Skocz do zawartości

przełożenie zębatek


kondziureq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem posiadaczem Rieju SMX (model wręcz identyczny jak derbi senda) z 2001 roku interesuje mnie czy opłaca sie kombinowac z przełożeniem nie wiem czy to orginalne ale mam w nim z tyłu 52z a z przody CHYBA 13 jeszcze to sprawdze... jaka zamiana byłaby najkorzystniejsza?? i jeszcze jedno... kupiłem moto i nawet nie wiedziałem ze w nim jest magneto ducatti (tuningowe czy orgynalnie?)

Edytowane przez kondziureq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moto jedzie tak 85-90, dochodzi do 9-9,5 tyś obrotów a, że poprostu musze wymienic zębatki interesuje mnie jaka zamiana była by najlepsza czy da sie wiecej z niego "wydusic" lub zeby miał lepsze przyspieszenie a taki sam v-max

 

No nie tak sie nie da kombinujac z zebatkami tracisz na jednym a zyskujesz na drugim zwiekszajac v-max zmniejszasz przyspieszenia takze zdecyduj sie czy chcesz zeby lepiej przyspieszac czy zeby wiecej jechal.Ja osobiscie nic bym nie grzebal no ale Twoja sprawa i Twoje moto rob jak uwazasz :lapad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby miał lepsze przyspieszenie a taki sam v-max

 

Na zmianie zębatek tak jak juz kolega wyżej napisał możesz uzyskać jedno ceną drugiego

Jak masz dobre przyspieszenie to zmień na małą zębatek z tylu i dzięki temu będziesz miał lepszy vmax

 

Ja na twoim miejscu właśnie na vmax położył bym nacisk bo z tego co słyszałem przyspieszenia mają dobre

 

Pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie są oryginalne przełożenia?? przyspieszenie jest nawet ok ale na 3 juz wolniej sie rozpedza ;/

 

No wybacz ale to chyba logiczne ze na 3 sie wolniej rozpedza przeciez nie bedzie tak samo prazyspieszal na 1 i tak samo na 5. Co do orginalnych przelozen to Ci nie powiem

w serwisoce sobie sprawdz acha i co wkoncu zdecydowales sie czy chesz zeby przyspieszal czy v-max??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesycye nie wasnie :P hmmm chzba zostawie jak jest a na przyspiesyenie czy reakcje moto moge gaz boxa kupic nie? :flesje: a na v-max wydech hihi jeszcze nie wiem zastanowie sie... na v-max moge dzsze wymienic króciec a na przyspieszenie tylko gaz box? teraz to juz nie mam pojecia prosze o rade :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krociec i gaz box bez wiekszych przerobek silnika sa gowno warte, najwiecej daje w nietuningowanym moto zmiana wydechu i dobre dostrojenie silnika pod wydech - dysze i filtr. a jak chcesz w miare spory efekt to mozesz dysze zmienic na o 10 wieksza i wyregulowac dobrze gaznik. ja jezdzilem na 12 x 53 przez pewien czas i non stop wkurzaly mnie za wysokie obroty - na tloczne miasto sie nadaje bo moto ma zrywa do wyprzedzania, ale dojechac 10 km do kumpla to padaka... teraz 14 x 53 :flesje: 60-70 i idealnie :cool: vmax na 12x53 = 70-75 km/h, na 14 powyzej 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem posiadaczem Rieju SMX (model wręcz identyczny jak derbi senda) z 2001 roku interesuje mnie czy opłaca sie kombinowac z przełożeniem nie wiem czy to orginalne ale mam w nim z tyłu 52z a z przody CHYBA 13 jeszcze to sprawdze... jaka zamiana byłaby najkorzystniejsza?? i jeszcze jedno... kupiłem moto i nawet nie wiedziałem ze w nim jest magneto ducatti (tuningowe czy orgynalnie?)

 

Ja mam 10/51 i moto przy 80km/h dosłownie wyje. V-max to ok 80-85.

Idzie utrzymać przelotową 60-70km/h. Jak chcesz wymienić napęd to zastanów się co chcesz osiągnąć. Jak przyspieszenie to mniejsza z przodu, większa z tyłu, jak prędkość max to większa z przodu, mniejsza z tyłu.

 

Ja bym proponował 10/51.

A co do magneta to chyba każda minarelka takie magneto ma, bo ja też mam.

 

jesycye nie wasnie j.gif hmmm chzba zostawie jak jest a na przyspiesyenie czy reakcje moto moge gaz boxa kupic nie? icon_smile.gif a na v-max wydech hihi jeszcze nie wiem zastanowie sie... na v-max moge dzsze wymienic króciec a na przyspieszenie tylko gaz box? teraz to juz nie mam pojecia prosze o rade smile.gif

 

gasbox gówno daje! Nie kupuj tego. To tylko polepsza delikatnie reakcje na gaz. On na przyspieszeniu nic nie daje.

Tak samo króciec. Bez jakiegokolwiek tuningu nic nie daje. Zmień sobie dysze w gaźniku na większe o 10 - powinno troche pomóc. Jak chcesz się bawić to kup gaźnik Dellorto 19 lub 21 mm, jakiś cylinder 70ccm, albo 50ccm sportowy. Ale to już wyższa szkoła jazdy.

 

Pozdrawiam.

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz wymienić napęd to zastanów się co chcesz osiągnąć. Jak przyspieszenie to mniejsza z przodu, większa z tyłu, jak prędkość max to większa z przodu, mniejsza z tyłu.

to to ja wiem :biggrin: chyba zastosuje 14/52 zyskam na przyspieszeniu a mysle ze v-max duzo nie strace gdy wymienie dysze :eek: a jakie dysze jak mam dellorto phbn 16 chyba... (a moze 17,5)? jak to sprawdzic? czym sie róznią? czy to moze to samo :)? pisze gdzies na gaźniku jaki to model? jak tak to zaraz do garazu lece :D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś Niedziela!!! :biggrin:

jak zwykle znajda sie ludzie i... ludzie :) sprawdzic jaki model a nie pracowac (remontowac) zreszta nawet jakby to nie Twoja sprawa :D a nie wiem co to miało byc to "dziś niedziela" chyba o to chodziło :) :eek:

Edytowane przez kondziureq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj kurde zarcik miałbyć, ale jestem na tyle litościwy że se ściągłem serwisówke do sendy xtreme Sm z 2003roku, ale nawet nie wiem czy to ten twój motor bo poprostu nie napisałeś!!! To tak jak byś napisał chce serwisówke do CBR.

 

 

Ale no masz tam pisze ze ma być przełozenie oryginalne:

70z lub 53z z tyłu

13z lub 14z z przodu

To które mają być zależy od modelu a nie napisałeś a ja jasnowidzem nie jestem także nie wiem nawet czy to ten model także napisz coś konkretnego a nie jakieś pierdoły, że chcesz kombinować z przełożeniami a nawet nie znasz nazwy modelu prawidłowej i przełożenia standardowego

Nie moge tego rozkmninić

 

Łap: http://www.rcscooter.net/manuales_taller/D...eme_SM_2003.pdf

 

 

Edit: A tak w ogóle to masz inny adres i sobie wybierz która to ta senda miała być :

http://www.scooterhulp.com/instructieboekj...nda-manual.html

Edytowane przez tomasz90skomra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem posiadaczem Rieju SMX (model wręcz identyczny jak derbi senda) z 2001 roku interesuje mnie czy opłaca sie kombinowac z przełożeniem nie wiem czy to orginalne ale mam w nim z tyłu 52z a z przody CHYBA 13 jeszcze to sprawdze... jaka zamiana byłaby najkorzystniejsza??(...)

Oj kurde zarcik miałbyć, ale jestem na tyle litościwy że se ściągłem serwisówke do sendy xtreme Sm z 2003roku, ale nawet nie wiem czy to ten twój motor bo poprostu nie napisałeś!!! (...)

To które mają być zależy od modelu a nie napisałeś a ja jasnowidzem nie jestem także nie wiem nawet czy to ten model także napisz coś konkretnego a nie jakieś pierdoły, że chcesz kombinować z przełożeniami a nawet nie znasz nazwy modelu prawidłowej i przełożenia standardowego

1 pierwsze zdanie juz mówi o modelu motoru :)

2 pisze konkretnie o korzystną zmianę :)

3 model znam i napisałem tylko trzeba umieć czytać, przełożenia standardowego nie znam bo nie wiem czy mój uzywany moto był tuningowany itp. a serwisówki nie mam.

Nie moge tego rozkmninić

jak wyżej umiejętność czytania kluczem do sukcesu

 

pozdrawiam i przepraszam jesli cos jest niezrozumiałego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...