Skocz do zawartości

Kupno Kawasaki GPZ 500 s


Rekomendowane odpowiedzi

Zarejestrowałem się wczoraj na tym forum i mam nadzieje, że będzie to najczęściej używana i przydatna dla mnie stronka :)

A więc tak, 2 lata temu zdałem prawojazdy kat. A i B, mam 20 lat, i postanowiłem na swoje pierwsze moto zarobić sam (bez pomocy rodziców). Długo zastanawiałem się z wyborem pomiędzy GSem, Er5tką,

Gpz-etem i popularnie zwaną Cebulą (chociaż tej w dobrym stanie ze świecą szukać) i wybór mój padł na Kawasaki GPZ 500 S.

 

Można powiedzieć, że mam już wybranego GPZ-ta na allegro:

http://moto.allegro.pl/item296198072_kawas..._500_2001r.html

 

Wstępnie dzwoniłem już do tego ogłoszenia, teraz pozostaje tylko kwestia podczepienia przyczepy i pojechania obejrzeć i podjąć decyzje ostateczną. Ale mam mały dylemat i mam nadzieje, że Wy jako doświadczeni motocykliści dacie mi kilka porad, nak tórych mi bardzo zależy.

 

Otóż GPZ ten 2 miesiące temu kosztował 6650, potem jego cenę opuszczono do 6150, i od niedawna stoi on w cenie 5450. Co ciekawsze jest to rocznik 2001 więc powiedzmy, że jest co ciekawa propozycja patrząc że w cenie 5,500 można dostać GPZ z roku 95-97. Ale... no właśnie. Model który wam pokazałem jest od handlarza, sprowadzony z Belgii (w sumie dobrze, że nie z Anglii-wiadomo czemu) no i handlarz ten powiedział mi wstępnie przez telefon tylko tyle, że motor wygląda pięknie, i jest w bardzo dobrym stanei technicznym, żeby nie powiedzieć, że idealnym.

Ale jak to handlarz, powiedział, że przeszłości motocykla nie zna, motocykl nie posiada książki serwisowej i handlarz nie wie czy byl robione regularne przeglądy, czy było coś wymieniane czy nie, czy była robiona regulacja gaźników itd itp. Powiedział natomiast, że nie wygląda na to aby motocykl był zaniedbany ponieważ prezenetuje się świetnie w postoju jak i na chodzie.

na pytanie moje czy w ich mieście znajduje się jakaś serwisówka Kawasaki lub innej firmy, która mogłaby stweridzić faktyczny stan motocykla, handlarz powiedział , że w ich firmie jest mechanik, który może motocykl sprawdzić w razie potrzeby, a i ja również mogę przyjechać ze swoim mechanikiem.

No i co o tym sądzicie ?

 

Kilka faktów:

 

Na allegro jest kilka osób, które prywatnie sprzedają swoje GPZ, i indywidualnie podchodzą do sprzedaży bo sprzedają swoje laleczki, wołają troche więcej bo często od 6500 do 7200zł za roczniki 96-97. Pisząc o systematycznych serwisach, fakturach przeglądów itd itp.

 

Konkretny model mnie interesujący jak już wiecie, 2001 rok w cenie 5450 zł od handlarza gdzie nie znam przeszłości motocykla... ale...

Zakładając, to co usłyszałem przez telefon czyli, że motocykl jest bezwypadkowy,stan techniczny bez zastrzeżeń i "wygląda pięknie" , wiadomo, że i tak będe musiał zrobić przegląd, nawet jeśli okaże się, że będzie to przegląd gruntowny (regulacja gaźników, zmiana zębatek i łańcucha oraz oleju itdp) i wydać będę musiał nawet 600 czy 700 zł, no to jakby nie patrzył sumując wyjdzie mi powiedzmy suma około 6500 zł, ale otrzymuje w efekcie końcowym motocykl bądź co bądź z 2001 roku a nie 97, więc zawsze 4 lata do przodu co zawsze troche odmładza motocykl i za 2-3 lata będzie trzymał jeszcze troche większą wartość niż te z 96-97 roku.

 

Wiem, że trochę się rozpisałem, ale podchodzę do sprawy bardzo poważnie, a że nie jestem jeszcze doświadczony w tych sprawach to proszę was o porady i to co sądzicie o tym co napisałem. A że stronka powstała by szukać porad i porady dawać dlatego postanowiłem napisać :biggrin:.

Mile widziane będą również porady posiadaczy GPZ-tów na co zwrócić uwagę przy zakupie tego motoru. Dużu już czytalem na wszym forum o tym motorze, i również na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie motocykla na stronie ścigacz.pl ale liczę jeszcze na wasze osobiste porady.

 

Z góry dziękuję i liczę na szybkie odpowiedzi bo sezon zbliża się małymi kroczkami :biggrin:

Edytowane przez Pawka87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczął bym do tego że jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć żeby handlarz sprzedawał "okazje za grosze" a wiadomo jak wyglądają rozmowy z handlarzami "idealny nówka itp" ze zdjęć to wygląda mi

1 szpara między czaszą a błotnikiem na dole węższa a na górze szersza

2 nie wiem czy tylko na zdjęciach tak widać czy tak jest "w naturze" ale chyba lewa strona czaszy jest niżej niż powinna być

3 tak samo nie wiem czy to złudzenie czy tak jest ale wygląda ze szpary pomiędzy bakiem i zadupkiem też nie wyglądają na równe (wygląda że jedna jest szersza od drugiej i chyba tez niezbyt równe )

 

i szczerze ci doradzę - odżałuj ok 200 zł i zabierz ze sobą jakiegoś fachowca od moto bo możesz wdepnąć na super minę

 

ps jakoś jeszcze się nie spotkałem żeby ktoś gpz ta nazwał cebulą ;) ;) ;) :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczął bym do tego że jakoś nie bardzo chce mi się wierzyć żeby handlarz sprzedawał "okazje za grosze" a wiadomo jak wyglądają rozmowy z handlarzami "idealny nówka itp" ze zdjęć to wygląda mi

1 szpara między czaszą a błotnikiem na dole węższa a na górze szersza

2 nie wiem czy tylko na zdjęciach tak widać czy tak jest "w naturze" ale chyba lewa strona czaszy jest niżej niż powinna być

3 tak samo nie wiem czy to złudzenie czy tak jest ale wygląda ze szpary pomiędzy bakiem i zadupkiem też nie wyglądają na równe (wygląda że jedna jest szersza od drugiej i chyba tez niezbyt równe )

 

i szczerze ci doradzę - odżałuj ok 200 zł i zabierz ze sobą jakiegoś fachowca od moto bo możesz wdepnąć na super minę

 

ps jakoś jeszcze się nie spotkałem żeby ktoś gpz ta nazwał cebulą :) :P :) ;)

 

 

Dzieki za spostrzeżenia, napewno się przydadzą.

PS: nie nazwałem gpz-ta cebulą, tylko wymieniałem motyckle miedyz ktorym isie zastanawailem: Gs,Er5, Gpza i Cebulą czyli honda cb 500 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS: nie nazwałem gpz-ta cebulą, tylko wymieniałem motyckle miedyz ktorym isie zastanawailem: Gs,Er5, Gpza i Cebulą czyli honda cb 500 :(

 

ok źle doczytałem :buttrock:

 

w temacie moto - wyglada to tak jak by ktoś wziął plastiki i części od jakiegoś moto po kradzieży, bez prawa rejestracji "bez papierów" :icon_evil: (sam wstaw co ci pasuje ) do naprawy uszkodzonego moto bo plastiki i naklejki wyglądają na oryginalne

 

i jeszcze coś - jeśli mówisz że moto już jakiś czas stoi to wato sprawdzić czy ma dokumenty które pozwolą go zarejestrować bo teraz się coś w tych przepisach zmieniało (szczerze mówiąc nie bardzo wiem co :) ) a handlarz mógł liczyć że sprzeda jeszcze na starych warunkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro chyba będę musiał zadzwonić do kolesia, żeby przesłał mi dokładne zdjęcia motocykla bo nie pojadę 200km oglądać go w ciemno...

 

Kurde... faktycznie... jak się bardziej przyjrzałem na podglądzie, widać że moto ma lekko porysowany prawy tłumik i prawy kierunek wydaje się być przekrzywiony...

 

Zobaczymy co będzie jak dostane wyraźniejsze zdjęcia, bo nie widzi mi się jechać 200 km i się ogromnie rozczarować...

Ale może motor jest tylko po lekkiej przewrotce na postoju... ? bo te "uszkodzenia" z drugiej strony tak strasznie przecież nie wyglądają nie uważacie ?

 

Kurde... trochę mi humor siadł, bo w weekend miałem w planie jechać z przyczepą po moto... a teraz mam bardzo mieszane podejście...

 

PS: a nie wiesz dokładnie co się zmieniło w tych przepisach ?? czego one mniej więcej dotyczą??

 

 

a ODNOŚNIE

 

1 szpara między czaszą a błotnikiem na dole węższa a na górze szersza - to o co masz dokładnie na myśli?? nie chodziło Ci przypadkiem o czaszę a bak paliwa ?? Bo nie dopatruję się niczego oprócz widelca i wolnej przestrzeni między błotnikiem a czaszą przednią.

 

Patrząc z boku, to boki plastików od czasy faktycznie wydają się lekko odstawać nierówno po linii względem baku, ale przed chwilą porównywałem to ze zdjęciami GPZ-tów jakie posiadam i wszystkie mają podobnie.

Edytowane przez Pawka87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sory ale jakoś mi się nie wydaje żeby handlarz sprzedawał moto "po lekkim upadku" (za 60-70 % jego wartości) jeśli jest przestawiony bak albo chociaż czasza ( a na to ZE ZDJĘĆ wygląda ) to raczej nie był to taki lekki :buttrock: wypadek chociaż kto wie - okazje się zdarzają (ku.....a tylko czemu mi ani nikomu z moich znajomych nie :icon_evil: :) :( )

jeśli chodzi o zmiane przepisów to tu masz temat http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...ana+przepis%F3w

 

i najważniejsze i podstawowe - nie jedź sam - zorganizuj kogoś kto się zna bo jak nie masz doświadczenia to kupisz - bo ma ładny lakier i dobrze "idzie" :P :P (znam z doświadczenia wiele takich przypadków)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie chyba będę musiał to poważnie przemyśleć i poszukać jakiegoś mechanika... No ale faktycznie wg. mnie sprawiał wrażenie laleczki a pod fachowym okiem może się okazać inaczej.

 

Dzięki za zainteresowanie tym postem i za cenne porady :)

 

a odnośnie tych przepisów, to po prostu przy zakupie trzeba zwrócić uwagę na to, żeby posiadał pełen dowód rejestracyjny z tego co rozumiem.

Edytowane przez Pawka87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o kupno motocykla to faktycznie lepiej jedź z kimś (niekoniecznie mechanikiem, może być kolega który zna się na tym) bo samemu to sie napalisz i możesz wziąć mine. Motocykl 7 letni w idealnym stanie niebedzie zawsze bedzie mial jakies ryski czy slady zuzycia ale trzeba sprawdzic czy to kwestia wywrotki na parkingu czy powaznego dzwona.

Jesli chodzi o ten model to zauważylem te wady co poprzednik wiec wydaje mi sie ze owiewki sa od innej GPZty, a na zdjeciach wyglada ladnie (choć w rzeczywistosci nie musi)

Ogolnie GPZty to dobry wybor jak na 1 duze moto moim zdaniem polecilbym bardziej niz CB cz GS (ale na nich nie jedzilem wiec niebede sie udzielal)

Jedz z przyczepka ale pamietaj ze nie musisz go kupic (ja teraz kupuje CBR i juz 5 ogladalem i zadnej nie kupilem, a jade jeszcze 2 ogladac) lepiej wydac kase na paliwo i miec dobry motocykl niz potem ta kase wydawac na remonty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dzwoniłem, i jak się zapytałem czy motocykl jest w jakimś stopniu uszkodzony, czy leżał na boku czy miał jakiegoś szlifa, to powiedział ze na prawej stronie ma kilka rys i czasza jest lekko przerysowana ale cały jest w 100 % orginalny, nie było nic ściemniane, i jest jak najbardziej sprawny technicznie. Chciałem żeby mi wysłał zdjęcia wyraźniejsze to mówił że to zrobi ale po weekendzie dopiero bo ktoś już dzwonił i na sobotę motocykl ten zarezerwował, wiec jesli nie zostanie w sobotę sprzedany to mi wyraźniejsze zdjęcia wyśle. (a ja też miałem w planie jechać w sobotę ;) )

 

Także słabo...

 

Jeśli ktoś go zarezerwował i jedzie obejrzeć, i nie kupie to znaczy, że motor faktycznie do kitu więc wtedy i ja go nie kupię, no a jeśli okaże się, że moto jest okej to wtedy zwinął mi ktoś okazje z przed nosa :biggrin:

 

 

 

 

A Ty ADEL nie chcesz sprzedać swojego GPZ-ta ? w miniaturce zdjęcia widzę, że chyba takim jeździsz :>

Edytowane przez Pawka87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To, ze na forum to nie oznacza od razu super sztuki. Handlarz tez czlowiek i moze byc tez nieglupi, wiec wpadnie na pomsl, zeby wystawic swoje moto na forum. Potem ktos sobie mysli, ze przez forum to pewnie mniejsza szansa na mine ;)

 

pozdro :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

O kurde, Grudziądz to przecież koło mnie zaraz. Dzięęki! zaraz zadzwonie do niego.

 

 

A tak na marginesie, oglądałem dzisiaj GPZ-ta w Gdańsku.

 

Rocznik 1995 za 5500 zł.

 

Obecny właściciel ma około 47 lat i przyznał, że kupił sobie ten motor po 30 latach od ostatniego motoru jaki miał i dużo nim nie jeździł, był raz na Kaszubach i to była najdalsza trasa. Koleś wydawał się rozsądny, i mówiący w miarę szczerze, nie sprawiał wrażenia, że chce coś ukryć przede mną. Przyznał, że kupił go za ponad 7 tyś z serwisu, dał mi się nawet przejechać.

Motocykl był przywieziony z Niemiec i trafił prosto do serwisu.

 

Koleś Kupił tego GPZ-ta używanego z salonu Kawasaki gdzie motor miał robiony kompleksowy serwis tj. :

 

w 2005 roku przy przebiegu 28 tyś km:

- wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia

- wymiana oleju w przednim zawieszeniu

- wymiana łożysk w główce ramy

- regulacja zaworów

- mycie i synchronizacja gaźników

- wymiana oleju w silniku

- wymiana filtra olejowego

- wymiana filtra powietrza

- wymiana płynu hamulcowego we wszystkich obiegach

- wymiana płynu w chłodnicy

- wymiana tylnej opony

- założone crash pady

- klocki hamulcowe tył

- wymiana uszczelek tłumików

- wymiana uszczelek kolektorów wydechowych

- wymiana świec

 

Serwis ten był robiony w 2005 przy przebiegu 28 tyś km.

 

Obecny Właściciel nabył go rok temu czyli w 2006 roku, i zrobił nim niecałe 4 tyś km. Obecny przebieg od tego serwisu to nie całe 31 tyś. A więc po serwisie motocykl przejechał około 4 tys km.

 

Po oględzinach motocykla, udałem się zaraz do salonu, w którym stał na sprzedaż i miał dokładny serwis.

Mechanik bardzo przyjazny i szczerze podchodzący do sprawy pamiętał o tym GPZ-cie i przyznał, że po zrobieniu pełnego serwisu można było powiedzieć, że salon ich opuścił w stanie idealnym i jest w naprawdę dobrym stanie technicznym. (to tak w wielkim skrócie, bo mechanik poświęcił mi z dobre 40 minut w rozmowie na temat tego motoru)

 

- Motocykl nosi normalnie ślady użytkowania, ma kilka drobnych rysek, wiadomo rok 95. ale nie miał na pewno żadnego wypadku poważnego. Czy miał jakieś drobne upadki na postoju ? nie wiem... 15 letni motor na pewno ma swoją przeszłość.

 

Stan techniczny wydaje się być super, i zapewniał mnie o tym mechanik jak i właściciel.

Ale mam pewien nie dosyt bo to zawsze 95 rok.

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Właśnie dzwoniłem do linka, który dał Adel. Zdjęcia motocykla dostane po godzinie 15 na emaila to będę mógł powiedzieć coś więcej. Ale z tego co sie wstępnie dowiedziałem to jest z Anglii. Treść ogłoszenia następująca:

 

MOTOCYKL ŚWIEŻO PRZYWIEZIONY, ORYGINALNY W 100%, ALARM, NOWY AKUMLATOR, TANKPAD, POJAZD OZNAKOWANY SPECJALNYM KODEM DADALOG, CAŁKOWICIE SPRAWNY, STAN TECHNICZNY BDB. ZAPRASZAM, TEL. 606-407-608 'REZMERMOTO' OFERTA NA www.rezmermoto.otomoto.pl !!!UWAGA!!!W OFERCIA POSIADAMY KILKA MOTOCYKLI KLASY 500CCM.

 

 

Zależy mi bardzo na młodym roczniku GPZ-ta ale to, że ten jest z Anglii jakoś bardzo mnie odrzuca (wszyscy zapewne wiecie czemu). Nie widziałem jeszcze jego zdjęć, więc wszystko sie okaże.

 

 

Mam już stronkę z tym GPZ-tem z anglii...

 

http://rezmermoto.otomoto.pl/kawasaki-gpz-...ie-M593122.html

 

Sprzedawca powiedział mi przez telefon, że motocykl nie jest powypadkowy ani po żadnej przewrotce. Lakier i plastiki są w oryginale.

Jedną ważną dla mnie sprawą finansową jest to, że tłumaczenia ma motocykl zrobione więc pozostaje tylko przerejestrowanie czyli koszt około 170zl. Decydując się na ten model otrzymał bym motor w roczniku 2003, serwis musiałbym i tak zrobić a o koszt serwisu już się dowiadywałem : wymiana oleju, filtru, synchronizacji gaźników i ewentualnie klocków hamulcowych wraz z kompleksowym sprawdzeniem stanu technicznego motocykla to koszt około 280zł.

 

Sumując 6900 + 170 + 280 = 7350 zł otrzymałbym motocykl z 2003 roku z pełnym przeglądem po serwisie.

 

Motocykl jak na sprowadzony z Anglii nie wygląda na zardzewiały ani pokryty specjalnie korozją. Widać może na zdjęciach gdzie nie gdzie jakiś delikatny nalot na niektórych śrubkach (sami sprawdźcie) . Sprzedawca powiedział mi, że nie ma korozji ani rdzy nigdzie, i że jest godny uwagi.

 

Wiem, że może jestem już monotematyczny ale chciałbym, żebyście dali jakieś opinie i doradzili m iw wyborze bo mam dylemat.

Edytowane przez Pawka87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...