Skocz do zawartości

PPP czyli początkujący prosi o pomoc


dżejdżej
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

no toście mnie uspokoili :)

nie ma to jak słuchać rad z którymi się sam się człowiek zgadza

pozdrawiam:

dżejdżej

 

 

 

To znaczy decyzja podjęta, jak coś już kupisz to się pochwal,

 

do zobaczenia na trasie :D

 

Pozdrawiam :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe ładuj kasy w mała pojemność !!!!!! Szybko Ci się znudzi.

 

Za 15 tyśków już mozesz powybrzydzać. Serdecznie polecam Honde Shadow VT1100 - ale roczniki do 1994 - młodsze (Spirit) są nieraz tańsze - ale te starsze nie bez powodu trzymają cenę :icon_question:

 

Intruder 1400 - zacna maszynka

 

Yamaha Virago 1100

 

Jeżeli chcesz coś bardziej cruserowatego to Shadow 750 albo Drag Star 650

 

Powodzonka

 

i pochwal się jak kupisz :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uparles sie na draga a mowia ci ludzie

chlodzony powietrzem

slaby

volusia to lepszy wybor

 

 

Cześć Panowie,

ja już się na nic nie uparłem,ja po prostu zgłupiałem :biggrin:

drag,vulcan,intruder,volusia,garnek taki ,garnek siaki , ciuchy takie,ciuchy srakie ,a buty ch... wie jakie

czytając forum a przecież nic więcej nie robie od jakiegoś czasu.

Najgorsze w tym wszystkim nie jest to że każdy ma inne zdanie ,ale to że każdy(no prawie) potrafi je logicznie uzasdadnić.

Wiem że wybrać muszę sam ,ale nie będzie to łatwe oj ku... nie będzie.

pozdrawiam:jj

P.S.Jak już kupię to pochwalę się w tym poście a admina od razu proszę o wybaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałem mocno pod uwagę Virago , ale faktycznie wyglądam jak na motorynce (188cm/95kg.)

 

Jeżeli przymierzałeś Virago 535 to faktycznie musiałeś nieciekawie wyglądać.

Ja miałem podobne dylematy - myślałem o jakiejś 250-ce, potem zaczęły się "zaoczne studia" na forum, wyjazdy po kraju aby obejrzeć różne sprzęta. Oglądałem kilka Vulcanów i pomijając wygląd (kwestia gustu) musisz pamietać, że kawa lubi wyższe obroty co się trszkę kłuci ze stylem jazdy na chopperach.

 

Na koniec pozostało podjęcie ostatecznej decyzji: kupić obejrzane Virago 750 czy 1100?

Kusił mnie 1100 (ze względu na wysoki moment obrotowy przy bardzo niskich obrotach można zapomnieć o zmianie biegów) ale kupiłem 750 bo była w lepszym stanie technicznym.

 

Polecam stronkę na której jest sporo ciekawych opisów http://chudzikj.republika.pl/index.htm

 

Pozdrawiam ;-)

 

PS.

Jak już przeczytasz wszystkie posty w kategorii chopper to podjęcie decyzji będzie ZDECYDOWANIE TRUDNIEJSZE :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, sprawa jest prostrza niż to przedstawiłeś. Musisz sobie odpowiedzieć na pytanko - do czego Ci moto:

- bedziesz jeździł sam czy z pasażerem(ką) - jeżeli z pasażerem to lepiej rozejrzeć się za pojemnością powyżej 1000 ccm, mocniejszy sinik daje więcej przyjemności i możliwości, np w trakcie wyprzedzania, spali Ci tyle samo co mniejszy a i w prowadzeniu moto nie ma zbyt dużej różnicy

 

- bedziesz jeździł rekreacyjnie w weekendy lub po pracy, czy raczej na długich trasach - jeżeli na dlugie trasy to wygodniejszy będzie cruiser, łatwiej też o zamocowanie bagażu

 

- wolisz latanie po mieście czy raczej wypady w plener - jeżeli po mieście to chopper jest lepszy bo jest zazwyczaj węższy i lżejszy, lepiej się manewruje w dużym ruchu, jeżeli po mieście to warto poszukać motocykla z chłodnicą - latem jak trafisz na korek (bez chłodnicy) zagotowanie sprzęta to moment

 

- napęd - różne są zdania jednak chyba przeważająca liczba motonitów powie Ci, że najlepszy jest moto napędzany wałem kardana - odpornym na kurz, piach, błoto, wodę i praktycznie bezobsługowym, raz na dwa-trzy sezony wymieniasz olej za 60 zł i masz spokój, przy łańcuchu jednak trzeba częściej pilnować stopnia zużycia samego łańcucha jak zębatek, pilnować jego czystości, naciągu i smarowania, no i wymiana kompletnego napędu (łańcuch + dwie zębatki) jest też rzeczą nietanią

 

- ciuchy - moje subiektywne zdanie - na latanie rekreacyjne skóra, ładniej pasuje do klasycznych motocykli, na turystykę kurtka raczej tekstylna - jest lżejsza i daje większą swobodę, spodnie - ja wolę skórzane, chociarzby dlatego że przy ewentualnej wywrotce skóra wolniej się ściera niż materiał, buty - napewno wysokie, na łydkę - usztywniają nogę i chronią przed zimnem i wiatrem - rodzaj - w zależności od reszty ubrania, rekawice - moim zdaniem nie wymyślono nic lepszego niż stare milicyjno policyjne rękawice motocyklowe, ocieplane futerkiem, trzypalczaste, z długimi mankietami zapobiegającymi podwiewaniu rękawami kurtki, możesz je bez problemu kupić na allegro (niekoniecznie w dziale z odzieżą motocyklową), kask - na klasyka bardziej pasuje otwarty, bez szczęki, choć i tu zdania są podzielone, napewno bezpieczniejszy jest kask ze szczęką - PODSTAWA zanim kupisz kask musisz go przymierzyć, nie kupuj w ciemno bo każda firma inaczej podaje rozmiary, do tego przydatna jest kominiarka, szczerze polecam kominiarki firmy POLANDEX, są na allegro, mam taką i jak dotąd lepszej jeszcze nie znalazłem, doskonałe wykończenie, cieplutka i miła w dotyku

 

Co się zaś tyczy rodzaju motocykla - moim zdaniem nie ma znaczenia na czym zaczynasz, czy to chopper, cruiser, enduro, naked czy szlifiera... jeżeli bedziesz używał go z głową to będzie dobrze. Jak ktoś kiedyś powiedział - motocykl jest jak MediaMarkt - nie dla idiotów . Warto też poczytać trochę. Polecam szczerze ksiązkę MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY Davida L. Hough'a - mozna ją bez problemyu dostać w księgarniach i na allegro.

 

POWODZONKA !!!!

:) :icon_mrgreen:

Edytowane przez michorg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie,a oto moje wybory:

moto

jednak trochę tańsze , bo przekonują mnie argumenty o bezpieczeństwie i na ubiór przeznaczę dużo więcej niż planowałem

na tą chwilę mocno biorę pod uwagę intruza ( kardan i chłodzony cieczą)

 

kask airoh mathisse

zbiera sporo pozytywnych opini

szczękowy -bezpieczniejszy od otwartego i dla okularnika chyba najlepsze rązwiązanie.

nie bez znaczenia jest również to że mi się podoba.

 

buty daytona basic

w miarę solidny but rodzimych producentów np tarbor police to 390zł

basic 500zł myślę że warto dołożyć

 

rekawice

RATUNKU ! coś do 200zł

spodnie

skóra tarbor ,,ogrodniczki'' cholernie lubię ten krój spodni.

kurtka:

tu dylemat, na pewno skóra ,ale :

-z kompletem protektorów?

-protektory łokcie ,barki +żółw?

-a może pełna zbroja +sama kurtka

Wszystko to ma służyć do rekreacyjnej(miasto +niezadługie trasy) i w miarę możliwości jak najbezpieczniejszej jazdy.

jj

a.. no i oczywiście proszę o komentarze

Edytowane przez dżejdżej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zadowolony,no ale apetyt rośnie w miarę jeżdźenia i już myślę o czymś większym.farta na egzaminie i szerokości.

 

 

 

namawiałbym Cię na Virago ale przy tym wzroście i wadze to troche pomyłka... Drag star mi się marzy w przyszłości napewno bede miał i to coś koło 1100 pojemności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...