matik Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Witam. Jestem posiadaczem aprilii rs125 kupiłem ja w sierpniu wszystko fajnie ładnie tylko po jakimś czasie zaczęło mi brakować mocy zauważyłem ze zawór wydechowy jest odpięty z kostki jest cały zapiaszczony (brudny) . Wszystko ładnie wymyłem podłączyłem przekręciłem kluczyk linka sie ruszyła pociągnęła zawór (otworzyła go) elektromagnes zaczoł piszczeć i tu jest moje pytanie czy on ma tak piszczeć czy jest coś nie tak. Niestety niewiem co dzieje sie po odpaleniu, (czy dalej piszczy, czy pociąga linkę przy wyższych obrotach), bo mam zdjęty rozrusznik i jeszcze parę rzeczy i nie jestem teraz w stanie odpalić motorku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 6 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 U mnie zawór otwiera się dopiero po odpaleniu silnika. Elektromagnes na pewno nie piszczy, nie jestem pewien czy o to chodzi ale możesz go posmarować pod uszczelką po tym walcu co trzyma linkę. Może być też tak że płytka zaworu się zapiekła, wyciągnij ją z cylindra i przesmaruj. Niestety tego zaworu trzeba pilnować, ja dopiero niedawno zrobiłem ze swoim porządek i cały czas patrzę czy czasem nic się nie stało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matik Opublikowano 6 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 tak pytka była zapieczona wyjołem ja i wyczyściłem teraz leży wszystko na falbanku i dziwi mnie właśnie to ze zawór otwiera sie obrazu po przekręceniu kluczyka i ze piszczy. może to piszczenie ustanie jak go teraz podłącze gdy płytka nie stawi oporu. jest odkręcona, co robić jak będzie dalej piszczało?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goorny Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 A nie pokręciłeś czasem kabelków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matik Opublikowano 7 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 wiesz ja ten elektromagnes podłączyłem ja pierw do kostki i piszczy ale sie rusza myślę ze to zwarcie to piszcze no wiec przeciolem kable i na odwrót i dalej sobie piszczy tylko ze teraz to już nie ciągnie linki. wiec myślę ze kable są dobrze podłączone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 A po kiego ty przeciałeś i odwróciłeś kable, które zamontowała jak sadze fabryka- nie w tym problem :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matik Opublikowano 7 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 (edytowane) kable nie były oryginalne fabrycznie ktoś wcześniej je rozcinał i były za izolowane. Fabrycznych nie rozcinał bym Edytowane 7 Stycznia 2008 przez matik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Ufff a juz myslałem, że zanożowałeś oryginalną instalację, najpierw sprubój wszystko poczyścić, skoro moto miało odczepioną kostkę to znaczy, że sporo elementy nie miały ruchu jak to nie pomoże to dopiero pobaw się w inne kruczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matik Opublikowano 8 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 no już wszystko poczyściłem i elektromagnes ciągnie dobrze zawór wyczyściłem bo był zapieczony teraz chodzi już ładnie luźno w cylindrze tak jak powinien. Tylko mam problem z linka w pancerzu ma zadziory haczą popękane linki i nie wraca i pasowało by kupić nowa. Na temat elektromagnesu to wyczytałem ze podobno on sobie cichutko piszczy wiec chyba tak ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Jak wszystko wyczyściłeś, posmarowałeś i działa to zostaw tak jak jest-tylko zaglądaj tam czasem. Odstające fragmenty linki dobrze jest poobcinać albo zagiąć żeby nie przeszkadzały, jak się nie da to pozostaje tylko nówka (chyba że zawór działa). Elektromagnes możesz posmarować od czasu do czasu a płytka zaworu powinna sama się smarować resztkami oleju. To tyle... Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Piszczeć chyba może byle nie tak, że aż go słychać cały czas uciążliwie :bigrazz: No i po problemie jak to się mówi "Kto smaruje (i czysci) ten jeździ".Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matik Opublikowano 9 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 no tak linka chyba będzie nowa ta już raczej sienie nadaje:) nie no on nie piszczy tak głośno ze jest uciążliwe jak odpalisz moto to nie słychać go w ogóle a jak przekręcisz kluczyk przed odpaleniem słychać go jak pompę paliwa w aucie :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 mam do sprzedania caly elektromagnes z dobra linka.wal na gadu;]moj nie piszczy wogole:D mam do sprzedania caly elektromagnes z dobra linka.wal na gadu;]moj nie piszczy wogole:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benzyniarz Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Witam. Posiadam aprilie pegaso 125 z silnkiem rotax 123 rok prod 1900 . Mam pytanie czy odlaczony zawor wydechowy moze sprawiac problemy z uruchomienien zimnego silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 (edytowane) Z uruchomieniem raczej nie będzie problemu, ale jeśli jest cały czas otwarty to nie będzie miał mocy w średnim zakresie obr. a jeżeli zamknięty to nie będzie się kręcił powyżej 7,8tys. obr. Zawór jest potrzebny i polecam jego naprawę. Edytowane 13 Stycznia 2008 przez SuleY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.