Skocz do zawartości

Brak ładowania


skalim1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem - w motocyklu po jeździe akumulator się rozładowuje, wymieniłem regulator napięcia i cewki (oba z innego używanego moto, no byłem pewien czy również są sprawne) ładowanie wynosi ok 6-7v na aku 12. Aku ładowałem raczej to nie jego wina, przez 24 godz bez jazdy i niepodłączony spadło jemu napięcie z 12.8 do 12.6. Co mam zrobić? Czy może być to wina modułu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem - w motocyklu po jeździe akumulator się rozładowuje, wymieniłem regulator napięcia i cewki (oba z innego używanego moto, no byłem pewien czy również są sprawne) ładowanie wynosi ok 6-7v na aku 12. Aku ładowałem raczej to nie jego wina, przez 24 godz bez jazdy i niepodłączony spadło jemu napięcie z 12.8 do 12.6. Co mam zrobić? Czy może być to wina modułu?

Nie napisałeś co to za moto. Jeżeli nie masz ładowania to na pewno nie jest to wina modułu. Moduł służy do inicjacji zapłonu, praktycznie nie ma wpływu na ładowanie(chyba że o różnych modułach myślimy). Jak sprawdziłeś ładowanie skoro twierdzisz, że ma 6-7V. Ładowanie mierzy się w amperach (A)amperomierzem wpiętym między jeden biegun akumulatora, a taki sam biegun instalacji. Można zmierzyć napięcie ładowania(woltomierzem) ale również bez wypinania akumulatora. Mierzysz wtedy napięcie na zaciskach akumulatora na co najmniej średnich odrotach. Powinno być około 13,8-14V. Mam nadzieję że nie mierzyłeś po wypięciu aku, bo to zabójstwo dla układu ładowania. Lecą wtedy diody na skutek nieobciażenia alternatora. Praktycznie każdy motocykl ma pomiędzy akumulatorem a układem ładowania wpięty bezpiecznik. Sprawdź czy nie jest spalony, zaśniedziały. luźny itp. Napisałeś że wymieniłeś też cewki. Czy to były cewki zapłonowe czy cewki ładowania? Cewki zapłonowe nie mają wpływu na ładowanie tylko na wzbudzenie iskry na świecach, natomiast cewki ładowania owszem wpływają i to bardzo na zasilanie Twojego moto. Nie wiem jak Ci pomóc skoro nie napisałeś podstawowych informacji. Czy pojazd jest wyposażony w alternator, czy jednofazową pradnicę.

Pozdrawiam!

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem obydwie cewki, chodzi o sende, nie ma alternatora, napięcie sprawdzalem wlasnie na odłączonym aku, nie wiedziałem że może to być takie groźne ale niczego nie zniszczyło, bezpiecznik jest dobry, zamieszczam schemat elektryki w moto

bikepics524452fullxe7.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Niestety nie znam tego motocykla, ale ze schematu który przedstawiłeś wynika, że masz jednofazową prądnicę pradu przemiennego zintegrowaną z iskrownikiem. Prądnica produkuje prąd przemienny zasilający obwód reflektora i równolegle do tego obwodu podłączono zespół regulatora(prostownik i regulator). Dalej już jako prąd stały, obwód biegnie poprzez bezpiecznik do akumulatora i z akumulatora łączy się z masą. Niestety ze schematu nie wynika budowa regulatora. Może to być tylko prostownik, a może to być zespół prostownik-regulator. Na schemacie uwidoczniona jest złączka pomiędzy przewodami wychodzącymi z prądnicy, a resztą instalacji. Sprawdź to złącze. Następną wadą może być regulator tzn. padnięty któryś z elementów elektronicznych regulatora(dioda, tyrystor), dalej bezpiecznik. Sprawdź połączenie przewodu minusowego akumulatora z masą, najlepiej odkręć go wyczyść końcówkę przewodu, powierzchnię masy i skręć ponownie. Jezeli to też nie da efektu, odpal silnik sprawdź napięcie jakie daję prądnica. Rozłącz złączkę łączącą pradnicę z instalacją i podłącz woltomierz ustawiając go na pomiar napięcia przemiennego, między przewód żółty i zielony. Napięcie powinno być wyższe niż 14V. To tak pokrótce tyle mogę doradzić. Pamiętaj aby nie odłączać akumulatora od instalacji w trakcie pracy silnika. Wyszukiwanie usterki na odległość jest rzeczą trudną. Podałem Ci kilka elementów newralgicznych majacych wpływ na ładowanie, a wynikających ze schematu. Najlepiej gdyby instalację tą obejżał elektryk motocyklowy, w ostateczności samochodowy, dokonał niezbędnych pomiarów w pewnych punktach obwodu ładowania i na ich podstawie wyciągnął wnioski na temat wady w elemencie instalacji. Ostatnie pytanie: czy przypadkiem akumulator nie jest wadliwy, brak mu pojemności, zasiarczenie, zwarcie lub przerwa na celi?

Pozdrawiam!

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie jak dostałem moto nie było aku, motor stał wczesniej nie używany i możliwe że ktoś wyjął/sprzedał, kupiłem nowe aku bez obsługowe, trzymało długo aż się nie rozładował, po ładowaniu znów trzymał troszkę a teraz po załadowaniu potrafi się po 2h jazdy rozładować, raczej to nie wina aku, jak wczesniej pisałem sprawdzałem ładowanie na aku i było 6-7v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...