam! :smile: Właśnie nabyłem takie oto urządzenie - Vapor.Instrukcję (po angielsku) przeczytałem ale wątpliwości pozostały :wink: . Powiedzmy to sobie szczerze, wynikają one z mojego jeszcze skromnego doświadczenia warsztatowego :( . Chciałbym więc poprosić Was o wskazówki co do montażu zestawu, w szczególności chodzi mi o podłączenie czujnika obrotów silnika i temperatury cieczy chłodzącej. Moje moto to Husqvarna CR 125 '04. Obfotografowałem co mogłem, w tym fabrycznego manuala :biggrin: . W razie potrzeby zrobię dodatkowe zdjęcia.To jest link do instrukcji Vapora - klikInstalacja elektryczna z manuala Huski: 1, 2, 3Cewka Huski: 1, 2Przewody cieczy chłodzącej: 1, 2, 3, 4, 5 Czyli - czy da się podłączyć czujnik obrotów bezpośrednio do cewki i który przewód gdzie będzie podpięty? Odnośnie chłodzenia - na którym przewodzie umieścić czujnik temperatury? Gdzie będzie to najbardziej celowe? Wiem, że dla speca są to pytania śmieszne ale nie mając wcześniej z tym do czynienia nie chcę skopać sprawy ;) . Będę wdzięczny za pomoc :flesje: . Pzdr.Radek Edytowane 1 Marca 2008 przez rispekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st@f Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 (edytowane) Z tego co widzę moim zdaniem najprostszą alternatywą jaką proponują w instrukcji będzie owinięcie pięciokrotne przewodu zapłonowego przewodem nazwanym w instrukcji "RMP sensor wire" (tłumaczenie sensorem-czujnikiem prędkości obrotowej o ile sie nie mylę) , miałem do czynienia z tą metodą pomiaru prędkości obrotowej i faktycznie ona się sprawdza Co do czujnika temperatury myślę że najlepiej będzie go umieścić na przewodzie "wlotu" chłodnicy ale w tej sprawie niech lepiej się wypowiedzą inni bo mogę się mylić , pozdrawiam Edytowane 1 Marca 2008 przez st@f Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rispekt Opublikowano 1 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Dzięki st@f!Wiesz, korci mnie żeby mimo wszystko podłączyć sensor obrotów do cewki bo byłoby to, hmmm... bardziej fachowe niż "plątanie węzełków" na przewodzie do świecy :wink: .W sprawie "wody" to moje przekonanie jest podzielone i dlatego czekam na wypowiedź kogoś kto rozjaśni temat obiegu cieczy w moim moto i sensownie poradzi gdzie najlepiej umieścić czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Zakupiłeś to cudo ale zapomniałeś o jednym - u ciebie w moto brak zasilania jakichkolwiek odbiorników typu zarówki , aku itp . Oznacza to ze nie zasilisz również swojego wyświetlacza . Brak możliwości zasilania z prądnicy ponieważ masz zapłon CDI i brak tam cewki zasilającej dodatkowe odbiorniki. Tak wynika ze schematu który zamieściłeś. Jest tylko cewka zasilająca moduł wysokim napięciem - ponad kilkaset V i cewka impulsatora. Chyba , ze masz tez inne cewki ale nie podłączone do instalacji.Odnosnie czujnika temp to wstawił bym go w węzu wychodzącym z głowicy. przewód od pomiaru obrotow podłącz pod biało - niebieski przy cewce HV. Pewni pozostanie zasilic ci to jakimś małym akumulatorkiem i go doładowywac co jakis czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rispekt Opublikowano 1 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Wyświetlacz zasilany jest z wbudowanej baterii więc problemu zasilania nie ma. Jedynie nie będzie stałego podświetlania wyświetlacza ale to nie problem, nie śmigam po zmroku ;) .Ok, zadam lamerskie pytanie, nie bijcie :bigrazz: . Doprowadzenie cieczy do chłodnicy to te dwa przewody, które wychodzą z głowicy? Czyli pompa "przepycha" ciecz przez kanały w cylindrze i odprowadza rozgrzany czynnik właśnie przez głowicę? Następnie przez chłodnice siłą ciężkości woda opada i znów trafia do pompy? Przewód z głowicy rozdziela sią na dwie chłodnice, odprowadzenie jest z jednej, od strony pompy (o ile dobrze kumam kierunek przepływu czynnika). Czy obie w równym stopniu biorą udział w chłodzeniu cieczy? Te właśnie pytania mnie nurtują i dlatego nie wiem gdzie dać ten sensor :biggrin: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Tak , zagrzana ciecz wypływa z głowicy do chłodnicy . Po schłodzeniu pompa przetłacza ja z powrotem do silnika. Dla tego najlepiej jest wtawic w tym węzu wychodzacym z głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tosiek Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 (edytowane) Czujnik temperatury zamontuj na przewodzie pomiędzy wyjściem z głowicy a rozwidleniem tegoż przewodu. Edit: Kolega "Breżniew" był szybszy :biggrin: Edytowane 1 Marca 2008 przez Tosiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rispekt Opublikowano 1 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 (edytowane) W której z "odnóg" Twoim zdaniem, bo na tym krótkim odcinku bezpośrednio z głowicy to raczej nie da rady.P.S. Tosiek, wiem, że najlepiej by było tam ale trochę mało miejsca jest na ten manewr :biggrin: . Edytowane 1 Marca 2008 przez rispekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tosiek Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 W zasadzie nie ma znaczenia, w tym przypadku obie chłodnice są tak jak "naczynia połączone". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rispekt Opublikowano 1 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Masz rację Tosiek! Ale ze mnie luj, przecież odprowadzenie też jest z obu i też się łączą w jeden przewód w stronę pompy. Dobra, a z innej strony zajdę, jak jest w Waszych motocyklach (u tych którzy mają chłodzenie cieczą i wskaźnik temp.)? Czy regułą jest umieszczanie czujnika przed chłodnicą a nie za nią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Masz rację Tosiek! Ale ze mnie luj, przecież odprowadzenie też jest z obu i też się łączą w jeden przewód w stronę pompy. Dobra, a z innej strony zajdę, jak jest w Waszych motocyklach (u tych którzy mają chłodzenie cieczą i wskaźnik temp.)? Czy regułą jest umieszczanie czujnika przed chłodnicą a nie za nią?Ja fabrycznie miałem w czujnik w głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tosiek Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Chyba wiem co masz na myśli zadając pytanie o czujnik. Chodzi o to, że pompa znajdująca się na dole pompuje ciecz w górę przez silnik i dalej do chłodnicy przez którą spływa w dół, schłodzona ponownie trafia do pompy i tak w koło Macieju... W większych sprzętach wygląda to trochę inaczej bo jest jeszcze mały obieg. W skrócie: dopóki ciecz nie uzyska odpowiedniej temperatury, dopóty nie otworzy się zawór (termostat), który pozwoli na przepływ cieczy przez chłodnicę. Ciecz krąży tylko w silniku. Czujnik temperatury silnika (cieczy chłodzącej) zamontowany w głowicy, drugi czujnik temperatury cieczy zamontowany w chłodnicy (załącza wentylator). P.S. Tak z ciekawości, ile takie urządzenie kosztuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rispekt Opublikowano 1 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 (edytowane) Ale chyba nie w Twojej Husce? :icon_mrgreen: Czyli punkt dla przewodu przed chłodnica :). Dzięks! Tosiek, tego Vapora wyrwałem za $107, na Allegro jest po bodajże 630 PLN z hakiem :icon_mrgreen: . Edytowane 1 Marca 2008 przez rispekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moto33 Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 (edytowane) Chyba wiem co masz na myśli zadając pytanie o czujnik. Chodzi o to, że pompa znajdująca się na dole pompuje ciecz w górę przez silnik i dalej do chłodnicy przez którą spływa w dół, schłodzona ponownie trafia do pompy i tak w koło Macieju... W większych sprzętach wygląda to trochę inaczej bo jest jeszcze mały obieg. W skrócie: dopóki ciecz nie uzyska odpowiedniej temperatury, dopóty nie otworzy się zawór (termostat), który pozwoli na przepływ cieczy przez chłodnicę. Ciecz krąży tylko w silniku. Czujnik temperatury silnika (cieczy chłodzącej) zamontowany w głowicy, drugi czujnik temperatury cieczy zamontowany w chłodnicy (załącza wentylator). P.S. Tak z ciekawości, ile takie urządzenie kosztuje?W wyczynie pompa pompuje ciecz od razu jak silnik odpala i chodzi cały czas, bez względy na nic. Jej obroty zwiększają sie z obr silnika bo chodzi ona na kołach zębatych pośredniczących z wału więc to tylko czujnik pokazujący temperaturę ale nie nakazujący coś zamykać/otwierać. Ale chyba nie w Twojej Husce? :P Czyli punkt dla przewodu przed chłodnica :). Dzięks! Tosiek, tego Vapora wyrwałem za $107, na Allegro jest po bodajże 630 PLN z hakiem :P .Tak w mojej, bo była to WR a jest CR.Pozdro Edytowane 1 Marca 2008 przez Moto33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rispekt Opublikowano 1 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Z ciekawości zapytam, jaką temp. miała ciecz kiedy silnik był mocno obciążony? Wiesz, typowe warunki dla offroadowego sprzęta w terenie, bez zmiłowania :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.