motorider7 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Witam Panowie.mam problem z moja mtx. Wczoraj wracajac z przejażdżki zgasł mi motor. nawet nie przerywał poprostu nagle zgasł. Myślałem ze brak paliwa to spowodował , gdyz w baku jak niejednemu wiadomo nie zawsze jest pełno smile.gif . dzisiaj nalałem paliwa i nic zero reakcji . prad jest iskra jest mała bo mała ale jest ( próbowałem na kilkunastu swiecach ) wyczysciłem gaźnik i dysze pod cisnieniem. Było w nim kilka kropli wody ( od sniegu gdzies sie dostało ) wszystko ok poskręcane do kupy . pale i nic ani strzału . No i tak zostało nie wiem co robic panowie .. martwi mnie świst z silnika przy kazdej próbie odpalenia od kopa nie wiem czy ten dzwiek nie dochodzi czasem z cylindra ( nie jest głosny ale słysze go). Kompresja jest. no co jeszcze moge dodać. Zanim motor padł jechałem powoli moze na 2-3 biegu i na malych obrotach . Prosze o pomoc. Doradźcie co moge zrobić aby uratowac mój stary sprzęt ( dodam ze jest chłodzony powietrzem i 5-cio biegowy ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 czy jest odpowiednia kompresja ( jak przyłożysz ręke do krućca lub gaznika przy otawrtej przepustnicy i sprawdz czy zasysa) a po próbie odpalenia sprawdzałęs czy swieca jest mokra czy sucha? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorider7 Opublikowano 28 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Świeca jest mokra. A kompresja wydawało mi sie ze była jak przyłozyłem palec do otworu gdzie wkręcasz świece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adoado0 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Ja miałem tak z moją MT 80. Pękł jeden pierścień. Nic sie nie zablokowalo, kompresja wydawała się, że jest. Ale tylko "łapał" na pycha. Najlepiej sprawdz ciśnienie w cylindrze przy spreżaniu. Albo zrzuć cylinder i głowicę.Przeciez to powietrzniak to wystarczyło tylko odkrecic srube głowica -rama i 4 sruby od glowicy zeby bez problemu i wyjmowania silnika zobaczyc tloczek i cylinder. Wtedy wszystko jasne bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubus2905 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 na moje to kompresja bo jak swist jest t awse jest taka przyczyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorider7 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Panowie własnie skończyłem robic z moto.. całkowicie przerobiłem instalacje. Schowałem ja do skrzyneczki (dawniej była narażona na wode i inny syf) wymieniłem wiekszosc kabli . Wysyszyłem moduł . wyczyściłem bak . Wyczyściłem gaźnik i te membrany co uchodza do cylindra. wszystko jest wyczyszczone. Iskra jest. Prąd jest a moto dalej nie pali. Kompresja jest BDB. Paliwo dochodzi do świecy jak wyciagnołem te membrany to widać korbe i tłok , przyłożyłem szmatke i tłok wyraźnie robi ciśnienie wiec pierścienie według mnie odpadaja. nie wiem co moze być powodem tej awarii .. nie mam pojęcia. napewno w gaxniku i baku nie ma wody. Kranik też wyciściłem. Rozkrecilem całe moto wyczyściłem i skreciłem,.. Jezeli wymiana świecy nie pomoze w poniedziałek biore sie za cylinder. Zdejme i zobacze co z tą uszczeleczką. Sytuacja na dzień dzisiejszy nie jest ciekawa ale wykluczyłem juz kilka możliwosci awarii... PS ten gwizd to nie pierscienie tylko powietrze tak usądziłem z Ojcem. tylko dlaczego tak syczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliszef Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Kompresje można zmierzyć tylko manometrem, takie mierzenie palcem to sobie można w nosie sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorider7 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 hi hi. dobra. sprawdze tą uszczelke pod głowicą. moge tam dodatkowo dać jakis silikon odporny na wysokie temperatury?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 sam silikon i tak nie utrzyma bowiem zostanie wydmuchany,dobrze by było o inną uszczelke bądz dotrzec głowice na papierze sciernym i założyć bez uszczelki :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 Pod cylindrem ani pod głowicą nie można wyrzucić uszczelki. Po pierwsze co byś nie robił będzie przepuszczało (tak czy inaczej 10 bar to jest sporo i powietrza przecieknie każda nawet najmniejszą szczelinką).Najlepiej kup nową uszczelkę za kilkanaście złotych, bo na starą raczej nie będzie się dało. Silikon sobie odpuść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motorider7 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 OK.. w poniedziałek zdejme cylinder i wymienie uszczelki :icon_twisted: zbadam cała sytuacje oraz stan pierścieni . tłoka i wału ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 29 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2007 silikon możesz dac,mozesz posmarowac jedynie uszczelke pod cylindrem tam bedzie dobrze pełnił swą funkcje :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakus Opublikowano 1 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2008 mówiłeś o tym że iskra jest ale nie zbyt dobra.... w swojej ns1 jak miałem niby dobra iskrę za nic w świecie nie zaburzył nawet z pychu..... sprawdz cewke moze jest przebita Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 silikon możesz dac,mozesz posmarowac jedynie uszczelke pod cylindrem tam bedzie dobrze pełnił swą funkcje a poco ze sie tak zapytam, chcesz ulepszyc produkt japonskiej firmy czy jak?? bo ci co to projektowali zapewne znali sie lepiej od Ciebie na tym i skoro oni nie dali nigdzie sylikonu to znaczy ze nie ma go tam byc. Pod glowice i pod cylinder nigdy nie daje sie sylikonu, kazdorazowe ruszenie cylindra lub glowicy pociaga za soba zmiane uszczelki (uszczelek). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 2 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2008 (edytowane) Racja uszczelki trzeba wymienić. Pod głowice nie ma sensu dawać sylinkonu, uwierz mi. Co do sylikonu pod cylinder ja zawsze daje tylko minimalną ilość na uszczelkę tj, tylko tak, żeby "liznęło" :icon_biggrin:, i żadnych problemów z tego nie ma chyba że dasz końską ilość, to po docisnięciu wyjdzie bokami i wtedy może ci coś tam już blokować przepływu troche. Można też założyć bez i jak jest uszczelka dobra to i tak nie będzie różnicy Pozdro. :crossy: P.S.Jak ściągniesz cylek to napisz co tam zobaczyłeś albo foty zarzuć. Edytowane 2 Stycznia 2008 przez tomasz90skomra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.