Skocz do zawartości

Nowa instalacja elektryczna w moto


dark_rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no wieć do sklepu elektronicznego ze starą instalacją idziesz i pokazujesz facetowi i takie same kable kupisz bez żadnego problemu... (jeszcze bedzie mial facet radoche ze mu zlom wprzynosisz:) ) w szroty i inne dziadostwo to zapomnij chcesz miec nową instalacje !!!! pozniej jeszcze końcówki na przewody troche cyny lutownica i noc w garażu i nowa instalacja zrobiona.

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli nie masz starej instalacji na wzór? Co pokażesz "facetowi"?Powiedz mi co może dolegać kablom wyciągniętym z instalacji z powypadkowego auta rocznik np. 2005 lub 2006 jeśli nie mają uszkodzeń mechanicznych? Będziesz kładł bardziej skomplikowaną instalacje to zobaczysz co znaczy płacić 2,50 PLN za metr porządnego kalba i jeszcze nie będzie wszystkich kolorów... Szybko przeprosisz "szrot" :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie czaje w cyzm wy macie problem z tymi kolorami ;| Umnie 50% to kolor czarny i jakos sobie daje rade... wystarczy mieć kilka kolorów np. taśmy izolacyjnej.

wyczaisz jak kiedykolwiek bedziesz robił renowację o rekonstrukcji,nie wspomnę. Dobra,wiem i zaraz będzie,że przewody "z epoki" KRV... wystarczy,że będą kolory zgodne i wtedy zrozumiesz w czym sprawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przeciez przewodów nie widać;] sa praktrycznie całe w koszulkach. Wiec po co łązic po szrotach, kupowac stare stwardniałe kable;| Niewidze w tym sensu i logiki. Czasami wykazujecie niebezpieczny fanatyzm oryginalnosci w pierdołach mało istotnych i nikomu nieprzeszkadzajacych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare przewodu lubią się mścić tak samo jak partacko wykonana instalacja.

mam trzy kolory przewodów końcówki oznaczone nr (można takie numerki na kable kupić w sklepach ) i na skserowanym schemacie elektrycznym z serwisówki popisałem sobie jakie kable mają oznaczenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo kumam.To jaka jest ta oszczednosc przy renowacji z użyciem starych przewodow?No bo jesli robisz Ikarusa w wersji przegubowej albo wagon restauracyjny Warsu to spoko, jest tam pare metrow,ale ile masz przewodow w motocyklu???Zabytkowym motocyklu.I naprawdę Ci się to opłaca , zakładac używki bez gwarancji że nie trzymają się na ostatnim włosku?A jak często robisz remonty?Bo dobrze położona instalacja pod warunkiem odpowiedniej konserwacji działa powyżej 10 lat. Nie przy........am się, sam używałem przewodow z odzysku ale to naprawdę nie ma sensu ekonomicznego . Jesli Cie stac na remont to na te parę metrow przewodu też starczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przeciez przewodów nie widać;] sa praktrycznie całe w koszulkach. Wiec po co łązic po szrotach, kupowac stare stwardniałe kable;| Niewidze w tym sensu i logiki. Czasami wykazujecie niebezpieczny fanatyzm oryginalnosci w pierdołach mało istotnych i nikomu nieprzeszkadzajacych.

Kolory przewodów sa dla ciebie,nie dla widzów.

 

Nie bardzo kumam.To jaka jest ta oszczednosc przy renowacji z użyciem starych przewodow?No bo jesli robisz Ikarusa w wersji przegubowej albo wagon restauracyjny Warsu to spoko, jest tam pare metrow,ale ile masz przewodow w motocyklu???Zabytkowym motocyklu.I naprawdę Ci się to opłaca , zakładac używki bez gwarancji że nie trzymają się na ostatnim włosku?A jak często robisz remonty?Bo dobrze położona instalacja pod warunkiem odpowiedniej konserwacji działa powyżej 10 lat. Nie przy........am się, sam używałem przewodow z odzysku ale to naprawdę nie ma sensu ekonomicznego . Jesli Cie stac na remont to na te parę metrow przewodu też starczy.

No i .... ? Co chciałes powiedziedzieć? A co to jest "odpowiednia konsewacja"? Myjesz ją regularnie? Mylisz pojecie "odzysku". Nie chodzi o koszta tylko o jakość przewodów a w zasadzie ich izolacji. Czytaj od poczatku posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolory przewodów sa dla ciebie,nie dla widzów.

No i .... ? Co chciałes powiedziedzieć? A co to jest "odpowiednia konsewacja"? Myjesz ją regularnie? Mylisz pojecie "odzysku". Nie chodzi o koszta tylko o jakość przewodów a w zasadzie ich izolacji. Czytaj od poczatku posty.

W brew pozorom wazna jest konserwacja instalacji. Co jakis czas warto wyczyscic wszystkie zlacza i pokryc wazelina techniczna, podokrecac wszyskie zlacza srubowe, przeczyscic jakims preparatem na styki wszystkie wtyczki, sprawdzic stan akumulatora i przemyc (np. acetonem) przewody WN, NN. Po co to? aby uniknac wzrostu rezystanci instalacji na zardzewialych, zasniedzialych polaczeniach i przebic na kablach.

Edytowane przez Storm007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usmiejesz sie ale czasem np. po zimie warto umyc styki z soli, sprawdzic konektory-czy sie np.nie utleniły czy gdzies w miejscu na to narazonym nie przetarła sie izolacja czy nic sie nie .Warto użyc magicznego preparatu o nazwie kontaktol,kontakt itp. .A regulujesz czasem zaplon?Zaglądasz do wnetrza stacyjki?Poziom elektrolitu i tzw. klemy w akumulatorze?Automat stopu?Np. te czynnosci nazywam konserwacją instalacji. Czasem , nie co tydzień ale np. z raz lub dwa w roku warto to zrobic .I to nie jest atak na osobisty Ciebie , niepotrzebnie sie irytujesz. Nie jestem najlepszym mechanikiem swiata ani super specem od elektryki (niestety).Po prostu mam inne zdanie . I dalej nie jestem przekonany co do tej oszczednosci na uzywanych przewodach. Posty czytam, może czegos nie zrozumiałem . Z izolacją (twardosc i odpornosc na scieranie ) masz 100% racji . Tylko pogadaj z dobrym elektrykiem jakie mogą byc straty w instalacji na skutek użycia starych przewodow.Niestety wszystko sie starzeje,przewody też.A Twoj czas?przeciez wiazka z samochodu ma inna długosc i i tak trzeba ją zarabiac . A za darmo tez nikt Ci nie da przewodow.To gdzie ta oszczędnosc?Ja nadal uważam że lepiej kupic nowe przewody motoryzacyjne,sa naprawde dostępne. Jak juz robic to lepiej raz i miec pewnosc (pewnosc w rusku- :icon_mrgreen: ) że jest dobrze.Jesli nie chodzi o koszta tylko o jakosc to czym sie rożni nowy przewod(motoryzacyjny) od starego(motoryzacyjnego)?

 

Jedno co muszę przyznac to faktycznie możesz w jednym sklepie nie dostac wszystkich kolorow . Ja np. jak kładłem instalację w MZ Bk-350 uparłem się na identyczne kolory jak w orginale. Trzeba było odwiedzic trzy hurtownie. To troche kłopot,faktycznie. Tylko moim zdaniem żeby jezdzic zabytkiem i osiagac jakies przebiegi nie mozna używac czesci ze szrotu albo znalezionych w kącie garazu.To się naprawdę msci.

 

 

I z czym mylę "kryteria odzysku" ???Bo zdaje sie że nie podawłem żadnej definicji. Wiesz lepiej ode mnie co mam na mysli ? To Ty na szrocie kupujesz nowe przewody czy uzywane (z odzysku ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracajac do tematu. Calkowicie skorodowane zlacza nalezy wymienic na nowe, a najlepiej nie dopuscic do ich korozji po przez konserwacje. Aceton moze sluzyc do czyszczenia samych przewodow, szczegolnie WN. W czasie eksploatacji na przewodach osiada kurz, smar, tluszcze, olej etc. Pogarsza sie wowczas odpornosc izolacji. w przypadku przewodow WN dochodzi do przebic, aceton doskonale te swinstwa zmywa. Do czyszczenia zlacz sa np kontakt, etc.

Instalacje konserwuje i czyszcze nawet czesciej niz pol roku. Moze sie to wydac smieszne. Po myciu motocykla czyszcze klemy akumulatora i pokrywam swierza wazelina, podobnie z wylacznikiem stop-u. Przewody zakryte sporadycznie sprawdzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...