Skocz do zawartości

Geometria ramy ETZ 251!!! Jak sprawdzić????


SOWA
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czolem!

 

Co do rejestracji moto z inna ramą i silnikiem - można to zrobić, ale musisz mieć papiery na daną część. Zbyhu Ci to opisze, bo on przekładał ramę w swojej Wiesi.

 

Rejestracja motocykla z wymieniona rama jest problematyczna, jesli nie ma sie dowodu rejestracyjnego z numerami tejze ramy. To wlasnie rama jest elementem, ktory w zasadzie stanowi o istnieniu pojazdu, jakim jest motocykl. Cos jak nadwozie w samochodzie.

 

Ja nie mialem dowodu na nowa rame... Mialem tylko fakture zakupu tej ramy z podanymi numerami. I tylko dzieki uprzejmosci babki z urzedu udalo mi sie Wueske zarejestrowac.

 

Jak kupujesz rame, to kup z dokumentami. Wowczas rejestrujesz motocykl na ten dowod, w ktorym sa numery nowej ramy. Silnikiem mozna dowolnie zonglowac - nie ma klopotow z rejestracja pojazdu z innym silnikiem (numerami), niz tymi wbitymi w dowod rejestracyjny. Ale numery ramy musza sie zgadzac. Inaczej trzeba miec szczescie, by taki sprzet zarejestrowac...

Mi sie udalo...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, a mam jeszcze jedno malutkie pytanko - czy do tych wszystkich części od mojej 251 to będzie pasować rama od 250??

 

i jeszcze jedno - czy jak kupię rame z papierami to będę mógł to jakoś legalnie załatwić żebym dostał dowód na nową ramę i stary silnik - (nowe przepisy itd)??????

 

Ramę musisz mieć od 251 - chyba, że chcesz jakąś hybrydę złożyć :D Oczywiscie, że da się wszystko legalnie załatwić, ALE rama z papierami kosztuje jakieś 700 - 1000 PLN, do tego dochodzi jeszcze opłacenie całego aparatu urzędniczo-administracyjnego, przeglądów na stacji diagnostycznej, itp. Jednym słowem - odpuść sobie taką zabawę.

Zrób tak - po pierwsze wymień wahacz, jeżeli jest krzywy - to akurat nie jest drogi element, używany dostaniesz tanio i bez problemu (jakbyś nie mógł jednak znaleźć, to daj znać, mój qmpel miał jeden na sprzedaż to zapytam czy jeszcze ma), następnie złóż motocykl w całość i sprawdź jednośladowość "na oko", albo przy pomocy dwóch desek, tak jak opisano w xiążce "Jeżdżę motocyklem MZ". Jeżeli wszystko jest ok - to pozostaje jeszcze zmienić lagi (używane, proste, dostaniesz za jakieś 50 - 60 zeta) i nic, tylko śmigać :D

Chociaż z drugiej strony - oby moje obawy się nie sprawdziły - jeżeli kupiłeś sprzęta od jakiegoś rzeźnika, to należy tez dokładnie przyjrzeć się innym podzespołom motocykla - przde wszystkim silnikowi.

Będzie dobrze! Grunt to nie poddawać się, do wiosny zostało jeszcze sporo czasu - złożysz etkę i ruszysz w trasę.

Powodzenia

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...