Pawka87 Opublikowano 11 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Witam , ta GPZ-ta nad którą się zastanawiałeś stoi już u mnie w garażu :banghead: .To własnie ja rezerwowałem ten motor.Kupiłem go za 5150 zł. Powiem tak , sam nie oceniałem tej GPZ-ty , był ze Mną koleś który zna się na motorach i jeździ już pare ładnych lat,sam miał kiedyś takiego sprzęta... No to przejdzmy do konkretów, gość co sprzedaje te motory-nie naprawia ich , więc GPZ-ta miała troche nie dociągnięc, jest lekko przerysany tłumik (szczegół) ,narożnik czachy też przerysany ,no ale to tylko drobna kosmetyka.Motorek ma oryginalny lakier.Co do plastików i przemieszczeń -to tylko złudzenia.Przedemną jeździły nim dwie Kobiety,przebieg -25 tys ,jak najbardziej pasuje.Aha- motor pochodzi z Niemiec , z papierów "Brief" wyczytałem że miał on do 2007 roku silnik zdławiony do 37 km , poźniej został odblokowany na 60 km . wszystko jest udokumentowane ,moc sam sprawdzałem , bo wersja słabsza odcina zapłon przy 8500 tys , a wersja najmocniejsza "S" odcina przy 11 tys . W zeszłym roku zostały wymienione opony na Dunlopy , są praktycznie jak nowe. CO tu dużo mówić , GPZ pierwsza klasa , ja obserwuje GPZ-ty od pół roku , i moge spokojnie powiedzieć że to naprawde okazja!! PS-motorek już w 90% zarejestrowany :smile: No to fajnie, że jesteś posiadaczem tego GPZ-ta ;) ale jakoś nie chce mi się wierzyć, ze oddał motocykl w super stanie z 2001 za 5150 zł ?? dziwneAnyway... niech Ci się sprawuje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistrzinformatyk Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 czy to ci powiedział ten kolega który zna się na moto ???? :rolleyes: Nie tego mi nie mówił ten koleś co ze mną był , tylko tak jest napisane w papierach.Najsłabsza wersja odcina przy 8500 rpmŚrednia wersja (50km) przy 9800 rpmNajmocniejsza (60 km "S") przy 11 tys rpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 11 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2008 Nie tego mi nie mówił ten koleś co ze mną był , tylko tak jest napisane w papierach.Najsłabsza wersja odcina przy 8500 rpmŚrednia wersja (50km) przy 9800 rpmNajmocniejsza (60 km "S") przy 11 tys rpm miałem 2 gpzty a mój sąsiad ma er5 więc troszkę się tych silników naoglądałem i naprawiałem. wersje dławione od nie dławionych różnią się TYLKO gaźnikami (w sumie to naprawde drobnymi pierdółkami) a nie modułem który odpowiada za odcięcie obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stime Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 A wersja GPZ 500s robiona na rynek USA różni się jeszcze czymś oprócz tego, że ma jedną tarcze z przodu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistrzinformatyk Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 (edytowane) miałem 2 gpzty a mój sąsiad ma er5 więc troszkę się tych silników naoglądałem i naprawiałem. wersje dławione od nie dławionych różnią się TYLKO gaźnikami (w sumie to naprawde drobnymi pierdółkami) a nie modułem który odpowiada za odcięcie obrotów Czy z silnika od er-5 (50 km) można zrobić 60 km ? A co siliników w GPZ , to nie tylko dławione są przez gaźniki ale też przez jakieś przetoczenia w pokrywach zaworów. W dokumentach niemieckich "BRIEF" mam wpisane coś takiego ,pierwotnie:-Leistung kW bei min -k25/8500. Hóchstgeschwindigkeit km/h -155 A na drugiej stronie Data-(16.FEB.2006) :-Leistung kW bei min -k44/11000. Hóchstgeschwindigkeit km/h -196 Skoro masz doświadczenie w GPZ-tach to napisz mi jak się moment obrotowy rozkłada ,kiedy jest największy ? a drugie pytanko - w jakich obrotach najlepiej czuje się silnik, tak żeby mało palił i w miare jechał.Dzięki za info . ;) http://polskajazda.pl/Motocykle/Kawasaki/GPZ,500/22877 Edytowane 12 Lutego 2008 przez Mistrzinformatyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theBald1 Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 @Mistrzinformatyk:ER-5 i EN 500 mają prawdopodobnie (nie mierzyłem osobiście, opieram się na info z prasy) inne wałki rozrządu niż GPZ, stąd 10 koników mniej. Dławienie jest tylko na gaźnikach, a nadlewy/przetoczenia są na pokrywkach gaźników. A to co przepisałeś z "brifu" to tylko oznaczenie przy jakich obrotach występuje moc maks. A wcale nie znaczy to, że silnika nie rozkręcisz do wyższych obrotów. Tym bardziej, że starsze silniki GPZ/ER-5/EN500/KLE500 nie miały odcięcia (nie wiem jak w najnowszym wypusku). Mi ER-5 mało pali i w miarę się zbiera w okolicach 4500-5500 obr./min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Czy z silnika od er-5 (50 km) można zrobić 60 km ? teoretycznie jest to możliwe ale musiałbyś zmienić wałki rozrządu i moduł zapłonowy i oddławić gaźniki jeśli były dławione A co siliników w GPZ , to nie tylko dławione są przez gaźniki ale też przez jakieś przetoczenia w pokrywach zaworów. tak a dokładniej przetłoczenia w pokrywach gaźników ;) :icon_razz: W dokumentach niemieckich "BRIEF" mam wpisane coś takiego ,pierwotnie:-Leistung kW bei min -k25/8500. Hóchstgeschwindigkeit km/h -155 A na drugiej stronie Data-(16.FEB.2006) :-Leistung kW bei min -k44/11000. Hóchstgeschwindigkeit km/h -196 i bardzo dobrze masz wpisane - to szybkości jakie osiągają zdławione i nie zdławione moto Skoro masz doświadczenie w GPZ-tach to napisz mi jak się moment obrotowy rozkłada ,kiedy jest największy ? a drugie pytanko - w jakich obrotach najlepiej czuje się silnik, tak żeby mało palił i w miare jechał.Dzięki za info . :crossy: to że mam doswiadczenie to nie znaczy że mam w głowie wykres mocy i momentu obrotowego :biggrin: :biggrin: :biggrin: na pewno jest takie coś do sciągnięcia z sieci a i na bank w instrukcji obsługi powinno być a żeby moto klasy 500 dobrze jechało trzeb je kręcić i nie ma cudów - wtedy palic też będzie więcej ale te silniki nie należą do "paliwozernych" @Mistrzinformatyk:ER-5 i EN 500 mają prawdopodobnie (nie mierzyłem osobiście, opieram się na info z prasy) inne wałki rozrządu niż GPZ, stąd 10 koników mniej. ma 10 koników mniej ale za to użyteczne obroty przypadają "nizej" czyli ma lepszy "dół" kosztem słabszej "góry" co bardziej pasuje do charakteru er 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_Stg Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 , bo wersja słabsza odcina zapłon przy 8500 tys , a wersja najmocniejsza "S" odcina przy 11 tys . kompletna bzdura! Ja mam wersje 50 koni, a jak sie zapomne to zdaza sie trojke zapinac przy 12 tys obrotow... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patriko Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Nie tego mi nie mówił ten koleś co ze mną był , tylko tak jest napisane w papierach.Najsłabsza wersja odcina przy 8500 rpmŚrednia wersja (50km) przy 9800 rpmNajmocniejsza (60 km "S") przy 11 tys rpm W GPZ coś się odcina??? BUEHHEHEHEH :clap: O mada faka... Przetłoczenia w pokrywach zaworów... Skąd Ty się urwałeś? Jakiż to dumny z siebie specjalista Ci to naopowiadał? :clap: :eek: Blokada w Silniku GPZ polega tylko na gaźnikach... Wsytarczy, że wymienisz dekiel i dysze - najlepiej kupić od wersji 60 konnej całe gaźniki i przełożyć bebechy. Żadna elektronika i nic związanego z odcienciami... :) A co do motocykla... Sprzęt fajny, ładnie się latało, wymieniało olej co 4 tysiące, wszelkie regulacje a i tak przy przebiegu 26 tysięcy się sk**wiel zatarł... To był koniec historii z Kawasaki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mistrzinformatyk Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 O mada faka... Przetłoczenia w pokrywach zaworów... Skąd Ty się urwałeś? Jakiż to dumny z siebie specjalista Ci to naopowiadał? :) :clap: Cytuje (http://www.motocykle.domeczek.pl/prezentacje_moto/kawasaki/gpz500/gpz500.htm):"tak w wersji 50 konnej przetłoczono pokrywy zaworów co ograniczyło skok przepustnicy" A co do odcięcia zapłonu to : W dokumentach niemieckich "BRIEF" mam wpisane coś takiego ,pierwotnie:-Leistung kW bei min -k25/8500. Hóchstgeschwindigkeit km/h -155 A na drugiej stronie Data-(16.FEB.2006) :-Leistung kW bei min -k44/11000. Hóchstgeschwindigkeit km/h -196 Gdyby nic nie odcinało się w zapłonie to po co niby pisali by te prędkości obrotowe tych poszczególnych modeli ??? Jak by były tylko ograniczenia w gaźnikach , to motor by dochodził do pewnych obrotów i koniec , chodził by równo a nie "przeplatał" przy 8500 rpm .Czy w zwykłych topornych silnikach takich jak od ETZ 251 , po dodaniu gazu do końca zaczyna przeplatac ? chodzi płynnie ! Bo nie ma żadnego odcięcia zapłonu. Tak samo by było z GPZ ,gdyby nie było odcięcia w zapłonie to wersja zdławiona doszła by do 8500 rpm i chodziła by sobie równiutko i płynnie, a tak nie jest , zaczyna odcinać zapłon i "przerywać" .Tak jak w prawie w każdym motorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Przy jakich obrotach? Ja miałem najmocniejsza wersje, 60KM, wersja USA, tzw EX500, od 7tys. dostawal dopiero miłego kopa :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stime Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 (edytowane) No zauważyłem to jak wchodzi powyżej 7tys to aż się miło robi :) Ale czy ta jedna tarcza nie pogarsza hamowania i czy poza tym już jest wszystko tak samo jak w GPZ'ach robionych na Europe? Pytam z ciekawości bo właśnie moja jest z jedną tarczą i interesuje mnie to bardzo. Edytowane 12 Lutego 2008 przez stime Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Jak by były tylko ograniczenia w gaźnikach , to motor by dochodził do pewnych obrotów i koniec , chodził by równo a nie "przeplatał" przy 8500 rpm .Czy w zwykłych topornych silnikach takich jak od ETZ 251 , po dodaniu gazu do końca zaczyna przeplatac ? chodzi płynnie ! Bo nie ma żadnego odcięcia zapłonu. Tak samo by było z GPZ ,gdyby nie było odcięcia w zapłonie to wersja zdławiona doszła by do 8500 rpm i chodziła by sobie równiutko i płynnie, a tak nie jest , zaczyna odcinać zapłon i "przerywać" .Tak jak w prawie w każdym motorze. kolego przejrzyj forum sa tam odpowiednie tematy właśnie o dławieniu gpz itp dokładnie opisane a nie powielaj jakiś opisów które gdzieś tam wyczytałeś ale jak widzę nie bardzo rozumiesz . kwestie obrotów , mocy itp są tez bardzo dokładnie omawiane na forum Ale czy ta jedna tarcza nie pogarsza hamowania i czy poza tym już jest wszystko tak samo jak w GPZ'ach robionych na Europe? Pytam z ciekawości bo właśnie moja jest z jedną tarczą i interesuje mnie to bardzo. wersja z jedną tarczą hamuje duzo lepiej (większa tarcza i dużo lepszy zacisk jeden dwutłoczkowy zamiast 2 jednotłoczkowych z małymi klockami i generalnie bardzo kiepskich )są jeszcze minimalne różnice w elektryce - przenia lampa jest inna . czasami zdarzają się wersje kalifornijskie - mają wtedy jeszcze układ recyrkulacji oparów paliwa i dodatkowa odmę . ja nie zauważyłem innych różnic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patriko Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 No zauważyłem to jak wchodzi powyżej 7tys to aż się miło robi :icon_exclaim: Ale czy ta jedna tarcza nie pogarsza hamowania i czy poza tym już jest wszystko tak samo jak w GPZ'ach robionych na Europe? Pytam z ciekawości bo właśnie moja jest z jedną tarczą i interesuje mnie to bardzo. Co do jednej tarczy - zgadzam się w 100% z Kilerem - według mnie bardzo dobrze to to hamowało - dopiero przy naprawdę ostrym pałowaniu pełnym ostrych hamowań mogło się zagotować, ale mi to zdarzyło się tylko raz. Ogólnie heble nie były złe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_Stg Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 (edytowane) W dokumentach niemieckich "BRIEF" mam wpisane coś takiego ,pierwotnie: -Leistung kW bei min -k25/8500. Hóchstgeschwindigkeit km/h -155 A na drugiej stronie Data-(16.FEB.2006) :-Leistung kW bei min -k44/11000. Hóchstgeschwindigkeit km/h -196 No i dobrze, ze masz to napisane, tylko to nie jest odcięcie zapłonu tylko prędkość obrotowa silnika, przy której oddaje moc maksymalna i tak:25kW przy 8500obr/min dla zdławionej i 44kW przy 11000obr/min dla wersji standardowej i nie ma tu mowy o zadnym odcięciu Edytowane 13 Lutego 2008 przez Piotrek_Stg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.