Skocz do zawartości

cylinder w kawasaki klr 650


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam kawasaki klr 650 i kiedy w nim zdjąłem głowicę, zauważyłem, że między tłokiem a cylindrem jest spory luz. Tłok dość swobodnie obija się o gładź cylindra, podejrzewam,że tłok jest już zużyty ale chcę żeby ktoś utwierdził mnie w tym przekonaniu narazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak , mialem tak samo , ale owczywiscie w tak duzym singlu luz zawsze bedzie , mimo wszystko po szlifie i zalozeniu wossnera ten luz byl znacznie mniejszy ( powiedzial bym nawet ze minimalny bo 0.07 , a przed szlifem jakos 0 .25 ) , dokladnie powiedza ci pomiary tloka i cylindra , ale jesli moto pali olej to nie ma sesu bawic sie w nowe pierscienie tylko robic szlif na nadwymiarowy tlok kuty.

 

http://www.bikepics.com/pictures/1033421/

http://www.bikepics.com/pictures/1033423/

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej masz już wychlastany tłok. Luz będzie zawsze ale żeby widoczny gołym okiem to zużycie ewidentne. Dlatego kupuje się nowy tłok na załóżmy 1 szlif i dajemy cylinder z nowym tłokiem do szlifowania żeby gość to spasował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak qupa gada, najpierw pomiary potem decyzja ktory szlif. Chociaz oryginalne tloki w kawie nie gardza jakoscia i najszybciej to one sie zuzywaja , ale pomiary zrobic i tak musisz.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie myślałem, będę musiał się z nim pobawić ze względu też na to, że jak jest zimno tak jak teraz to nie chce zapalić i podejżewam, że to może być z tego powodu. A i jak chodzi na wolnych obrotach to słychać stuki w silniku a jak się go odpala to dość intensywnie dymi.

Edytowane przez Bartekpołczyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że wspomiałem o pierwszym szlifie to był tylko przykład a nie sugestia. Wiadomo że najpierw trzeba pomierzyć bo może jest taki gar wyrzeźbiony że nawet na 3 szlif nie wydarzy. Ponadtto najpierw trzeba się zorientować jakie dostępne są wymiary tłoków i podać je na tacy dobremy szlifierzowi razem z cylindrem. Bo wszystko wychodzi w trakcie obróbki tuleji i nie zawsze szlif się uda mimo szczerych chęci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stukac moze wiele , najszybciej obstawial bym na zuzyty lancuszek balansowy , umnie mimo ze zarl pol litra oleju na 100 km nic nie stukalo. To ze kopci na zimno moze byc wina uszczelniaczy a nie samego tloka , sprawdzales kompresje ?

 

btw na wossnerku to zupelnie inny silnik , mimo wszystko polecam zrobic szlif na tlok kuty nawet jesli stary miesci sie w normie.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak będę musiał zrobić, nowy tłok i szlif a potem zobaczymy co dalej. Uszczelniacze były wymieniane jakieś 3tys.km temu więc niewiem czy to ich wina. Stawiałbym bardziej na tłok bo ten luz jest naprawde duży. Wogule jak kupiłem tego sprzęta to po pierwszym zdjęciu głowicy okazało się, że tłok jest odwrotnie założony, niewiem czy to ma jakiś wpływ na to, że w nadmiernym stopniu się zużył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam kupno tloka i uszczelek w motocombo gosc ma sklep w szczecinie , bardzo ok uczciwie i szybko , jakie uszczelki dales na zawory jakies firmowe ? gdzie brales ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie stukał tłok w garku, a od łańcucha balansowego dochodziły takie zgrzytania o obudowe. Ale sprawdź też łożysko na wale szczególnie od strony alternatora. U mnie miało duży luz i tez mogło być przyczyną stuków puków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj latalem, moto stoi w garazu ale tam jest letko powyzej 0 stopni - krecilem ok 4s zanim zaskoczyl. W cieplejesze dni, palik praktycznie na dotyk. Zeszla zima zanim zrobilem remont mialem tez spore klopoty , nie zawsze ale czasem aku sie poddawal szybciej. Po kupnie moto w ogole nie bylo mowy o odpaleniu na zimno , ale wymienilem swieczke na nowa i palil idealnie. Ogolnie wiekszosc motocykli zima ma opory z odpalaniem.

 

Ja kiedys uszczlke glowicy kupilem w sklepie KLASA , odrazu wydala mi sie podejzana bo znacznie ciensza od zamontowanej oryginalnie , oryginal bym taki miesisty i wytlaczany na bokach , ta z klasy przypominala zwykly kawalek blaszki jak na puszczce od piwa , skutek taki ze musialem 2 razy glowice sciagac bo nie trzymala uszczelka , odrazu przedmuchy spalin do ukladu chlodzenia i saczene plynu z pod uszczelki na zewnatrz cylindra , zalozylem uszczelke atheny i problem znikl.

 

Bartek jaki masz rocznik KLR-a ?? masz jakies foty ?

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka u mnie teżjest cieniutka. Ale jak już go rozbiorę to się popatrzy dogłębniej co się tam dzieje. Podejrzewam, że nie zaciekawie to wszystko wygląda. a moje moto jest z 1989r i to jest model Tengai a fotki jak chcesz to ci mogę wysłać mailem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...