Skocz do zawartości

Dr 800 S


Marlew
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ups. Poprawka i zarazem nadzieja. Tak to jest jak się odpisuje bez wystarczającego czasu na dokładne przeczytanie linków.

 

Tzn częściowo miałem rację a częściowo się pomerdałem.

Tutaj jest opis specyfikacji olejów SL

 

American Petroleum Institute (API) has approved the new API Service Category designated “SL”. This new engine oil category for passenger cars and light-duty trucks powered by gasoline engines will adopt the ILSAC GF-3 performance requirements and new fuel economy requirements for the “Energy Conserving” designation.

 

Wynika z niego że to jednak ta najnowsza specyfikacja i kto wie? Może faktycznie sprzęgło będzie się miało lepiej po wymianie na coś zwykłego? Miejmy nadzieję.

 

Trudno coś obiecać, ale może akurat. Najczęściej te oleje nie powodują poślizgu sprzęgła, ale możliwe że tarcze EBC tego akurat nie lubią.

 

Hmm - ale dziwi mnie że to w oleju mineralnym. Chyba żeby nie był mineralny?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wracajac do tego nieszczesnego sprzegla Marlewa to moze zmiana oleju poprawi wspolprace tarcz' date=' rozumiem niechec do wydawania nastepnych pieniedzy.

Drugie najtansze rozwiazanie ( jak olej nie zadziala ) to kupic i zalozyc co druga sprezyne Barnetta, liczyc sie z tym ze przyszlej jesieni sie bedzie lewa reka wyciskalo sok z kija od szczotki, no i chyba modlic sie by to zadzialalo.

Niedawno przerabialismy identyczny watek slizgajacego sie sprzegla z tarczami ECB w Bandit 1.2 u kolegi z precli.

 

Adam M.[/quote']

 

No właśnie, może powinieneś zmienić sprężyny bo stare są już odkształcone. Mnie ślizgało się sprzęgło w XT, założyłem twardsze sprężyny od XTZ i przez jakiś czas było dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim dzięki wszystkim za pomoc :D

Ponieważ jestem twardziel i codziennie jeżdżę to wczoraj zauważyem że sprzęgło ślizga się coraz mniej nie potrafię tego logicznie wytumaczyć ale tak jest :lol:

3 dni temu jadąc na 5 przy 3500 obr. (ok. 90 km/godz) i dodaniu gazu obroty wzrastały dop ok. 4500 a moto wolno przyśpieszało, wczoraj w identycznych warunkach obroty podskoczyy o jakieś 300-400 i po chwili sprzęgło chwyciło i wszystko było OK, na wszelki wypadek jak zdążę zmienię dzisiaj olej na typowy QS do moto może będzie jeszcze lepiej !Najgorsze jest to że przy temperaturze 0 stopni nawet po pól godzinie ganiania po lesie temp. oleju ledwo dochodzi do 50 stopni - może jednak przysłonić chłodnicę?

pozdr wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze

Moim zdaniem to nie jest wina oleju.I rowniez nie ma co ględzić ze sie sprzeglo slizga od razu po odpaleniu tuż po remoncie moto.Pozwolmy niech tarcze troszeczke spuchną od oleju :D .Ale chyba to ewidentnie sprężyny, bo nie pisaleś ze je wymienialeś

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze..

U kumpla w Bigu 750 kosz sprzegła różnił sie wymiarowo z innym też od Biga może 800 tki

Całość po złożeniu pasowała ,ale nie było luzu trudno mi będzie to wytłumaczyć bez fotki - tarcze tylko częściowo są ściskane sprężynami nawet zakładając bardzo mocarne sprężyny to niewiele to pomoże (tak ogromna siła powoduje wyrabianie się części kosz - zabierak - podkładka dystansowa (jej grubość też jest ważna)

Z tym olejem to przesada może w bardzo wysilonych silnikach ale DR 800 do takiego nie należy. Ja nalałem do XL 600LM (tylko prześciowo rozbieram silnik potem się zastanowię jaki olej nalać )10W40 Semi Lotosa -samochodowy zero problemów ze sprzęgłem

Pozdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cze..

U kumpla w Bigu 750 kosz sprzegła różnił sie wymiarowo z innym też od Biga może 800 tki

...

Pozdr...

 

Coś w tym jest - silnik w moim Bigu był składany z co najmniej 3 innych silników - np. oryginalny tłok i cylinder po I szlifie, gaźniki z zupełnie innego rocznika więc może z tym sprzęgłem to prawda...

ale... z kilometra na kilometr jest coraz lepiej i teraz po 150 km gdybym nie był wyczulony to mógłbym ślizgania już nie zauważyć,

olej zostawiam do końca docierania a później przejdę na motocyklowy

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest - silnik w moim Bigu był składany z co najmniej 3 innych silników - np. oryginalny tłok i cylinder po I szlifie' date=' gaźniki z zupełnie innego rocznika więc może z tym sprzęgłem to prawda...

ale... z kilometra na kilometr jest coraz lepiej i teraz po 150 km gdybym nie był wyczulony to mógłbym ślizgania już nie zauważyć,

olej zostawiam do końca docierania a później przejdę na motocyklowy

dzięki[/quote']

 

a może byś tak (wiadoma pani) przyjechał w końcu do mnie :!: :!:

poligon prędzej zaorają nim się tu wybierzesz :notworthy:

 

wracając do sprzęgła.

Sprężyny zmień koniecznie :!: Zamów sobie nowe oryginalne. Jeżeli sprężyny są za słabe, a Twoje są, to wystepuje zjawisko zwane "pełzaniem sprzęgła". Po prostu sprzęgło poślizguje się minimalnymi niewyczuwalnymi dla kierowcy króciutkimi ruchami, powodujac bardzo szybkie zużycie tarcz. Ja za sprężyny od XTZ (twardsze) do swojej XT zapłaciłem 30 PLN, tak więc nie sią to duże pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba Kazmir ma rację - posiedziałem wczoraj nad manualem porównałem 750 z 800 i okazało się że mam sprzęgło od 750. Różnica polega na innym koszu wewnętrznym posiadającym w 800tce dodatkową sprężynę z podkładką dystansową i faktycznie, Jak już to wiedziałem to sprawdziłem grubość okładzin sprzęgła które wyrzuciłem (na szczęście nie do śmieci) i okazało się że możńa na nich jezdzić jeszcze ho ho tylko dopóki nie zmienię kosza to wszelkie wymiany sprężyn na nic.

Michał, ja Ciebie bardzo przepraszam ale popatrz za okno - mogę jezdzić na mrozie ale w deszczu nie. Naprawdę chciałbym ale ...

Na dodatek żonie wczoraj skasowali Clio od tylca więc muszę być na miejscu i załatwić parę spraw...

pozdr wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko Clio bedzie zrobione na cacy lala:):notworthy::):):):):):D:):D:):D:):D:):D

Tylko sie państwo Marlewowie :notworthy: pomeczą z jedną furą

 

Kto się pomęczy to się pomęczy!

Jak myślisz jeżeli Basia miała wypadek i straciła samochód i teraz ze mną musi jezdzić do pracy to kto będzie musiał się dopasować do drugiego?

Masz rację - oczywiście ja :cry: tak to jest z babami

Więc za kilka dni będzie koniec z porannym zaglądaniem na forum bo kobieta się musi wyspać i przed 9 z domu nie wyjdzie 8O

Przy okazji - oczywiście rzeczoznawca z TU Samopomoc dziwnym trafem nie zauważył przesunięcia błotnika i paru innych rzeczy :? ale Jacek był czujny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...