Bartekpołczyn Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 Witam mam kawasaki klr 650 i kiedy w nim zdjąłem głowicę, zauważyłem, że między tłokiem a cylindrem jest spory luz. Tłok dość swobodnie obija się o gładź cylindra, podejrzewam,że tłok jest już zużyty ale chcę żeby ktoś utwierdził mnie w tym przekonaniu narazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 (edytowane) tak , mialem tak samo , ale owczywiscie w tak duzym singlu luz zawsze bedzie , mimo wszystko po szlifie i zalozeniu wossnera ten luz byl znacznie mniejszy ( powiedzial bym nawet ze minimalny bo 0.07 , a przed szlifem jakos 0 .25 ) , dokladnie powiedza ci pomiary tloka i cylindra , ale jesli moto pali olej to nie ma sesu bawic sie w nowe pierscienie tylko robic szlif na nadwymiarowy tlok kuty. http://www.bikepics.com/pictures/1033421/http://www.bikepics.com/pictures/1033423/ Edytowane 4 Stycznia 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 miałem to samo w ttr taki luz i po pomiarach okazało sie że tuleja sie skoczyła! wsadziłem proxa i bangla jak głupia (oczywiście szlif honowanie etc!) Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 Jak najbardziej masz już wychlastany tłok. Luz będzie zawsze ale żeby widoczny gołym okiem to zużycie ewidentne. Dlatego kupuje się nowy tłok na załóżmy 1 szlif i dajemy cylinder z nowym tłokiem do szlifowania żeby gość to spasował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 imo to tuleja jest zużyta bardziej niż tłok i najpierw skocz z nią do szlifirni bo może okazać sie ze tłok na 1 szlif będzie za mały Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 (edytowane) tak jak qupa gada, najpierw pomiary potem decyzja ktory szlif. Chociaz oryginalne tloki w kawie nie gardza jakoscia i najszybciej to one sie zuzywaja , ale pomiary zrobic i tak musisz. Edytowane 4 Stycznia 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekpołczyn Opublikowano 4 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 (edytowane) Tak właśnie myślałem, będę musiał się z nim pobawić ze względu też na to, że jak jest zimno tak jak teraz to nie chce zapalić i podejżewam, że to może być z tego powodu. A i jak chodzi na wolnych obrotach to słychać stuki w silniku a jak się go odpala to dość intensywnie dymi. Edytowane 4 Stycznia 2008 przez Bartekpołczyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 To że wspomiałem o pierwszym szlifie to był tylko przykład a nie sugestia. Wiadomo że najpierw trzeba pomierzyć bo może jest taki gar wyrzeźbiony że nawet na 3 szlif nie wydarzy. Ponadtto najpierw trzeba się zorientować jakie dostępne są wymiary tłoków i podać je na tacy dobremy szlifierzowi razem z cylindrem. Bo wszystko wychodzi w trakcie obróbki tuleji i nie zawsze szlif się uda mimo szczerych chęci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 stukac moze wiele , najszybciej obstawial bym na zuzyty lancuszek balansowy , umnie mimo ze zarl pol litra oleju na 100 km nic nie stukalo. To ze kopci na zimno moze byc wina uszczelniaczy a nie samego tloka , sprawdzales kompresje ? btw na wossnerku to zupelnie inny silnik , mimo wszystko polecam zrobic szlif na tlok kuty nawet jesli stary miesci sie w normie. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekpołczyn Opublikowano 4 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 Tak będę musiał zrobić, nowy tłok i szlif a potem zobaczymy co dalej. Uszczelniacze były wymieniane jakieś 3tys.km temu więc niewiem czy to ich wina. Stawiałbym bardziej na tłok bo ten luz jest naprawde duży. Wogule jak kupiłem tego sprzęta to po pierwszym zdjęciu głowicy okazało się, że tłok jest odwrotnie założony, niewiem czy to ma jakiś wpływ na to, że w nadmiernym stopniu się zużył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 polecam kupno tloka i uszczelek w motocombo gosc ma sklep w szczecinie , bardzo ok uczciwie i szybko , jakie uszczelki dales na zawory jakies firmowe ? gdzie brales ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 4 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2008 u mnie stukał tłok w garku, a od łańcucha balansowego dochodziły takie zgrzytania o obudowe. Ale sprawdź też łożysko na wale szczególnie od strony alternatora. U mnie miało duży luz i tez mogło być przyczyną stuków puków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekpołczyn Opublikowano 5 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Uszczelki kupowałem w serwisie Kawy więc chyba powinny być dobre.A jak tam z odpalaniem waszych maszyn w taką pogodę jak teraz. Ja mam na pezykład kłopot z odpaleniem sprzęta muszę bardzo długo go kręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 (edytowane) dzisiaj latalem, moto stoi w garazu ale tam jest letko powyzej 0 stopni - krecilem ok 4s zanim zaskoczyl. W cieplejesze dni, palik praktycznie na dotyk. Zeszla zima zanim zrobilem remont mialem tez spore klopoty , nie zawsze ale czasem aku sie poddawal szybciej. Po kupnie moto w ogole nie bylo mowy o odpaleniu na zimno , ale wymienilem swieczke na nowa i palil idealnie. Ogolnie wiekszosc motocykli zima ma opory z odpalaniem. Ja kiedys uszczlke glowicy kupilem w sklepie KLASA , odrazu wydala mi sie podejzana bo znacznie ciensza od zamontowanej oryginalnie , oryginal bym taki miesisty i wytlaczany na bokach , ta z klasy przypominala zwykly kawalek blaszki jak na puszczce od piwa , skutek taki ze musialem 2 razy glowice sciagac bo nie trzymala uszczelka , odrazu przedmuchy spalin do ukladu chlodzenia i saczene plynu z pod uszczelki na zewnatrz cylindra , zalozylem uszczelke atheny i problem znikl. Bartek jaki masz rocznik KLR-a ?? masz jakies foty ? Edytowane 5 Stycznia 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekpołczyn Opublikowano 6 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2008 Uszczelka u mnie teżjest cieniutka. Ale jak już go rozbiorę to się popatrzy dogłębniej co się tam dzieje. Podejrzewam, że nie zaciekawie to wszystko wygląda. a moje moto jest z 1989r i to jest model Tengai a fotki jak chcesz to ci mogę wysłać mailem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.