Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

ETZ ostatnie lata produkcji np 1991 a GS500 z 91 roku.... ten sam rok a poziom techniczny-bez porównania...

motorowery... porównaj ogara do jakiejs yamahy z podbnych lat produkcji...

Właśnie chciałem Ci uświadomić,że takie uogólnianie nie ma większego sensu, bo przecież porównywanie 2T z 4T, singla z dwucylindrowcem jest niewymierne. Nie dość,że to są różne przedziały cenowe to jeszcze różne pojemności. Poziom techniczny też trudno ocenić na podstawie jednego produktu, tym bardziej,że z tych"zacofanych"zakładów MZ wyciekły kiedyś dość istotne"myśli techniczne"np. do Suzuki, nawet konstruktorzy przechodzili w tym kierunku.

Wśród japońskich motocykli też są różne standardy,bo o ile Honda stawia na długowieczność i niezawodność to Kawasaki jednak za najważniejsze stawia osiągi.

Co do samej niezawodności to nie zawsze idzie w parze z długowiecznością, czy dobrymi osiągami. Motocykle muszą zawierać wiele kompromisów konstrukcyjnych, dlatego nie zawsze to co długowieczne dobrze się prowadzi, czy daje zastrzyk adrenaliny. No ale kończę OT, bo pewnie o włoskich, czy angielskich motocyklach nawet nie myślisz.

Jeśli chodzi o jazdę w terenie to jest jeszcze taki mały szczegół,że lepiej jeżdżą sprzęty z dużymi kołami typu diagonalnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GS 500 i 400-setki kiepsko sprawują się w lekkim terenie, czyli na szutrach i dojazdówkach. W terenie przy normalnej jeździe chodzi o moment obrotowy, przyczepność i ogólne właściwości kół i zawieszenia. Szczerze mówiąc to stare sprzęty typu ETZ czy Simson będą lepiej znosiły taką jazdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już tak ci zależy na używaniu szosowej maszyny po polnych duktach, to bierz po uwagę głównie masę motocykla. Ja np. NS-1 (a więc typową szosówką) jeździłem bo polnych drogach bez problemów (tylko prześwit miała nieduży z powodu owiewek, jazda po lesie była problemem), a GPZ-etem na początku trudno było przejechać piaszczystą drogę. Byle tylko wyczuć równowagę maszyny, ale to przychodzi z czasem.

P.S. Zdarzyło mi się jeździć też po dojazdówkach do jezior Czarnego i Białki (na Białce po dróżkach na wałach oddzielających zbiorniki). Tak więc po piachu też pójdzie :-), ale łatwo o uślizg tyłu i glebę (motocykl nagle okazuje się cięższy, gdy mocno się przechyli i trzeba go w takiej pozycji podeprzeć).

Edytowane przez Arcer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arcer Johny69 thx :banghead:

Tak pytam bo czasem jednak by dojechać to fajnych miejsc trzeba kawałek przejechac po wybojach wiec byłem ciekawy...

Ale zeby ktos niepomyslał to ja rozumiem ze szosowy jest to jazdy po szosie i nie mysle ze szosowy bedzie jeździł jak enduro - to tak na wszelki wypadek bo nie którzy są bardzo uczuleni na moje posty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa nie zawsze jest istotna. Kiedyś jechałem z kumplem, on na GS 500, a ja na Hondzie Shadow VT750 c4 i na żwirze spokojnie sobie jechałem, nawet dodawałem specjalnie gwałtownie gazu żeby postrzelać kamieniami, a kumpel wlókł się za mną i co chwila wyciągał moto, bo się zakopywał i ślizgał. Masa GS 500 to chyba 170-190kg, bo nie pamiętam już dokładnie, a Shadowa to ok, 250 kg. W praktyce nawet mi się zdarzało jeździć po lesie na RT (po ściółce leśnej), ale jazda po wertepach nie jest wskazana dla tak ciężkiego motocykla z niezbyt dużym skokiem amorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dzieci dajecie się prowadzić wagabundzie prze ten temat ... jak dzieci - wodzeni za nos.

 

Wagabunda - Google Twoim przyjacielem a więc SZUKAJ bo wszystko to o co pytasz [za dużo powiedziane] już znajduje się na tym forum. A admin naprawdę powinien zaliczyć Cię do grona tych najbardziej upierdliwych i leniwych użytkowników.

 

Przyznaj się - przeszukałeś forum pytając np o GS500 czy inne modele?? A przeczytałeś to co napisali inni??

 

EOT

 

Smoku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko jeszcze wrócę do Twego nieszczęsnego Simka. Może jakbyś zmienił świecę na nową, wyregulował gaźnik i zapłon to by odpalała jak jest ciepła?

Zraziłeś się do 2taktów bo Twój Simson nie był w dobrym stanie technicznym. Ja miałem kiedyś MZ. Powiem tylko tyle że mam duży sentyment do tego motocykla. Pewnie większość co mieli ten typ też tak mają. Obojętnie czy była gorąca czy zimna odpalała z 1 kopnięcia. Nie miałem problemów z awaryjnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko jeszcze wrócę do Twego nieszczęsnego Simka. Może jakbyś zmienił świecę na nową, wyregulował gaźnik i zapłon to by odpalała jak jest ciepła?

Zraziłeś się do 2taktów bo Twój Simson nie był w dobrym stanie technicznym. Ja miałem kiedyś MZ. Powiem tylko tyle że mam duży sentyment do tego motocykla. Pewnie większość co mieli ten typ też tak mają. Obojętnie czy była gorąca czy zimna odpalała z 1 kopnięcia. Nie miałem problemów z awaryjnością.

 

Przecież Wagabunga stwierdził,że stara japonia jest najlepsza, bo przeczytał tak w encyklopedii :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurtce pomyśle później przy kolejnym przypływie gotowki i bedzie to zapewne jakaś tekstylna z kilkoma protektorami w cenie do 250 zł

Ganiaj po sklepach z odzieżą używaną, w listopadzie kupiłem skórę MQP z twardymi protektorami na łokciach i ramionach za 50zł w bardzo dobrym stanie. Widziałem miesiąc temu Modekę za 30 (tylko kolory beznadziejne). Tydzień temu widziałem kurtkę tekstylną Hein-Gericke za 80 chyba (z protektorami, biało-fioletowa, jak kogoś interesuje mogę dać namiary). Teraz szukam portek :), bo póki co wszystko co znajdę jest na mnie za wielkie.

Jawa 50 Mustang 1977 => Yamaha XJ 600N 1999 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysiek8104

Gaźnik , świece , zapłon wszystko regulowałem , przewody , fajka , stacyjka etc też

Problem był w w tym ze na ciepłym silniku był problem z wytwarzaniem prądu przez koło magnetyczne- co objawiało sie tym ze właczenie swiateł na biegu jałowym( a wiec odbiorcy pradu) powdowało braki pradu do zapłonu ...

 

Ale ja sie nie zraziłem Tym...

Chodzi o to ze robienie mieszanki , skłonności do przegrzewania sie , zapach spalin , ekonomia spalania etc to przecież techniczne mankamenty 2T w porównaniu do 4T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysiek8104

Gaźnik , świece , zapłon wszystko regulowałem , przewody , fajka , stacyjka etc też

Problem był w w tym ze na ciepłym silniku był problem z wytwarzaniem prądu przez koło magnetyczne- co objawiało sie tym ze właczenie swiateł na biegu jałowym( a wiec odbiorcy pradu) powdowało braki pradu do zapłonu ...

 

Ale ja sie nie zraziłem Tym...

Chodzi o to ze robienie mieszanki , skłonności do przegrzewania sie , zapach spalin , ekonomia spalania etc to przecież techniczne mankamenty 2T w porównaniu do 4T

 

Skoro wiedziałeś co było powodem niesprawności twojego motoroweru, to dlaczego tego nie wymieniłeś?

Faktycznie robienie mieszanki może denerwować (ja lałem olej do baku i energicznie przechylałem moto raz w jedną raz w drugą), z resztą się zgadzam. Ale za to nie musisz martwić się o wymianę łańcuszka rozrządu, regulację zaworów, gniazda zaworowe, nieszczelności przy układzie chłodzenia. Mniej części = tańsza naprawa, części tanie i łatwo dostępne.

 

Ja bym na Twoim miejscu nie był tak optymistycznie nastawiony na taką kasę na 18-stkę. No chyba że rodzice ci powiedzieli że tyle dostaniesz, no to co innego. Łatwiej spodziewać się mniej i potem pozytywnie się zaskoczyć, niż liczyć na więcej i się gorzko rozczarować.

 

DODANE:

 

Regulacja gaźnika też jest łatwiejsza, bo nie ma powiązania z luzami zaworowymi. Ale to tak na marginesie

Edytowane przez krzysiek8104
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...