Zygi Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Witam, szukam rady w sprawie prądów dokładnie ładowania w Yamaha XTZ 750 Super Tenere. Mianowicie co się dzieje, ładowanie przy około 5000 obr/min jest około 13,6 - 13,7 V.Gdy zapalę światła to przygasają, tak jakby mrugają, raz jaśniej raz ciemniej. I to nie jest zależne od obrotów bo to się dzieje przy stałych obrotach. Zastanawiam się czy to wina akumulatora, regulatora czy alternatora? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gamgee1 Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Miałem XT 600 z 85r ponad rok. Kiedy ja kupiłem w ogóle nie chciała odpalać. Iskra była , a motor kichał i prychał. Wiem co pomyślicie: ROZRZĄD, UKŁAD ZAPŁONOWY. Otóż nie. Okazało się że koło magnesowe alternatora przetarło słabo zamocowaną wiązkę kabli od stojanu i czujnika zapłonu który jest obok. Szło jakieś zwarcie i na świecy iskra pojawiała sie za często i stąd to kichanie. Po zaizolowaniu problem zniknął i motor palił "od kopa". Z tym ładowaniem może być podobnie. Radze to sprawdzić.POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcincbr600 Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Ten sam problem miał mój kolega. Sprawdź w pierwszej kolejności regulator napięcia. Jego uszkodzenie i problemy z prądami mogą doprowadzić do uszkodzenia modułu zapłonowego -u kolei tak było. A moduł do tego motocykla to towar deficytowy - szukał ponad rok a za całą awarię jak się okazało był winny na początku regulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zygi Opublikowano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 chłopaki a wiecie może jak sprawdzić regulator? o ile to regulator? ;> czy go trzeba od razu wymieniać? bo też podejrzewałem diody w alternatorze. ale na elektryce za bardzo się nie znam:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Pierwsze pytanie to jaki altek ma ta Yamaha, rotor na magnesach stalych czyli samowzbudny, czy obcowzbudny ( elektromagnesy ) ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zygi Opublikowano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 nie wiem a jak to sprawdzić? gdzieś w książce serwisowej jest napisane jaki to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2008 Powinno byc.Jezeli rotor siedzi na koncowce walu z boku silnika to bedzie samowzbudny, jak za cylindrem napedzany paskiem, czy lancuchem to raczej obcowzbudny. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zygi Opublikowano 27 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Jest na wale, czyli samo wzbudzony. http://www.motorrado.pl/foto/1148831102_0.jpg nie konkretnie ten motor ale ten model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 XTZty mają problemy z regulatorami, akurat przerabiamy temat na forum XTZ:http://xtzclub.pl/forum/viewthread.php?for...9&thread_id=132 pozdrawiam, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2008 Jezeli tak to przede wszystkim sprawdzasz kostke laczaca kable z alternatora z reglem, jak tam jest dobrze to mase reglera, jak to tez dobrze to wydatek pradu altka na pracujacym silniku przy 5 tys obr, wszystkie fazy i jezeli to tez OK, to znaczy ze wina reglera :notworthy: Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.