Johny69 Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 ETZ ostatnie lata produkcji np 1991 a GS500 z 91 roku.... ten sam rok a poziom techniczny-bez porównania...motorowery... porównaj ogara do jakiejs yamahy z podbnych lat produkcji... Właśnie chciałem Ci uświadomić,że takie uogólnianie nie ma większego sensu, bo przecież porównywanie 2T z 4T, singla z dwucylindrowcem jest niewymierne. Nie dość,że to są różne przedziały cenowe to jeszcze różne pojemności. Poziom techniczny też trudno ocenić na podstawie jednego produktu, tym bardziej,że z tych"zacofanych"zakładów MZ wyciekły kiedyś dość istotne"myśli techniczne"np. do Suzuki, nawet konstruktorzy przechodzili w tym kierunku. Wśród japońskich motocykli też są różne standardy,bo o ile Honda stawia na długowieczność i niezawodność to Kawasaki jednak za najważniejsze stawia osiągi. Co do samej niezawodności to nie zawsze idzie w parze z długowiecznością, czy dobrymi osiągami. Motocykle muszą zawierać wiele kompromisów konstrukcyjnych, dlatego nie zawsze to co długowieczne dobrze się prowadzi, czy daje zastrzyk adrenaliny. No ale kończę OT, bo pewnie o włoskich, czy angielskich motocyklach nawet nie myślisz. Jeśli chodzi o jazdę w terenie to jest jeszcze taki mały szczegół,że lepiej jeżdżą sprzęty z dużymi kołami typu diagonalnego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_speedy_ Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Bo np Simson mnie zadziwiał wszechstronnością i ciekawi mnie jak to będzie przy szosowych takich jak mi polecacie :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny69 Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 GS 500 i 400-setki kiepsko sprawują się w lekkim terenie, czyli na szutrach i dojazdówkach. W terenie przy normalnej jeździe chodzi o moment obrotowy, przyczepność i ogólne właściwości kół i zawieszenia. Szczerze mówiąc to stare sprzęty typu ETZ czy Simson będą lepiej znosiły taką jazdę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_speedy_ Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Thx ... tak myslałem... ale coż... jak bede cos miał to zobacze - ale zachowawczo by nie uszkodzic...Bo spotkałem sie w necie ze zdjeciami GS na plazach i bezdrożach wiec byłem ciekawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcer Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 (edytowane) Jeśli już tak ci zależy na używaniu szosowej maszyny po polnych duktach, to bierz po uwagę głównie masę motocykla. Ja np. NS-1 (a więc typową szosówką) jeździłem bo polnych drogach bez problemów (tylko prześwit miała nieduży z powodu owiewek, jazda po lesie była problemem), a GPZ-etem na początku trudno było przejechać piaszczystą drogę. Byle tylko wyczuć równowagę maszyny, ale to przychodzi z czasem. P.S. Zdarzyło mi się jeździć też po dojazdówkach do jezior Czarnego i Białki (na Białce po dróżkach na wałach oddzielających zbiorniki). Tak więc po piachu też pójdzie :-), ale łatwo o uślizg tyłu i glebę (motocykl nagle okazuje się cięższy, gdy mocno się przechyli i trzeba go w takiej pozycji podeprzeć). Edytowane 20 Lutego 2008 przez Arcer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny69 Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Hehe, mój znajomy na zdjęcia na gronie jak wjechał R12RT na polską plażę...po śladach na piachu mogę powiedzieć,że było to bardzo wymagające ujęcie :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcer Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Zerknij choćby na avatar Adama, jak się chce to wszystko się uda :-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_speedy_ Opublikowano 20 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Arcer Johny69 thx :banghead:Tak pytam bo czasem jednak by dojechać to fajnych miejsc trzeba kawałek przejechac po wybojach wiec byłem ciekawy...Ale zeby ktos niepomyslał to ja rozumiem ze szosowy jest to jazdy po szosie i nie mysle ze szosowy bedzie jeździł jak enduro - to tak na wszelki wypadek bo nie którzy są bardzo uczuleni na moje posty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny69 Opublikowano 20 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2008 Masa nie zawsze jest istotna. Kiedyś jechałem z kumplem, on na GS 500, a ja na Hondzie Shadow VT750 c4 i na żwirze spokojnie sobie jechałem, nawet dodawałem specjalnie gwałtownie gazu żeby postrzelać kamieniami, a kumpel wlókł się za mną i co chwila wyciągał moto, bo się zakopywał i ślizgał. Masa GS 500 to chyba 170-190kg, bo nie pamiętam już dokładnie, a Shadowa to ok, 250 kg. W praktyce nawet mi się zdarzało jeździć po lesie na RT (po ściółce leśnej), ale jazda po wertepach nie jest wskazana dla tak ciężkiego motocykla z niezbyt dużym skokiem amorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smoku Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Jak dzieci dajecie się prowadzić wagabundzie prze ten temat ... jak dzieci - wodzeni za nos. Wagabunda - Google Twoim przyjacielem a więc SZUKAJ bo wszystko to o co pytasz [za dużo powiedziane] już znajduje się na tym forum. A admin naprawdę powinien zaliczyć Cię do grona tych najbardziej upierdliwych i leniwych użytkowników. Przyznaj się - przeszukałeś forum pytając np o GS500 czy inne modele?? A przeczytałeś to co napisali inni?? EOT Smoku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Ja tylko jeszcze wrócę do Twego nieszczęsnego Simka. Może jakbyś zmienił świecę na nową, wyregulował gaźnik i zapłon to by odpalała jak jest ciepła?Zraziłeś się do 2taktów bo Twój Simson nie był w dobrym stanie technicznym. Ja miałem kiedyś MZ. Powiem tylko tyle że mam duży sentyment do tego motocykla. Pewnie większość co mieli ten typ też tak mają. Obojętnie czy była gorąca czy zimna odpalała z 1 kopnięcia. Nie miałem problemów z awaryjnością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny69 Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Ja tylko jeszcze wrócę do Twego nieszczęsnego Simka. Może jakbyś zmienił świecę na nową, wyregulował gaźnik i zapłon to by odpalała jak jest ciepła?Zraziłeś się do 2taktów bo Twój Simson nie był w dobrym stanie technicznym. Ja miałem kiedyś MZ. Powiem tylko tyle że mam duży sentyment do tego motocykla. Pewnie większość co mieli ten typ też tak mają. Obojętnie czy była gorąca czy zimna odpalała z 1 kopnięcia. Nie miałem problemów z awaryjnością. Przecież Wagabunga stwierdził,że stara japonia jest najlepsza, bo przeczytał tak w encyklopedii :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aster Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 O kurtce pomyśle później przy kolejnym przypływie gotowki i bedzie to zapewne jakaś tekstylna z kilkoma protektorami w cenie do 250 złGaniaj po sklepach z odzieżą używaną, w listopadzie kupiłem skórę MQP z twardymi protektorami na łokciach i ramionach za 50zł w bardzo dobrym stanie. Widziałem miesiąc temu Modekę za 30 (tylko kolory beznadziejne). Tydzień temu widziałem kurtkę tekstylną Hein-Gericke za 80 chyba (z protektorami, biało-fioletowa, jak kogoś interesuje mogę dać namiary). Teraz szukam portek :), bo póki co wszystko co znajdę jest na mnie za wielkie. Cytuj Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_speedy_ Opublikowano 21 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 krzysiek8104Gaźnik , świece , zapłon wszystko regulowałem , przewody , fajka , stacyjka etc też Problem był w w tym ze na ciepłym silniku był problem z wytwarzaniem prądu przez koło magnetyczne- co objawiało sie tym ze właczenie swiateł na biegu jałowym( a wiec odbiorcy pradu) powdowało braki pradu do zapłonu ... Ale ja sie nie zraziłem Tym...Chodzi o to ze robienie mieszanki , skłonności do przegrzewania sie , zapach spalin , ekonomia spalania etc to przecież techniczne mankamenty 2T w porównaniu do 4T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek8104 Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 (edytowane) krzysiek8104Gaźnik , świece , zapłon wszystko regulowałem , przewody , fajka , stacyjka etc też Problem był w w tym ze na ciepłym silniku był problem z wytwarzaniem prądu przez koło magnetyczne- co objawiało sie tym ze właczenie swiateł na biegu jałowym( a wiec odbiorcy pradu) powdowało braki pradu do zapłonu ... Ale ja sie nie zraziłem Tym...Chodzi o to ze robienie mieszanki , skłonności do przegrzewania sie , zapach spalin , ekonomia spalania etc to przecież techniczne mankamenty 2T w porównaniu do 4T Skoro wiedziałeś co było powodem niesprawności twojego motoroweru, to dlaczego tego nie wymieniłeś?Faktycznie robienie mieszanki może denerwować (ja lałem olej do baku i energicznie przechylałem moto raz w jedną raz w drugą), z resztą się zgadzam. Ale za to nie musisz martwić się o wymianę łańcuszka rozrządu, regulację zaworów, gniazda zaworowe, nieszczelności przy układzie chłodzenia. Mniej części = tańsza naprawa, części tanie i łatwo dostępne. Ja bym na Twoim miejscu nie był tak optymistycznie nastawiony na taką kasę na 18-stkę. No chyba że rodzice ci powiedzieli że tyle dostaniesz, no to co innego. Łatwiej spodziewać się mniej i potem pozytywnie się zaskoczyć, niż liczyć na więcej i się gorzko rozczarować. DODANE: Regulacja gaźnika też jest łatwiejsza, bo nie ma powiązania z luzami zaworowymi. Ale to tak na marginesie Edytowane 21 Lutego 2008 przez krzysiek8104 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.