Skocz do zawartości

Brak mocy w XT 600 2KF z 1990r.


robertk-g
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Mam problem ze swoim XTkiem, motocykl jest strasznie zmulony, praktycznie wogole nie kręci się na wysokie obroty ( od dołu ciągnie dobrze ). Wogole nie ma sensu przekraczać 3500 obr. ponieważ nie idzie dalej. Prędkość maksymalna dochodzi do ok 120 km/h. Z tego co wiem, powinien iść dużo szybciej, no i praktycznie do końca obrotomierza. ( kolega ma podobnego i w porównaniu z moim to jest szatan ) Sam już nie wiem o co chodzi, ustawiałem luz zaworowy, świeca wymieniona na nową. Czy jest możliwe żeby to była wina zajechanego tłoka? ( słaba kompresja )Aha, zapomniałem jeszcze dodać że zjada straszne ilości oleju, ok. 1l na 100km. :icon_question: Myślałem że może rozrząd jest lekko przestawiony, stąd ten spadek mocy. Sam już nie wiem. Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jasne ze zajebiste :D. Nie zawsze duze zuzycie oleju to oznacza brak kompresji , ale najczesciej tak nie jest :icon_biggrin: . Jesli litra na 100 km to faktycznie masz 90% odpowiedz na slabosci twojego moto :D , Jesli litra na 1000 km to zagladnij w gaznik , dokladne czyszczenie i dmuchanie.

 

w razie czego tlok ok 450 zl kompletny + uszczelki zaworow ze 40 zl + uszczlka glowicy z 80 zl i moto jak nowe albo i lepiej na kutym tloku :crossy:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresji nie sprawdzałem ponieważ nie miałem czym. Generalnie nie ma problemów np. z odpaleniem moto. Stojąc na dworzu w niskich temperaturach pali od 3-4 kopa. Jak stoi w ciepłym pomieszczeniu 1-2 kopa. Na luzie ze strasznym oporem kręci się na wysokie obroty. Mój koleżka też ma XT 600 tyle że 3 TB z 1991 roku i jest różnica jak niebo a ziemia. Mój w ogóle nie ma wysokich obrotów przy jego sprzęcie. Myślałem że może być przestawiony zapłon albo rozrząd, ale sam już nie wiem. W każdym razie przy odjęciu gazu leci straszna chmura z tłumika. Zostawia smugę prawie jak samolot :wink: Motocykl ma przejechane ponad 76 tys. kilometrów także chyba nie ma co się dziwić że już nie domaga.

 

Aha, zapomniałem jeszcze dodać że ten litr oleju to pali na 100km a nie na 1000km ( tragedia ) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl ma przejechane ponad 76 tys. kilometrów także chyba nie ma co się dziwić że już nie domaga.

 

Aha, zapomniałem jeszcze dodać że ten litr oleju to pali na 100km a nie na 1000km ( tragedia ) :icon_biggrin:

 

Chyba 276. Po 76 tysiącach to musiał być bardzo mocno je*any żeby tyle zużywać, zakładając że oczywiście miał tam cały czas olej. Nie łudź się że to tylko rozrząd czy zapłon (tam się zapłonu nie rusza), masz po prostu umierający silnik i czeka Cię gruntowny remont

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Nie koniecznie masz umierajacy silnik. Najprawdopodobniej masz zla kompresje. Przy takim spalaniu oleju raczej pokusilbym sie o kolejny szlif + nowe pierscienie ew i tlok.

 

Inna usterka (oczywiscie motyw z wymiana pierscieni jest nieunikniony, szlif mozliwe ze tak) to mozesz miec rozwalona membrane gaznika. Przez to nie wchodzi na obroty bo mieszanka jest zbyt uboga (iglica glowna nie otwiera sie do konca)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Nie koniecznie masz umierajacy silnik. Najprawdopodobniej masz zla kompresje. Przy takim spalaniu oleju raczej pokusilbym sie o kolejny szlif + nowe pierscienie ew i tlok.

 

Inna usterka (oczywiscie motyw z wymiana pierscieni jest nieunikniony, szlif mozliwe ze tak) to mozesz miec rozwalona membrane gaznika. Przez to nie wchodzi na obroty bo mieszanka jest zbyt uboga (iglica glowna nie otwiera sie do konca)

 

Pozdr

 

Wymiana samych pierścieni w takim stanie (litr na 100 kilometrów) pomoże jak umarłemu kadzidło. Conajmniej

wymiana tłoka z pierścieniami, szlif i honowanie oraz regeneracja głowicy.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się nie ma nad czym zastanawiać. Bierze olej, kopci, nie ma mocy i sie nie wkręca. Głupotą jest wymiana samych pierścieni. Tu potrzebny jest szlif, a co za tym idzie nowy tłok i pierścionki. A po drugie gdybać to sobie wszyscy możemy.... Zwal głowice ustaw tłok na dole i sprawdź czy ma próg na gładzi cylindra czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...