kuku54 Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Witam wszystkich uzytkowników tego forum.Jestem posiadaczem aprili rx 125 z silnikiem rotax 123 z 96r i tu juz zaczynają sie problemy poniewaz szukając na necie info o tych silnikach zanlazłem wypowiedz w której ktoś mówił ze te rotaxy 123 nie posiadaja zaworu przy tłumiku co mnie zdiwiło poniewaz takowego posiadam, ktos tam pisał ze posiadają taki zawór rotaxy ale 122 jednak gdy znalazłem do takiego rotaxa serwisówke to niestety silnik bardzo podobny ale na kopajke ja jednak posiadam rozrusznik w koncu nie wiem jaki jest ten silnik nic na karterach nie pisze. Mam tez problem taki ze od wolnych obrotów do 5 tys motor ciagnie równo ale nie dosc zadowalajaco poczym osiągnowszy 5 tys jakby przerywał i jakby walił w rozpreżnik tak do 7 tys po tym dostaje kopa jakby turbo miał do 11 tys, jeszcze co mnie dziwi to jak jade i przyspieszam cały czas to to przerywanie nastepuje przy 5 tys ale jak jade i np przyspieszam do 4 tys a potem chce go przytrzymac na tych obrotach to tez przerywa, ale obojetne czy mi przerywa przy 5 tys czy przy mniejszych obrotach to jak to jak mu odpuszcze i dam odrazu do konca to idzie jak burza nie wiem o co w tym chodzi ( po dłuzszej takiej jezdzie obroty mi zaszynają sie wachac odpuszcze stane na luzie mam 3 tys obrotów i gdzies po 10 sek spadają do 2 tys) Chciał bym tez wymienic tylną zebatke na wieksza i niestety nie moge znalezc takowej do mojego motorku jezdze jedynie po lekkim terenie i niepotrzebuje aby motorek szedł 130 km\h wolał bym aby był bardziej zrywny bo niestety pod niektóre długie górki musze redukowac co mnie nie pociesza moze ktos wie czy od czegos innego nie pasuje zebatka ???? i ile wy panowie macie zebów na tyle ?? Prosze o pilne odpowiedzi i z góry dziekuje szanownym kolegą Ps. Jestem nowym uzytkownikiem tego forum i prosze o wyrozumiałość :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Zarówno rotax 123 jak i 122 mają zawory wydechowe. W rotaxach 123 może być pneumatyczny lub sterowany elektromagnesem a w 122 tylko sterowany el. Podobno rozpoznaje się je po tym że 122 ma srebrne dekle silnika a 123 takie jakby brązowe. O ile dobrze pamiętam typ silnika można sprawdzić patrząc na jego lewą stronę pod gaźnikiem. To że po 7 tys. dostaje buta to normalka w tych motorkach, trzeba się przyzwyczaić. Czasami szarpie aż miło :icon_biggrin: Odnośnie przerywania to miałem tak jak jechałem po nierównym terenie utrzymując stałe obroty. Teraz mam tulejowany cylek, nowy tłok i inaczej ustawiony gaźnik i staram się na dotarciu nie jechać ze stałymi obr. więc nie wiem czy nadal jest obecny ten problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 122 i 123 maja inny ksztalt karterow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 Zawory są w Rtoax 123 i 122 tylko różnia sie tym że djeden jest pneumatyczny a drugi elektromagnetyczny jak chcesz to mam oba opisane w serwisówce. Zębatka orginalnie jest 49 tył przód 13.RotaX 123 jest napisane pod gaźnikiem nie na boku tylko jak patrzysz z góry, żeby zobaczyć czy twój zawór działa prawidłowo, ściągnij bak i tam jest mechananizm który nim steruje nad nim jest naklejka która mówi jak powinien być ustawiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 :biggrin: 123 i 122 ma elektryczny zawor jaki pneumatyczny??niby skad on jest napedzany? te silniki ruznia sie kstaltem karterow.cylinder ten sam.123ki mialy jeszcze zaplon SEM z cewkomodulem razem.122 jako nowszy model mialy juz(niewszystkie)montowane zaplony ,,normalne" z osobnym modulem z tylu pod siedzeniem paszere w RS i cewka wysokiego napiecia.tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 nowytzrdt właśnie chodziło mi o lewą stronę góry silnika-źle się wysłowiłem DiboS60 zawór pneumatyczny wygląda jak taka bańka nad wyjściem rury z cyl. Nie jestem pewien jak działa, ale jest tak na pewno bo mam schematy rotaxa 123 i są w nich wymienione dwa typy zaworów o których wspomniałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morpiel Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 Witam. Otoz zawor pneumatyczny wystepujacy w rotaxie 123 jest sterowany jak sama nazwa wskazuje powietrzem sprezonym. Identyczny element zaworu jak elektronicznego jest wpychany sprezyna, a wypychany (otwierany) poprzez pompujaca sie membrane gumowa owym powietrzem. wedlug mnie jest to najlepszy patent zaworu wydechowego jaki powstal w 2t. Niezniszczalny, prosty a regulacji przeprowadza sie jedna srubka (kiedy ma nastapic otwarcie) mozna sobie ustawic buta na konkretne obroty (w granicach rozsadku oczywiscie). Posiadaly go tylko rotaxy 123 (naprzemiennie ze sterowaniem elektromagnesem fu)Brak palacych sie silniczkow w DT, zacierajacych waleczkow w KDX, KMX to niewatpliwie zaleta tego systemu. Poznac mozna po tym, ze nad wylotem do dyfuzora jest tylko czarna plastikowa obudowka z czerwona plastykowa srubka, a w innych wyprowadzone sa stamtad linki sterujace. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 no mozliwe stara Cr ma taki zawor.osobiscie niespotkalem sie w rotaxie a troche ich mi sie przez lapy przwinelo noo ale byc moze:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuku54 Opublikowano 14 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Zawory są w Rtoax 123 i 122 tylko różnia sie tym że djeden jest pneumatyczny a drugi elektromagnetyczny jak chcesz to mam oba opisane w serwisówce. Zębatka orginalnie jest 49 tył przód 13.RotaX 123 jest napisane pod gaźnikiem nie na boku tylko jak patrzysz z góry, żeby zobaczyć czy twój zawór działa prawidłowo, ściągnij bak i tam jest mechananizm który nim steruje nad nim jest naklejka która mówi jak powinien być ustawiony. Jesłi mozesz to przeslij mi te srewisówki Ps. Wczoraj była taka pogoda ze nie dało sie nie jezdzić skutki skręcona kostka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuku54 Opublikowano 18 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 witam kolegów własnie wyszedłem ze szpitala jak pisałem wczesniej ze mam skreconą noge to sie myliłem mam złamana noge w kostce i poskrecaną na 2 sruby. Co do motorka to tez bedzie chyba potrzebował lekkiej rechabilitacji skrzywiła mi sie kierownica i nadpekła nie orietują sie koledzy czy to aluminium czy zwykła stal ??Musze zmienic przednią opone na jakąs dobrą kostke jaką by koledzy firme polecili?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cubix Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 ja posiadam ETX 125, rotax 123 [lub 122, nie pamiętam] i nie mam zaworu wydechowego :smile: miejsce jest zaślepione.. więc... nie każdy ma :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuku54 Opublikowano 25 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2008 ja posiadam ETX 125, rotax 123 [lub 122, nie pamiętam] i nie mam zaworu wydechowego :) miejsce jest zaślepione.. więc... nie każdy ma :P Jak ci moto chodzi bez tego zaworu dobrze od malych obrotów do wysokich wkreca sie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.