poll Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Witam wszystkich pasjonatów tego pięknego motocykla.Zamierzam sam sobie złożyć taki motocykl.Ostatnio zdobyłem komplet karterów i w związku z tym mam kilka pytań. Mianowicie.obie połówki mają chyba te same numery.Gdyż numer na prawym karterze jest słabo czytelny gdyż był nabity w miejscu mocowania osłony łańcucha i ta pod wpływam wibracji wytarła troszkę karter i równierz numer.Troszkę widać górna część liczby po czym wnioskuje że jest to komplet.Sam numer to jeszcze pół biedy.Ciekawe jest to że wszystkie śrubki pasują skrzynia dobrze pasuje i pracuje prawidłowo.Miejsce w które wchodzi tuleja cylindra jest równierz zgrane i dopasowane.Równierz otwory na śruby mocowania do ramy pasują.Tylko jest problem w tym że same kartery po skręceniu tak jakby były z rożnego kompletu.W przedniej częsci jest miedzy nimi różnica o jakieś 3-4mm (jeden wystaje bardziej-nie są zgrane).Czy jest możliwe że na to po prostu nie było zwracane uwagi i odlewy karterów po prostu z zewnątrz nie były obrabiane??Ciekawe czy w innych silnikach tego typu równierz występowały tego typu niedoskonałości. Równierz nie bardzo mogę dopasować żadnego dekla olejowego.Mam w sumie 4 sztuki z WFM w kółku i żaden idealnie nie pasuje. Jest różnica ok 2-3 mm po założeniu. Jak porobię zdjęcia zaprezentuje o co dokładnie mi chodzi na foto.Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Witam wszystkich pasjonatów tego pięknego motocykla.Zamierzam sam sobie złożyć taki motocykl.Ostatnio zdobyłem komplet karterów i w związku z tym mam kilka pytań. Tylko jest problem w tym że same kartery po skręceniu tak jakby były z rożnego kompletu.W przedniej częsci jest miedzy nimi różnica o jakieś 3-4mm (jeden wystaje bardziej-nie są zgrane).Czy jest możliwe że na to po prostu nie było zwracane uwagi i odlewy karterów po prostu z zewnątrz nie były obrabiane??Ciekawe czy w innych silnikach tego typu równierz występowały tego typu niedoskonałości. Równierz nie bardzo mogę dopasować żadnego dekla olejowego.Mam w sumie 4 sztuki z WFM w kółku i żaden idealnie nie pasuje. Jest różnica ok 2-3 mm po założeniu. Masz najprawdopodobniej blok z wczesnego okresu produkcyjnego (poznasz go po gruboziarnistej fakturze powierzchni zewnętrznej). Robione je formując ręcznie przy użyciu drewnianych modeli w formach piaskowych a nie tak jak później w metalowych kokilach. W związku z tym możliwe, że mogły powstać pewne przesunięcia powierzchni. istotne by połówki miały ten sam numer i by wnętrze kreciło sie bez problemu. Z tego samego odlewniczego powodu pokrywy sprzegła mogą nie pasować. Ja mam założoną pokrywę ale od najstarszego typu WFM (oryginalną z "ptaszkiem" też mam, ale zacina się w niej oś kopniaka. Tak więc szukaj a w końcu coś powinno dać się dopasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poll Opublikowano 17 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 (edytowane) Hmm bardzo ciekawe co piszesz ale całkiem mozliwe.Po założeniu wału i skrzyni wszystko sie płynnie kręci i działa więc całkiem możliwe co piszesz.dzięki za odpowiedz.Acha i rzeczywiście aluminium ma taka dziwna fakturę nie jest gładkie tylko takie jakby chropowate.Co do dekli to bendę dalej kombinował i próbował dopasować aż coś trafię. Tylko jest jeden problem bo już coraz trudniej o tego typu dekle.Równierz oryginalny dekielek sprzęgła ma taką fakturę.Chodzi o oryginalna część z takim ozdobnym rancikiem.Jakby ktoś chciał to mam taki jeszcze jeden na zbyciu ale szczerze wolałbym się wymienić za częsci do 4 niż go sprzedawać.Więc jakby co to proszę na gg lub maila([email protected]) Edytowane 17 Lutego 2008 przez poll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 Ach..PRL...precyzja w kazdym detalu... :D Tak sobie myślę czyli wiem że jakość odlewów w polskich dwusuwach była dobra tylko w późniejszch SHL serii M11 czyli silnik S32 no i WFM S34. Mam takowe sprzety i widzę róznice S01 a S32....w końcu SHL M11 to był już drogi motocykl turysytczny... A M04 to nie ma sie co dziwić. Po wojnie nie było czasu ani kasy na precyzyjne metody odlewu i dopracowanie detali. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mordziaty Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Tak sobie myślę czyli wiem że jakość odlewów w polskich dwusuwach była dobra tylko w późniejszch SHL serii M11 czyli silnik S32 no i WFM S34. Mam takowe sprzety i widzę róznice S01 a S32....w końcu SHL M11 to był już drogi motocykl turysytczny... A M04 to nie ma sie co dziwić. Po wojnie nie było czasu ani kasy na precyzyjne metody odlewu i dopracowanie detali. dokładnie tak jak piszesz. osobiście mam M11 i z doświadczenia wiem,że wyklepanie uszczelki karteru to nie lada wyczyn,z powodu cienkich ścianek...ech gdyby nie te wały korbowe w m 11 ... pozdrawiam ze wschodnich rubieży rzeczpospolitej :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 nom. wały są kiepskie ale co zrobisz....osobiscie zajechałem wał w jednej M11 ale miała splanowaną głowice 3mm i akurat goniłem jakiegos choppera na krętej drodze. Dojechałem do babci i moto stanęło. rolki na stopie korbowodu wyszły bokiem. ehhe. Poprawna regulacja zapłonu pomoże na trwałość wału. Ksiązka podaje 4.2mm dla silnika S32 a to sporo. Sam ustawiałem na 2-2.5mm i smigała OK. Spalanie w normie, osiągi też w normie a silnik smigał wiele dłużej. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.