czak90 Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 WitamDzis odebrałem motocykl od mechanika (honda crf450 model 2002r) który miał mi wymienic łancuszek rozrządu i wyregulować zawory.Po godzinnej jeździe motocyklem, zgasiłem go na postoju po czym już nie odpaliłem.W domu po ściągnięciu kopuły cylindra okazało sie że łańcuszek jest za szeroki- skutkiem tego jest wytarcie na pokrywie i mnóstwo aluminiowych opiłków.Łańcuszek również spadł z zębatki co widać na foto.Kompletnie nie znam sie na silnikach 4t, Powiedzcie gdzie mogły dostać się te opiłki i jakie szkody mogą wyrządzić...Fotkihttp://img140.imageshack.us/my.php?image=obraz753ve5.jpghttp://img225.imageshack.us/my.php?image=obraz757po8.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zib Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Spuść olej z silnika(nie zapomnij o filtrze oleju) i postaraj sie usunąć opiłki które jesteś w stanie zobaczyć gołym okiem(wydmuchaj spręzonym powietrzem,wyciągnij jakimś odkurzaczem,póżniej spłucz benzyną estrakcyjną)musisz je po prostu usunąc co nie będzie rzeczą łatwą.Najlepiej gdybyś tych kolesi od wymiany przycisnął,bo z tego wszystkiego wynika,ze to ich wina.Zanim pozostali na mnie wsiądą i skrytykują mój pomysł oświadczam,ze ja bym tak zrobił i to jest pomysł z którego czak90 skorzysta lub nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czak90 Opublikowano 26 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Ewidentnie wina jest po stronie mechanika :) , kontatkowalem się juz z nim, ma zrobic wszystko na swój koszt (zapewne będzie chciał to zrobić w jak najtańszy z możliwych sposobów).Chce sie dowiedziec jakie częsci prawopodobnie mogły zostać uszkodzone w takim wypadku(np czy nicasil mógł zostać porysowany?).. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Szczerze powiedziawszy jak bym tego nie ruszał, a zadzwonił do mechaników, że zaraz moto którego naprawę spartolili przyjedzie na lawecie i niech oni się tym zajmują. Trudno powiedzieć gdzie opiłki się konkretnie dostały, a jak nie trudno się domyślić szkody mogą być spore. Prosta zasada- jak schrzanili, to niech poprawią. Sam bym się nie tykał. Nikt Ci potem nie zarzuci, że po jakimś czasie chcesz reklamować naprawę o której nikt nie pamięta, a opiłki poczyniły niezłe spustoszenie w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zib Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Jezeli nie wypierają sie błedu to rzeczywiście tego nie dotykaj.dark _rider ma rację.Opiłki mogły nieżle nabroić i oszacować straty będzie ciężko.Docierały tam gdzie olej.Musisz przypilnować tych "mechaników" bo mogą spier..... drugi raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 Silnik do całkowitej rozbiórki, mycie i wymiana pompy oleju.Zębatki rozrządu do weryfikacji , ewentualna wymiana.Prowadnica łańcuszka i szyna napinacza do wymiany.Cylinder i tłok do weryfikacji , ewentualne krótkie honowanie cylindra w celu usunięcia zaciągniętych opiłków aluminium(magnezu).Komplet nowych uszczelek silnika.Robocizna. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 26 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2008 (edytowane) jesli ten mechanik robi taka kaszane , to ja bym sie bal mu oddawac moto , zdrac kto to, inni uytkownicy unikna zniszczenia swojego sprzeta przez tego partacza. p.s nikasilu raczej nie zniszczylo , ale zaworki jak najbardziej mogly pocalowac tlok i teraz sa bananowate. Edytowane 26 Stycznia 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 Witam nie mowie, ze jest dobrze :) rozrzad do inspekcji ale...przede wszyskim kanaly olejowe ewentualnie pompa oleju o reszte bym sie az tak bardzo nie martwil. W silniku znajuduje sie filtr oleju i nie jest on bynajmniej tylko po to by go wymieniac okresowo wraz z olejem moja sugestia zalac 2 razy nowym olejem wymienic przy tym 2 razy filtr oczywiscie i po 3cim zalaniu powinno byc ok moim zdaniem a co sie tyczy mechanika to Nitomen chyba za szybko chcesz go pietnowac, facet chce naprawic swoj blad... pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 no ale nawet domorosly mechanik bedzie wiedzial czy nowy lancuszek jest identyczny jak stary , ale ten gosc sie nie zna , albo ma burdel i zalozyl lancuszek od innego moto. Ciezko porownac lancuszki ? ciezko poszukac w serwisowce jaki to typ ? przeciez golym okiem widac ze lancuszek nie whcodzi na zeby, dlamnie pomylka w tym wypadku to nie wytlumaczenie. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.