Skocz do zawartości

Honda CB 250 TWO FIFTY/ Nighthawk, REBEL 250, CM185T, CM 200T


Rekomendowane odpowiedzi

Instrukcja dotyczaca poszukiwania usterek, smarowania, bieżącej obsługi, ustawianie zaworów, zapłonu, regulacje napędu do Hondy CM185, CM 200, CM 250(Rebel) i CB 250(Nighthawk/Two fifty) dla chętnych w formacie PDF do pobrania z serwera:

http://rapidshare.com/files/83976272/A._wa...bs__322_uga.pdf

Jeżeli komuś się przyda mam jeszcze rozdział poświęcony naprawie silników w/w motocykli. Zajmuje 16MB, jest w formacie PDF. Kto chętny, niech pisze. Na pewno wyślę.

Pozdrawiam!

Robert

Edytowane przez robik64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

Tam jest tylko wolne koło i łańcuszek rozrusznika. Bezpośredni dostęp jest po zdjęciu kapy alternatora. Prawdopodobnie coś się dzieje w mechanizmie wolnego koła. Trzeba zdjąć dodatkowo wirnik alternatora.

 

Wielkie dzięki za instrukcję, już nie będzie większego strachu z rozkęcaniem motocykla.

Człowiek, od którego nabyłem motor powiedział, że winne zamieszania są 3 sprężynki (podobne do tych, co siedzą w długopisach), które z wiekiem straciły sprężystość. Ponoć raz ten element rozkręcił, sprężynki wyciągnął nieco i na jakiś czas pomogło. Patrząc na part list tego sprzęgiełka wydaje się mieć to sens. Spróbuje się dzisiaj do tego dostać.

Raz jeszcze dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

WITAM w moim motocyklu padl prawdopodobnie modul zaplonowy. czy jest taka mozliwosc sprawdzenia mojego modulu w Pana motocyklu ? w tedy bede pewny czy jest on dobry czy zly.

Nie widzę problemu, musiałbyś go przysłać. adres podaję na priv. Może najpierw opisz jaki jest problem. Czy moto w ogóle nie zapala, czy nie wchodzi na obroty, czy też jeszcze inne objawy?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje. moze jednak nie bedzie takiej potrzeby. sciaglem kolo magnesowe i okazalo sie ze wypadly takie stozki z niego znajduja sie one wewnatrz z tylu tego kola. i chyba to robilo zaklocenia. motor caly czas szczelal w tlumniki ogien bylo widac. tak jak by zaplon byl przestawiony. klina nie zerwalo a jedynie ta jedna usterke zdiagnozowalem. Pan Piotr z forum mi zalatwi takie stozki. a ja musze rozruszac te sprezynki zeby juz takiej sytuacji nie bylo. wiec chyba usterka zdiagnozowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe że to jest przyczyną. Cewka impulsatora ,,zbiera'' sygnał magnetyczny z jednego punktu na magnecie. W tym wypadku tych punktów porobiło się parę i zaplon zwariował. Pan Piotr jest fachowcem w swojej dziedzinie, chyba ma nawet CB 250, tylko jakiś starszy model, bodajże G. Cieszę się że awaria jest zdiagnozowana, ale w razie czego służę pomocą.

Pozdrawiam!

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawilem to takze wszystko sie tam teraz rusza,ale motor dalej szczela z wydechu nawet ogien idzie... myslalem ze to to bylo i znowu sie zawiodlem... cos powoduje zly zaplon. opornosc impulsatora wynosi 6.86. jedna cewka bez fajki ma 2.92 opornosci... ja wiem zeby sprawdzic opornosc impulsatora to trzeba troche rozebrac ale jesli ma Pan taka mozliwosc to BARDZO bym PROSIL o to. jesli u Pana beda jakies w czyms roznice to przynajmniej bede wiedzial co wymienic. jesli beda te wartosci podobne to pozostaje mi wyslac do Pana ten modul. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według instrukcji warsztatowej wydanej przez Hondę do motocykla CB250P(wersja policyjna) rezystancja:

generatora impulsów ma mieć standartowo 50-170 ohmów(pomiędzy przewodem niebiesko/żółtym, a zielono/białym)

cewki wzbudzajacej/nie mylić z zapłonową/ - 50-180 ohmów(pomiędzy przewodem czarno/czerwonym a masą motocykla)

cewki zapłonowej 0,1-0,3 ohma(mierzyć po zdjęciu przewodów zasilających cewkę)

opór pomiędzy kapturkiem świecy zapłonowej, a zielonym przewodem zasilającym cewkę 6,5-9,7 ohma

opór pomiędzy przewodem wysokiego napięcia(po zdjęciu kapturka z przewodu), a zielonym przewodem zasilającym cewkę 2,8-3,4 ohma.

Do przewodów generatora impulsów i cewki wzbudzającej dojdziesz po zdjęciu zbiornika. Są tam złączki pomiędzy regulatorem napięcia a miejscem rozejscia się ramy. Tam znajdziesz kolory tych przewodów, tak że nie musisz nawet otwierać pokrywy alternatora w silniku. W tym miejscu łączą się przewody alternatora, cewki wzbudzającej, cewki impulsatora z wiazką motocykla.

Pozdrawiam!

Edytowane przez robik64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde Dziekuje Panu. mierzylem opor impulsatora po zdjeciu baku jest tam taka wtyczka i 2 kable i wiem ze to jest to, opor wyniosl 0.12 ohma. juz sie pogubilem wiec pytam Pana czy to dobre wskazanie? tak mial byc opor czy inny.

to tak opor na impulsatorze wynosi 110 ohmow. na cewkach wynosi 2.92. czyli wygladalo by ze wszystko dobrze... jak mierzylem miernikiem to zeby cewki zmierzyc musialem przestawic na opcje 20k. w tedy tylko taki opor mi wychodzil. opor na na kablu od cewki wzbudzajacej wynosi 125.

Edytowane przez tomek89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...