Skocz do zawartości

Tragiczny wypadek A18 boleslawiec


bulamoto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No po czesci przyznaje Ci racje. Co do hamowania to ogolnie TIR'y maja podobna droge / czas watracania hamowania jak przecietne auta, inaczej nie spelnialy by warunkow dopuszczenia do ruchu drogowego.

 

Co do zagapienia sie to mam odmienne zdanie. To na co moze sobie pozwolic kierowca kalsy B czy A ( ciut mniej od B ) to na to nigdy nie moze pozwolic sobie kierowca kalsy czy C czy CE po to wlasnie sa szkolenia CE aby czegos go tam nauczyc i wiecej go nauczyc.

 

Prade kierowcy zawodowego - bo o nim tu mowimy a nie amatora - klasy B reguluja przepisy o dozwolonym czasie prowadzenia pojazdow od 3,5 t wzwyz. Czasami wiec ( ironia ) nalezaloby sie do nich dostosowac i zrobic za przerwe.

 

Kierowca Zawodowy nie ma w/g mnie prawa sie pogubic, a juz napewno nie prowadzic swego TIR'a jedna reka i telefonujac. ( o ile to prawda )

 

:smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ktos gwaltownie hamuje to nie mysli o wlaczaniu awaryjnych. Tymczasem w nowszych autach one same sie same wtedy wlaczaja.

 

mylisz się, dużo jeżdżę i mam nawyk do włączania awaryjnych podczas ostrego hamowania.

aczkolwiek automat ułatwia sprawę.

 

Prace kierowcy zawodowego - bo o nim tu mowimy a nie amatora - klasy B reguluja przepisy o dozwolonym czasie prowadzenia pojazdow od 3,5 t wzwyz. Czasami wiec ( ironia ) nalezaloby sie do nich dostosowac i zrobic za przerwe.

 

od krótkiego czasu tacho jest wymagane w autach powyżej 7,5t DMC i zdaje się nie tylko w Polsce tak jest - podobno dyrektywa UE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tmi jest od Ciebie troche starszy i zapewnie wiecej wie o zyciu od Ciebie Zajac ;) I nie zgrywaj tutaj cwaniaka, bo osobiscie mi sie to nie podoba ;) Co do wuja, to najbardziej ucierpiala klatka piersiowa, gdzie dosc powaznie zostaly uszkodzone pluca :/ Nadodatek pluca u palacza wiecie jaka maja wydajnosc...Pisze juz to troche puzno i tylko to co udalo mi sie wywnioskowac z rozmowy telefonicznej.Jedyne co do mnie bardziej dotarlo: ze policjanci, ktorzy byli na miejscu powiedzieli "w tym wypdku obydaj kierowcy nie powinni przezyc" Jednak stan Wuja jest na tyle powazny, ze nie wiadomo czy policjanci nie beda mieli jednak racji ;) ;)

 

Czy wy, z tmi jesteście jacyś upośledzeni? Przecież on nie ma 13 lat matoły :icon_question: A z tmi się zajcu nie dyskutuje, on ma swój świat w którym wszystko jest tak jak on pisze. To taki drugi Kondon czy olej-bc :biggrin:

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeżdze dużo, [...] ale miałem 2 sytuacje kiedy nie zauważyłem od razu, że samochody przedemną stoją.

hmmm.... to stwierdzenie nieco umniejsza wagi Twoim różnorakim radom i poradom. A szczególnie jego pierwsza część.

 

pozdr

Edytowane przez jurjuszi

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wy, z tmi jesteście jacyś upośledzeni? Przecież on nie ma 13 lat matoły :icon_question: A z tmi się zajcu nie dyskutuje, on ma swój świat w którym wszystko jest tak jak on pisze. To taki drugi Kondon czy olej-bc :rolleyes:

Ja nie wiedzialem, wydawal sie w miare normalny :icon_question: Ale skoro mowisz ze to nowe wcielenie oleja-bc to nastepnym razem bede wazyl swe slowa :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wy, z tmi jesteście jacyś upośledzeni? Przecież on nie ma 13 lat matoły :D A z tmi się zajcu nie dyskutuje, on ma swój świat w którym wszystko jest tak jak on pisze. To taki drugi Kondon czy olej-bc :D

 

 

 

:icon_razz: :icon_razz: :icon_razz: :clap: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech zgadnę? nikt nie włączył świateł awaryjnych? lub chociaż kierunkowskazu?

 

Nie raz można się złapać w pułapkę, widać samochody przed ale nie zawsze można w porę dostrzec, że one stoją.

 

Powinien być przepis, który nakazuje na niektórych drogach włączać światła awaryjne gdy dochodzi do zatrzymania pojazdu lub gwałtownego zwolnienia. I jeszcze jeden przepis: jeśli ktoś skręca w lewo to każdy pojazd za nim też powinien włączyć lewy kierunkowskaz bez względu na to czy skręca czy nie. Tak jest w Hiszpani.

 

dokładnie :icon_exclaim: albo stojący naciska i odpuszcza hamulec jak to ktoś napisał mruganie jest bardziej widoczne.

 

Bzdurny przepis jak cholera-jakby kazdy wlaczal kierunek w lewo a jechalby prosto to wszyscy cieliby poboczem ,bo przeciez mozna wyprzedzac prawa strona pojazd skrecajacy w lewo! Poza tym kierunkowskaz sluzy do sygnalizowania zamiaru skretu a wpomniane przez Ciebie rozwiazanie wprowadza innych kierowcow w blad i powoduje niemale zagrozenie!

Co do wypadku- to moze zagorzali zwolennicy tirow z tego watku http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=88777 wreszcie zrozumieja ze 40 ton pedzace 90 km/h to smierc na kolach.

Ogladajac ten filmik nasuwa mi sie jedno-to cud ze Twoj wujek przezyl ten wypadek! Oby doszedl do pelni sil. A tirowca za kraty!

 

heh :) zajc nie dojdziemy ładu chyba :) ja mówię, że tir MOŻE zatrzymać się na 40 i rzeczywiście może :] ale nie musi i raczej w Polskich realiach sie nie zatrzyma... to tak jak można mówić motocykle jeżdżą ponad 250 km/h ok ... są takie co jeżdżą ale nie wszystkie. Ja stwierdzam coś jakby " motocykl może jechać ponad 300 kmh" i rzeczywiście buza osiąga taki wynik ...tak samo " 40 tonowy tir może zatrzymać się na 40 m " i są modele ciągników i naczep które zatrzymają się na takiej odległości :)

Praktyka z niemiec jest bardzo dobra...

 

Ja np. staram się postępować w ten sposób że jak jest korek na drodze szybkiej i jestem na końcu a z tyłu coś nadciąga to migam awaryjnymi. Zazwyczaj chodzi o korek na szybkiej drodze, ale nie tylko - wszędzie gdzie domyślam się że ten z tyłu nie spodziewa się że ja stoję, a może mnie nie wypatrzyć za wczasu. Ozywiście w szystko z umiarem i nie jest tak że co stop to awaryjne, ale tak średnio raz dziennie się zdarza i właściwie zawsze poza miastem (gdzie się jeździ szybciej).

 

Awaryjne w korku na drodze szybkiego ruchu są dobrą praktyką w mojej ocenie.

 

Nawet stojąc na światłach jako ostatni migam czasem żeby Ci z tyłu widzieli że stoję - z tym że wtedy robie to swiatlami stopu - po prostu dotykam i puszczam pedał ze 2-3 razy a potem normalnie naciskam zeby hamowac. Mrugające światła stopu są bardziej widoczne.

 

dokładnie [;

 

Czy wy, z tmi jesteście jacyś upośledzeni? Przecież on nie ma 13 lat matoły :D A z tmi się zajcu nie dyskutuje, on ma swój świat w którym wszystko jest tak jak on pisze. To taki drugi Kondon czy olej-bc :D

 

 

hehehe czekałem, aż ktoś to pierwszy napisze :D:D:D :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdurny przepis jak cholera-jakby kazdy wlaczal kierunek w lewo a jechalby prosto to wszyscy cieliby poboczem ,bo przeciez mozna wyprzedzac prawa strona pojazd skrecajacy w lewo! Poza tym kierunkowskaz sluzy do sygnalizowania zamiaru skretu a wpomniane przez Ciebie rozwiazanie wprowadza innych kierowcow w blad i powoduje niemale zagrozenie!

Co do wypadku- to moze zagorzali zwolennicy tirow z tego watku http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=88777 wreszcie zrozumieja ze 40 ton pedzace 90 km/h to smierc na kolach.

Ogladajac ten filmik nasuwa mi sie jedno-to cud ze Twoj wujek przezyl ten wypadek! Oby doszedl do pelni sil. A tirowca za kraty!

 

 

Wszyscy sie czepiacie kierowców tirów bo myslicie ze to taczka i widac wszystko do okoła a tak nie jest to guwniaze i ludzie bez wyobrażni powodują takie wypadki. Nie raz prowadziłem Ciężarówkę i wiem jak to wygląda jak osobuwkami jeżdza jak warjaci i myślą ze jak mają ABS i Qattro to im już sie nic nie stanie.

Barany!!! poza tym trzeba sie w lusterka boczne patrzec a nie w lusterko które jest montowane dla lasek do malowania ust.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy sie czepiacie kierowców tirów bo myslicie ze to taczka i widac wszystko do okoła a tak nie jest to guwniaze i ludzie bez wyobrażni powodują takie wypadki. Nie raz prowadziłem Ciężarówkę i wiem jak to wygląda jak osobuwkami jeżdza jak warjaci i myślą ze jak mają ABS i Qattro to im już sie nic nie stanie.

Barany!!! poza tym trzeba sie w lusterka boczne patrzec a nie w lusterko które jest montowane dla lasek do malowania ust.

 

 

chrząknoł wqrwio*y mis :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie tak czytać...............wasze wypowiedzi....................ide zwymiotować............brak słów.......

 

 

A wujek niech się wraca do zdrowia miał dużo szczęscia..

 

a wina i tak kierowcy TIRa , jak niemiec to powinien do paki iść ...tak jak w niemczech ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy sie czepiacie kierowców tirów bo myslicie ze to taczka i widac wszystko do okoła a tak nie jest to guwniaze i ludzie bez wyobrażni powodują takie wypadki. Nie raz prowadziłem Ciężarówkę i wiem jak to wygląda jak osobuwkami jeżdza jak warjaci i myślą ze jak mają ABS i Qattro to im już sie nic nie stanie.

Barany!!! poza tym trzeba sie w lusterka boczne patrzec a nie w lusterko które jest montowane dla lasek do malowania ust.

 

Po czesci tak tylko przyznasz chyba, ze i wsrod kierowcow Tirow i barany sie trafiaja, w dodatku bez wyobrazni ! Najgorsze jednak, ze jest ich calkiem sporo. Taczka nie taczka jezeli chcesz jezdzic CE to musisz znac na pamiec mozliwosci i swoje i auta. Nie masz prawa popelniac bledow jak amator bo zawodowiec jestes. Nie radzisz sobie, nie potrafisz, zmien zawod.

 

 

jak niemiec to powinien do paki iść ...tak jak w niemczech ..

 

Wiesz, ani w PL ani w Niemczech tak od razu do paki ( bez procesu ) nie wsadzaja. A jezeli to proces powinien byc, wyrok rowniez, moze wtedy krolowie drog zaczeliby troche wiecej myslec o tym co i jak robia.

 

:icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wiesz, ani w PL ani w Niemczech tak od razu do paki ( bez procesu ) nie wsadzaja. A jezeli to proces powinien byc, wyrok rowniez, moze wtedy krolowie drog zaczeliby troche wiecej myslec o tym co i jak robia.

 

:cool:

 

No źle napisałem .. Miałem na myśli ,że ,,sprawca" jest zatrzymany przez policje. a nie po przesłuchaniu ,jedzie do niemiaszkowa i słuch po nim ginie....

 

Znajomy Tirem zerwał trakcje elektryczną ,tramwajową.. Siedział chyba tydzie w pudle w Niemczech czekajac na sprawe ... raczej chodizło o odszkodowanie itp...

ale fakt ,że tydzień siedział na policyjnym dołku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Bzdurny przepis jak cholera-jakby kazdy wlaczal kierunek w lewo a jechalby prosto to wszyscy cieliby poboczem ,bo przeciez mozna wyprzedzac prawa strona pojazd skrecajacy w lewo! Poza tym kierunkowskaz sluzy do sygnalizowania zamiaru skretu a wpomniane przez Ciebie rozwiazanie wprowadza innych kierowcow w blad i powoduje niemale zagrozenie!

Co do wypadku- to moze zagorzali zwolennicy tirow z tego watku http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=88777 wreszcie zrozumieja ze 40 ton pedzace 90 km/h to smierc na kolach.

Ogladajac ten filmik nasuwa mi sie jedno-to cud ze Twoj wujek przezyl ten wypadek! Oby doszedl do pelni sil. A tirowca za kraty!

 

Nie można wyprzedzać poboczem po prawej. Jeśli ktoś przed tobą skręca w lewo, możesz go ominąć jeśli się zatrzymał i pod warunkiem, że pobocze nie jest oddzielone linią ciągłą.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...