Skocz do zawartości

Przed sezonem - rozrząd


moonraker
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Do póki sezon się na dobre nie zaczął, (a poza tym mam przymusowy postój spowodowany rozpadem króćców gaźnika) tak sobie myślę żeby zajrzeć do rozrządu i ewentualnie coś powymieniać i potem spokojnie jeździć. Wiem że stare przysłowie mówi że lepsze wrogiem dobrego ale rozrząd należy jednak czasami skontrolować. Jak ocenić stan zużycia łańcuszka? Na obecną chwile nie słychać go i wydaje się być ok. Gdzieś obiło mi się o uszy że mierzy się długość na 21 ogniwach i to na daje jakiś obraz zużycia ale to tyczyło się chyba suzuki. Dalej podobno zaleca się wymienić sprężynę napinacza i to jest oczywiste ale czy wymienia się przy tym koła rozrządu? Czy i kiedy wymieniać łożyska na wałku rozrządu? Czy są to zwykłe łożyska toczne jakie dobiorę w sklepie wg wymiarów czy jakieś specjalistyczne dostępne tylko u dealera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do łańcuszka, to o ile nie widać na oko czy do końca wchodzi na koła zębate to można jeszcze pomierzyć jego długość na ogniwach wg serwisówki. Kół rozrządu się na ogół nie wymienia tylko sam łańcuszek.Ze sprężyną napinacza może też być problem i lepiej nie dorabiać na pałe, jedynie cały kompletny napinacz. A łożyska możesz sprawdzić wyciągając je i wtedy sprawdzić jaki jest luz mięrzy bierznią wewnętrzną a zewnętrzną. Generalnie luzu osiowego ani bocznego być nie powinno. A łożyska do swojego byłego NX650 kupiłem na wymiane w sklepie z łożyskami a nie serwisie hondy, bo według mnie niczym się nie różnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniol:) sciagnij sobie serwisowke do xl 350 i zmierz mu 20 lub 21 jeden ogniw bedzie dokladnie pisalo w serwisowce i tam bedzie maxymalne rozciagniece lancuszka jesli przekroczy dany wymiar to do wymiany:) Ale jak nie slychac to ja bym sobie odpuscil. Zebatek od rozrzadu sie nie zmienia chyba ze sa dojechane to tak. A w xl co masz panewki czy lozyska? zajrzyj jedynie do rozrzadu popatrz czy wszystko ok jak juz sciagniesz lansuszek to zmierz przy okazji walek i zobacz w jakim stanie sa tez dzwigienki. Wymien co juz przeszlo swoje, wyreguluj zawory i ogien:) Jak mowiles jak zimny pali ladnie, cieply tez? silniczek ladnie pracuje to wydaje mi sie ze nie bedize co wymieniac? A jaki olej lejesz do xl i ile ci go lyknie przy takiej jedzie jak ostatnio?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pomiaru długości łańcuszka to jak kupiłem DID'a i go zmierzyłem to był nie wiele krótszy od starego który był tak wyciągnięty, że przeskoczył rozrząd i wiadomo co dalej było...

Tego DID'a kupiłem u dealera ale mam co do niego wątpliwośći bo na oko wyglądał na gorzej wykonanego niż stary oryginał, ale co tam jak się nadmiernie szybko wyciągnie to go zareklamuje, jbc trzymam paragon.

 

Stan łańcuszka możesz także ocenić po napinaczu rozrządu, nie wiem jak w hondzie ale u mnie wyciąga się napinacz, chowa się pręcik napinający, wyjmuje się sprężynę potem wsadza się napinacz na miejsce i czymś cienkim, wsuwając w miejsce gdzie powinna siedzieć sprężyna, wypycha się ten napinający pręcik, im mniej się wysunie tym lepiej.

Pozdrawiam.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniol:) sciagnij sobie serwisowke do xl 350 i zmierz mu 20 lub 21 jeden ogniw bedzie dokladnie pisalo w serwisowce i tam bedzie maxymalne rozciagniece lancuszka jesli przekroczy dany wymiar to do wymiany:) Ale jak nie slychac to ja bym sobie odpuscil. Zebatek od rozrzadu sie nie zmienia chyba ze sa dojechane to tak. A w xl co masz panewki czy lozyska? zajrzyj jedynie do rozrzadu popatrz czy wszystko ok jak juz sciagniesz lansuszek to zmierz przy okazji walek i zobacz w jakim stanie sa tez dzwigienki. Wymien co juz przeszlo swoje, wyreguluj zawory i ogien:) Jak mowiles jak zimny pali ladnie, cieply tez? silniczek ladnie pracuje to wydaje mi sie ze nie bedize co wymieniac? A jaki olej lejesz do xl i ile ci go lyknie przy takiej jedzie jak ostatnio?

Hłe hłe "ściągnij serwisówkę do xl350" pokaż mi skąd mądralo to chętne to zrobię :buttrock: Szukam tego od września i nic ale może ja się nie znam, w każdym razie jak masz dostęp do tego to chętnie przyjmę na maila ;) W xl rozrząd jest na łożyskach, dźwigienki jak ostatnio zaglądałem to były w super kondycji tak jak i wałek. Pali widziałeś jak a mogło być nie do końca ok bo w niedziele rozpadł mi sie króciec gaźników i wcześniej pewnie sobie ciągnął "lewe" powietrze i palił jak palił. Co do oleum to jakiś castrol 10w40 półsyntetyczny i nie zauważyłem ubywania, jak zalałem 1000km temu tak jest.

W hondzie jest napinacz taki jak by mimośrodowy nie bardzo jest jak ocenić w jakim zakresie jest stąd moje pytanie jak ocenić stan łańcuszka.

PS

pikuś jak twoje regeneracje?

Edytowane przez moonraker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby mial reczny dekompresor to mogl bym sie zalozyc ze zalapal by od pierwszego buta. Jak bede mial czas to bardziej przeszperam internet ale bedzie ciezko z serwisowka.

 

a moje regeneracje do przodu:) pogadalem z swiatkiem i sie podjol. Oleje, tarcze, filty, uszczelniacze ida tylko jeszcze musze dotrzec zawory i czekac na czesci i ogien w teren:) W nastepnym tyg powinna byc na chodzie. A uszczelniacze zaworowe ostro mialem juz dojechane.

Edytowane przez pikus91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...