Skocz do zawartości

Bawiliście się kostką CDI?? Bo ja tak :)


Gość Wojtas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niektóre motorowery (nie wiem jak większe maszyny) są blokowane na kostce zapłonowej zwanej CDI, np w dt 80 blokowane są modele do 95roku, te młodsze już są bez blokady produkowane. Ale przejdźmy do sedna sprawy na płytce CDI jest kondensator który poprostu trzeba zmostkować - połączyć oba jego styki, zabieg ten zwiękasza zakres obrotów i moc (sprawdziłem na własnej skórze) i jest git!!! 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtas ja mam DT50MX '94 ... mozliwe ze jest tez u mnie? Jak sie to objawia?!

 

Moja Yama na zebatce tylniej <50> leci ok. 70 km/h. Gdy wlozylem zebatke <41> - leciala tyle samo, tylko zatrzymywala sie na niskich obrotach i dalej nie chciala sie wkrecac ... a zapas mocy byl bardzo duzy (mam 12 atm.).

 

Ktora to kostka (mam dwie), jedna nad cylindrem a druga pod siedzieniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w 90% pewien że w Twojej dt też jest tego typu blokada. CDI znajduje się u mnie nad cylindrem zaraz obok cewki zapłonowej. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie wychodzą z niej 4 kable, aha ona jest trwale zalana plastikiem, musisz piłką delikatnie zdemontowa, pod tym jest kauczuk, z nim musiałbyś się trochę pobawić bo zaraz pod nim jest płytka i trzeba uważać żeby nic nie uszkodzić. Jak będziesz miał tyle zrobione to daj mi znać jak to wygląda albo wyślij mi foto tego. Jest blokada tak jak mówiłem wcześniej gdy 2 druty kondensatora leżą na różnych, odizolowanych od siebie ścieżkach, trzeba te ścieżki ze sobą połączyć - zmostkować drucikiem. Co do blokad w DT, a w tym jestem dobry :notworthy: to wiem że możesz mieć na wydechu - obadaj czy nie masz nic wybite na wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel ma Dt 80 z 1996 i też chciał iść w moje ślady ale okazało się jak rozpołowił że styki kondensatora leżą na jednaj ścieżce i nic nie zdziałał. Ja po rozblokowaniu zauważyłem że szybciej wchodzi na obroty i żre ziemię, na starcie rył przez 10 metrów, co nie było zauważane przed tuningiem. Sprawź czy w kolanie masz bebechy, jak tak to albo je wymień na sportowe albo rozetnij i wyjmij dławik - ja tak zrobiłem :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad cylindrem we skazanym miejscu znalazlem kostke ... ale wchodza do niej 2 kable :notworthy: :notworthy: :) :)...

Oto fotki:

 

kostka1.jpg

kostka2.jpg

kostka3.jpg

kostka4.jpg

 

____________________________________________________________

 

 

Jest takze jeszcze pod siedzeniem ... z niej wychodzi 6 kabli. Co robić? :)

 

BTW: Co dokladnie robi CDI?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pod siedzeniem to nie będzie przerywacz kierunków lub ładowanie?? Aha powiedz mi czy od tej kostki którą sfotografowałeś idzie jakis kabel do cewki zapłonowej?? Kurde nie wiem dokładnie jak jest w Dt 50 hmm ale sądzę tak i tak że to co na foto to jest CDI !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[cea_PL"]wiec tak to wyglada od srodka:

a na obudowie kostki jest napisane:

 

FZS50SD

85 c/m

21w x 2 +3W

reszta zatarta

 

Napisy wskazują że jest to... przerywacz kierunków. Nie trafiłeś szukaj dalej.

 

Poza tym odchodzą z niego trzy wyjścia a Wojtas mówił o 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

wojtas daj mi swoje gg zebym mogł pogadać tez mam dt 80 lc2 z 1993 i jestem pewny ze jest blokowana na module raz go rozlozylem ale neiwieidzlaeem co do czego to zaizolowalem go i jezdze tak jak bylo v-max to 90 km/h a na kolanku i koncowce wydechu pisalo ... 80 km/h wyczyscilem wszystko i odrazu ;lepiej ale to niejest to krece ja do 7 tysi bo po wyrzej juz ma trudnosci wiec neitargam jej do oporu tylko wykorzystuje maxymalne przyspieszenie moje gg to 4160800 pisz!!!!!!!!!! dokladnie zeskanuje moduł i wysle ci fotki pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam dt 80 z 1993 rku rozlozylem modul troche ta plytke polamalem ale polutowalo sie idziała ja widziałem 2 kondensatory obok siebi one bylu polozone obok takiej niebieskiej jakby beczki malutkiej jeden miał jakies 3 paski narysowane na sobie czerwony czarny i jeszcze jakis a ten 2 obok niego byl caly czarny on byl blizej srodka i chyba jeszcza jikis kondensator byl pod pomaranczowym prostokoncikiem duzym na srodku pisalo nanim cdi i podnim wlasnie tez byl jakis ale w koncu nic neizrobilem i lipa :P ipowiedz mi ktory powinienem zmostkowac i co to dokładnie znaczy !!!!!!!! pozdro dzieki z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...