Skocz do zawartości

"Forumowy klub V-Stroma" ( DL 650 , DL650 , DL 1000 , DL1000 )


Rekomendowane odpowiedzi

Jak dotąd do swoich wszystkich motocykli jakie miałem kupowałem DIDa i no problem... oponki do DLa jesli jazda tylko po asfalcie polecam Dunlop D607 Trialmax... bardzo dobrze spisują się na winklach (po uprzednim odpowiednim nagrzaniu rzecz jasna) ... problem w DLu to tylko prześwit w zakręcie podnóżki już mam mocno zlizane http://www.bikepics.com/pictures/1314588/ http://www.bikepics.com/pictures/1317304/

Edytowane przez cabaniero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dokonałem kilku niewielkich, ale za to bardzo przydatnych (do lepszego latania po winklach) zmian w swoim szpeju... a mianowicie... opuściłem przód na półkach o 15 mm http://www.bikepics.com/pictures/1331332/ , tylny amor na max do góry i wymieniłem kierownicę na niższą i bardziej odchyloną do przodu http://www.bikepics.com/pictures/1331333/ ... dzięki tym zabiegom moto skręca o wile szybciej... rozkład mas się zmienił i przeniósł się ku przodowi. Podnóżki podniosłem http://www.bikepics.com/pictures/1331334/ ... teraz tylko przyczepne gumy i jak najwięcej winkli... jeszcze marzy mi się jedna modyfikacja, ale nie stać mnie na nią ... a mianowicie chciałbym wymienić koła na typowo sportowe... 180 z tyłu i 120/60/17 z przodu... jak tu http://www.bikepics.com/pictures/1331354/ http://www.bikepics.com/pictures/1331355/ http://www.bikepics.com/pictures/1331356/ wtedy ma się większy wybór bardziej przyczepnych opon i pewność trzymania w złożeniach przy większych prędkościach jest lepsza w przypadku szerokiej opony..... dużego Stroma łatwiej zaadoptować na duże supermoto albo jak to się teraz określa hypermotorad.... niż robić z niego enduro... którym on nigdy nie był i nie będzie...

Edytowane przez cabaniero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze marzy mi się jedna modyfikacja, ale nie stać mnie na nią ... a mianowicie chciałbym wymienić koła na typowo sportowe... 180 z tyłu i 120/60/17 z przodu...

... wtedy ma się większy wybór bardziej przyczepnych opon i pewność trzymania w złożeniach przy większych prędkościach jest lepsza w przypadku szerokiej opony..... dużego Stroma łatwiej zaadoptować na duże supermoto albo jak to się teraz określa hypermotorad.... niż robić z niego enduro... którym on nigdy nie był i nie będzie...

 

 

Tylko czy nie lepiej przenieś się wtedy na jakiego naked'a... nie krytykuje pomysłu tylko czy to ma sens... Chyba że jest jakaś przewaga dużego storma nad nakeda z której nie zdaję sobie sprawy... i warto dołożyć parę groszy i "usportowić" trochę sztorma...

 

pozdro :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy nie lepiej przenieś się wtedy na jakiego naked'a... nie krytykuje pomysłu tylko czy to ma sens... Chyba że jest jakaś przewaga dużego storma nad nakeda z której nie zdaję sobie sprawy... i warto dołożyć parę groszy i "usportowić" trochę sztorma...

 

pozdro :)

 

Nawet w firmowej nomenklaturze Suzuki DLa określa się jako sport enduro tourer.. z czego najwięcej jest tourer, później sport i na końcu enduro... Strom ma wyraźną przewagę nawet nad niektórymi nekedami ... a mianowicie... aluminiową sztywną ramę... co jest domeną raczej sportowych motocykli ... dobrą osłonę przed wiatrem i optymalne zawieszenie.... czyli ciut dłuższe skoki niż w typowym nekedzie które pozwalają na pomykanie po drogach o podłej nawierzchni, a jednocześnie pozwalające na odrobinę szaleństwa na szosie ..nawet na torze... przy winklowaniu i prędkościach bliskich 200 km/h wykazując nienaganną stabilność (oczywiście z przodu mam spręzyny progresywne Hyperpro i olej 10W co utwardziło widelec i poprawiło jego własności )... po dokonaniu kilku delikatnych zmian (te które wyliczyłem wyżej) te zalety jako motocykla szosowego są jeszcze bardziej widoczne... i do pełni szczęścia brakuje mi tylko przyczepnych opon... a do oryginalnych felg Stroma dostepne są tylko gumy jak do turystycznych enduro... które owszem dobrze trzymają i mają wysoką trwałość... ale do szybszego pomykania po winklach i głębszych złożeń raczej nie zostały zaprojektowane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychuu - rozważ zmianę tylkej zębatki na większą.

Mój brat zamiast 41 zębów założył 42 i już dało się zauważyć mniejsze szarpanie łańcuchem poniżej 3000 obrotów.

Ja poszedłem jeszcze dalej i założyłem 43 zęby. Bardzo miło mi się teraz jeździ - nie trzeba biegami wachlować a i odejście trochę lepsze.

 

 

Efekt uboczny to kompletnie pokręcone wskazania prędkościomierza - ale Speedohealer załatwił sprawę.

 

Co do opon to mam założoną trochę egzotyczną mieszankę - tył to Michelin PilotRoad 2 z podwójną mieszanką gumy a na przód z powodu braku rozmiarów założyłem Metzeler Tourance EXP - taki zestaw daje radę.

 

Cabaniero

 

Gdzie kupowałeś te progresywne sprężyny?

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Pietra

-------------------------------------------

 

Polfa Grodzisk 1%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Cabaniero

 

Gdzie kupowałeś te progresywne sprężyny?

Pozdrawiam

 

Hej. Sprężyny kupowałem w Grandys Duo w Łodzi , po zamówieniu trzeba odczekać jakieś 2-3 tygodnie i towar wyślą do domu... w zestawie ze sprężynami jest olej tejże firmy... ale najlepiej zadzwonić do nich i popytać co i jak... tel. 042 646 55 55

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jakis meisiac temu przesiadlem sie z XX na V-Stroma.Moze nei lata jak XX ale wygoda i uniwersalnosc motocykla duuuuuuuuuuuuuuuuzo lepsza :evil:

Mam takei zapytanie.Wycieka mi jakis plyn z silnika,jest ciemny wic wskazuje na olej.Wyciek jest po prawej stronie zaraz przy pompie wody.Jest tam mala dziurka przez ktora wyciekaja male ilosci tego plynu.

Co to jest i czy to normalne.Moje moto jest z 2002 roku.

Pozdrawiam,Michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jakis meisiac temu przesiadlem sie z XX na V-Stroma.Moze nei lata jak XX ale wygoda i uniwersalnosc motocykla duuuuuuuuuuuuuuuuzo lepsza :)

Mam takei zapytanie.Wycieka mi jakis plyn z silnika,jest ciemny wic wskazuje na olej.Wyciek jest po prawej stronie zaraz przy pompie wody.Jest tam mala dziurka przez ktora wyciekaja male ilosci tego plynu.

Co to jest i czy to normalne.Moje moto jest z 2002 roku.

Pozdrawiam,Michal

 

To była swego czasu pięta achillessowa silników TL ... typowa usterka .. puszczał simering na wałku pompy cieczy.... w swoim TLu też to wymieniałem, bo puszczał płyn chłodzący właśnie w tym miejscu -... możliwe , że i Twoim sprzęcie masz to samo... tak wiec wymiana simmeringu powinna załatwić sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno.

Glosne sprzeglo,co mozna z tym zrobic.Rozne teorie juz czytalem,np.tak ma byc,nowy kosz,sprzeglo od sv1000 itp.

Pozdrawiam i dzieki wstepnei za odpowiedzi.

 

 

Hej!

Dzieki za odpowiedz.

To jutro bede sie orientowal w tym temacie.

Jeszcze tylko sprzeglo i cos trzeba pomyslec z drgawkami miedzy 3-4 tys.Teka meni zainteresowala.

Jest firma w katowicach ktora sprzedaje to ustrojstwo,kontaktowalem sie z nimi.Moga mi zrobic mapy za chyba 250zeta oli dobrze pamietam.

Wiecie gdzie w Wawie maja Teke FSI?

Pozdrawiam,M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak pierwsze dwa roczniki DLi miały właśnie hałasujące sprzęgła... mój jest z 2004 i sprzęgło pracuje wzorowo... (na 2004 zmodernizowano kosze sprzęgłowe) ...Ale z tego co czytałem to poza hałasem nic powaznego sie nie działo z tymi sprzęgłami... co do drgawek w przedziale 3 -4 tys obr. to faktycznie chyba dopiero w 2006 wprowadzono nowe mapy wtrysku w fabrycznych ECU co chyba poprawiło sprawę... ja osobiście po prostu trzymam zawsze powyżej 4 tys i jest ok... w sumie drgawki sie pojawiają tylko przy przyspieszaniu z 3 tys obr.. jesli jedzie się stale trzymając 3 - 3,,5 tys ... silnik pracuje raczej bezwibracyjnie... ale i tak jak po przejechaniu 100 km na Africe Twin przesiadłem się z marszu na swojego KLV to stwierdziłem, że wcale on tak nie wibruje.... przeciwnie w porównaniu do Afri to zachowuje się nadspodziewanie gładko... Ale i tak niebawem zaopatrzę się w POwer Comander co przy odpowiednim set upie powinno wygładzić dolny zakres obrotów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Afryka to juz inny sprzet,bardziej spartanski.Ale lepszy w teren,duzo lepszy.Mialem okazje posmigac afryka troche.

Ale wracajac do DL-a.Czyli jak wymeinie kosz sprzeglowy na nowy to przejdzie?Bedzie pasowal od nowszego modelu?

Tak mi sie spodobala jazda V-stromem ze przyinwestuje w niego by chodzil pozadnie.Zero stukow i innych.

Pozdrawiam i raz jeszcze dzieki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Now własnie, pomóżcie...

Ostatnio zrobilismy z MGH dłuższą trase po Europie Zach...i teraz, szczególnie przy hamowaniu silnikiem, redukcji z wyższych biegów na nizsze (z 5 na 4, z 4 na 3, niżej juz nie), jakos mi zaczał silnik/sprzegło inaczej/głośniej chodzić...co to może być?

Edytowane przez mar95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...