Skocz do zawartości

Szybka jazda po fajnych zakrętach z nie ciekawym zakończeniem


miron92
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To jest bardzo dobry film, trejektoria prawie ideał.

Co do pozycji to bym podyskutował, ale to są japończycy. Azjaci mają inną proporcję uda do tułowia.

Bardzo fajny filmik, już go zapakowałem do swojej kolekcji.

 

I cala droge pod prad po zlej stronei ullicy ! :biggrin:

 

Moze mi ktos objasnic na czym polega cala sztuczka ze schodzeniem na kolano ?

Chodzi o jakas stabilizacje, o lans, bezpieczenstwo czy o co ?

Ogladam sporo filmikow i niejednokrotnie mam wrazenie ze nawet przy malych zlozeniach ludzie zwieszaja sie z motocykla byle dalej, byle tylko przytrzec kolankiem. Rozumiem to w konkretnym zlozeniu, ale takie cyrkowe wiszenie z maszyny w delikatnych lukach jakos do mnie nie dociera :buttrock:

O co cho ?

Edytowane przez G3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I cala droge pod prad po zlej stronei ullicy ! :icon_mrgreen:

 

Moze mi ktos objasnic na czym polega cala sztuczka ze schodzeniem na kolano ?

Chodzi o jakas stabilizacje, o lans, bezpieczenstwo czy o co ?

Ogladam sporo filmikow i niejednokrotnie mam wrazenie ze nawet przy malych zlozeniach ludzie zwieszaja sie z motocykla byle dalej, byle tylko przytrzec kolankiem. Rozumiem to w konkretnym zlozeniu, ale takie cyrkowe wiszenie z maszyny w delikatnych lukach jakos do mnie nie dociera :notworthy:

O co cho ?

Jest takie miejsce ,gdzie możesz uzyskać odpowiedź na wszystkie te pytania, i wiele innych. Posiedzisz 6 godzin i masz z głowy. Wyjaśnianie tego w postach nie ma sensu, nie zrozumiesz czegoś, zapytasz, i tak wejdziemy w spiralę wyjaśnień. W stopce nasz adres www.

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest takie miejsce ,gdzie możesz uzyskać odpowiedź na wszystkie te pytania, i wiele innych. Posiedzisz 6 godzin i masz z głowy. Wyjaśnianie tego w postach nie ma sensu, nie zrozumiesz czegoś, zapytasz, i tak wejdziemy w spiralę wyjaśnień. W stopce nasz adres www.

Pozdrawiam..

Byłem, siedziałem i czekam na jazdy :-)

 

G3d - naprawdę polecam. Czytając/pisząc człowiek tylko teoretyzuje. Przy składaniu się raczej nie będzie czasu na czytanie zaleceń umieszczonych na tankbagu :lalag: IMO trzeba posłuchać i pogadać twarzą w twarz - a potem trenować pochylenia. Najlepiej pod czyimś fachowym okiem i na cudzym motocyklu :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swietnie panowie, ale ja pytalem wlasnie o teorie.

Ja rozumiem, ze lepiej na zywo, lepiej na motocyklu itp itd, ale z calym szacunkiem jestesmy na forum, a nie na placu Pro Motora.

Nie pytalem jak to zrobic, pytalem po co to sie robi.

 

ps. poleciac nie musisz bo prawko u chlopakow robilem :crossy:

Edytowane przez G3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I cala droge pod prad po zlej stronei ullicy ! :lalag:

 

Moze mi ktos objasnic na czym polega cala sztuczka ze schodzeniem na kolano ?

Chodzi o jakas stabilizacje, o lans, bezpieczenstwo czy o co ?

Ogladam sporo filmikow i niejednokrotnie mam wrazenie ze nawet przy malych zlozeniach ludzie zwieszaja sie z motocykla byle dalej, byle tylko przytrzec kolankiem. Rozumiem to w konkretnym zlozeniu, ale takie cyrkowe wiszenie z maszyny w delikatnych lukach jakos do mnie nie dociera :evil:

O co cho ?

No i co i nikt Ci tego nie chce wyjaśnić :D

Sam bym też chciał to usłyszeć. Mój styl jazdy odbiega daleko od tego by trzeć kolanem o asfalt. Mi tam szkoda mojego kolana by nim szurać po asfalcie i wyginać się nienaturalnie po to by tylko dostać kolamen do asfaltu.

Wystawienie kolana mogę zrozumieć tylko w jednym przypadku, gdy moto jest na prawdę mocno złożone i wystawienie kolana działa jako dystans nie pozwalający już na mocniejsze złozenie, przy którym oponki już nie trzymają.

To jak ktoś wisi tyłkiem poza siedzeniem i usilnie stara się dostać tym kolanem do asfaltu a moto ledwo jest pochylone na zakręcie to wygląda po prostu komicznie a jeszcze jak ktoś tak robi na chopperze to już parodia.

Mogę jednak nie mieć racji bo się nie znam i szkoda mi kolana. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykład teoretyczny na doskonalenie jazdy w ProMotorze trwa 6 godzin i tam dowiecie się wszystkiego o technice i dynamice jazdy.

Ło matko, aż 6 godzin by sie dowiedzieć po co zdzierać mam sobie kolano?

Nie mozna odsłonić rąbka tajemnicy dlaczego trzeć tym kolanem po asfalcie?

Tu są pojętne chłopaki i dziewczynki, na pewno zrozumieją po co to kolano :flesje:

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem dobrym teoretykiem, ale może coś mi się uda wytłumaczyć...

 

Wystawienie kolana mogę zrozumieć tylko w jednym przypadku, gdy moto jest na prawdę mocno złożone i wystawienie kolana działa jako dystans nie pozwalający już na mocniejsze złozenie, przy którym oponki już nie trzymają.

To po pierwsze. A po drugie, wystawienie kolana i zwieszenie dupska powoduje, że dany zakręt można pokonać z większą prędkością, a jednocześnie przy mniejszym pochyleniu samego motocykla, niż siedząc w pozycji klasycznej. Na chłopski rozum - jedziesz szybciej, a jednocześnie znacznie później o asfalt zaczynają trzeć sztywne, wystające części motocykla (np. podnożki) i masz większy zapas przyczepności opon. W wektorach wam tego nie rozrysuję bo się nie znam, ale kiedyś w motocyklu było to jakoś sensownie i krótko wyjaśnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem dobrym teoretykiem, ale może coś mi się uda wytłumaczyć...

To po pierwsze. A po drugie, wystawienie kolana i zwieszenie dupska powoduje, że dany zakręt można pokonać z większą prędkością, a jednocześnie przy mniejszym pochyleniu samego motocykla, niż siedząc w pozycji klasycznej. Na chłopski rozum - jedziesz szybciej, a jednocześnie znacznie później o asfalt zaczynają trzeć sztywne, wystające części motocykla (np. podnożki) i masz większy zapas przyczepności opon.

No to przemówiłeś mi do rozumu. Czyli jak najszybciej przejechać zakręt i się nie wyglebić. właśnie tak z kolankiem przy asfalcie.

Ale co to za przyjemnośc jak ja jadę nie na moto, tylko obok :icon_question: robie za kosz a nie za sternika.

Wolniej ale razem tworzymy jedno w zakręcie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki fat za sensowna wypowiedz. W koncu sie trafil ktos kto wiedzial bo inni chyb nie mowili bo nie mieli pojecia :icon_biggrin: Na chlopski rozum najlepiej tlumaczyc!

 

Temat co prawda zszedl troche z drogi ale tu mam chyba to o czym mowil G3d, tu ladna lekcja jak sie tego uczyc http://pl.youtube.com/watch?v=QCg3BMGe52M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...