Skocz do zawartości

śruba koła zamachowego


Maaciek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nie mogę odkręcić śruby mocujacej koło zamachowe w uralcu próbowałem

już na wszyskie możliwe sposoby śruba nie jest w ogóle pokancerowana

napiszcie dla pewnosci w którą stronę mam to odkręcać (jakby ktoś

nie czai łpatrząc z przodu koła zamachowgo ) bo mi już

ręcee opadają z tym choojstwem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruba jest normalna ( z prawym gwintem), więc odkręcaj ją normalnie jak zwykłą śrubę. Jesli nie możesz jej odkręcić to może spróbuj uderzyć ją kilka razy z gumowym młotkiem, czasami to pomaga. A jeśli sie nie uda to chyba musisz poświęcić śrubę i spróbować młotka i śrubokręta lub kakiedoś przecinaka ( byle nie za ostrego bo można rogi poobcinać a nie oto przecież chodzi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie zależy ci na śrubie możesz ja mocno podgrzać palnikiem, tyle że należy to zrobić jak najszybciej. Jeżeli szybko nagrzejemy śrubę rozszerzający się jej materiał spowoduje zgniecenie powstałych tlenków i po ostygnięciu powinna dać się wykręcić.

Należy używać do wykręcania tej śruby klucza nasadowego z odpowiednio masywną przedłużką. Najlepiej robić to w dwie osoby, jedna poprzez klucz napina połączenie gwintowane, a druga lekko uderza młotkiem w przedłużkę. Musi puścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam specjalny skonstruowany klucz do tego dziadostwa. Przydaje się jeszcze do odkręcania lag. Ale po montażu ruskich mechaników 90% trzeba odkręcać młotem i przecinakiem bo śruby są strasznie pokancerowane. Jak ją już odkręcisz to od razu dorób sobie ze dwie na zapas

 

Pozdrawiam i życzę miłego odkręcania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od siebie dodam, ze zrobilem sobie taki "klucz" do trzymania kola zamachowego - kawal preta fi20 przyspawany do tarczy posredniej sprzegla. To zakladalem na bolce na kole zamachowym, rura 150cm, na srobe koncowka "kington", rura 100cm i ognia!!

Nie bylo mocnych :notworthy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robiłem to kluczem nasadowym z dzwignią z rury w sumie

gdzieś 150 cm i ani drgnęło jak kręciłem to zatarty wał się ruszył

to wogółe nie chce puścić poza tym musiałem ściąć lekko podciętą

nasadke klucza bo spadała spróbuje metodą pipcyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robiłem to kluczem nasadowym z dzwignią z rury w sumie

gdzieś 150 cm i ani drgnęło jak kręciłem to zatarty wał się ruszył

to wogółe nie chce puścić poza tym musiałem ściąć lekko podciętą

nasadke klucza bo spadała spróbuje metodą pipcyka

 

Próbuj próbuj :notworthy: .

Jeżeli to nie pomoże ( w co wątpię ), możesz po prostu przyspawać kawałek pręta spawarka elektryczną do tej śruby. Jest to jednak ostateczność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja uzywalem specjalnego klucza od rozrzadu poloneza (tak mi facio w sklepie powiedzial jak podalem rozmiar sruby) na to rura o dlugosci ok 1,5 m, kolo zamachowe zblokowalem, postawilem kolesia zeby trzymal motocykl a sam naparlem cala sila na dzwignie, bylo ciezko ale w koncu sroba ustapila :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...