cabaniero Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 (edytowane) A oto co na rapid forum mówią na temat TRE (chyba po angilsku większość kuma więc nie będę sie produkował z tłumaczeniem...ale mowa mniej więcej o tym o czym mówiłem w poprzednim poście..."I have an Ivan TRE that I've tried several times. I could never really feel a difference that made me glad I spent the money on it. I've since removed the secondaries and installed a custom mapped PCIII with the best results. I don't usually ride faster than about 80 mph so never felt I needed to de-restrict the top end.I've always had a bad rough spot between 3000 and 4000 rpms especially coming out of slow corners while going uphills. I had the clutch basket replaced at 17,000 miles with little improvement. After installing the PCIII it is around 90-95% removed. Bike pulls a lot stronger and the motor feels so much nicer. I would put the cost of a TRE toward a PCIII."Dopisane:No ale z drugiej strony podobno wersje amerykańskie nie są zdławione na biegach a wersje europejskie tak, więc TRE może dać poweru na drugim i trzecim biegu... ale ja osobiście wolę tę kasę przeznaczyć na PCIII ...ze Stanów może koleżka mi załatwi za połowę ceny... bo w POlsce faktycznie wydać 1400 zł to przegięcie. removed the secondaries - chodzi tu o usunięcie drugiej przepustnicy... wielu użytkowników usuwa ją bo podobno poprawia to reakcję na gaz w dolnym zakresie obrotów, ale są też tacy którzy twierdzą , że nie wiele to daje... System dwóch przepustnis stosowany najpierw właśnie przez Suzuki potem przez też inne fabryki ma na celu wygładzenie reakcji, uzyskanie płynności i liniowości oddawania mocy. Edytowane 15 Lutego 2008 przez cabaniero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOLIAT Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 myślę, że po prostu DL650 został wkreowany na motocykl wspaniały i niezastąpiony, stąd słaba sprzedaż 1000ca i brak jego w ofercie na 2008. Mogę opowiedzieć, że jak byłem w salonie Poland Position pod koniec zeszłego roku, w sprawie 1000ki, to nie udało mi się wiele dowiedzieć na jego temat, tak sprzedawca zachwalał 650tke!! normalnie szok jak był nachalny, żeby mi wciśnąć 650tke i abym pod żadnym pozorem nie spojrzał na 1000ca!!!! To ciekawostka... jak ja byłem w salonie SZUZUKI na początku lutego... moja rozmaowa ze sprzedawcą wyglądała dokładnie tak samo. Choć 1000-ka stała obok 650-tki sprzedawca robił wszystko żebym nawet nie spoglądał w stronę dużego V-Stroma.... A ja i tak zamówiłem sobie nowiutką 1000-czkę K8 :icon_eek:... Pozdro dla wszystkich sprzedawców SUZUKI... :biggrin: A tak na marginesie mam pytanko czy te "przypadłości" o której pisaliście powyżej tyczą się także K7 albo K8 dużego sztorma... Z tego co czytałem na forum to nie... ale wolę się upewnić... POZDRO :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 14 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2008 To ciekawostka... jak ja byłem w salonie SZUZUKI na początku lutego... moja rozmaowa ze sprzedawcą wyglądała dokładnie tak samo. Choć 1000-ka stała obok 650-tki sprzedawca robił wszystko żebym nawet nie spoglądał w stronę dużego V-Stroma.... A ja i tak zamówiłem sobie nowiutką 1000-czkę K8 :D... Pozdro dla wszystkich sprzedawców SUZUKI... :bigrazz: A tak na marginesie mam pytanko czy te "przypadłości" o której pisaliście powyżej tyczą się także K7 albo K8 dużego sztorma... Z tego co czytałem na forum to nie... ale wolę się upewnić... POZDRO :flesje: K7 i K8 maję już poprawione mapy wtrysku, tak więc oddawanie mocy z niskich obrotów powinno być już lepsze, bez wibracji i drgawek... jednak co do zestrojenia przedniego widelca to wątpię czy coś fabryka zmieniła i progresywne sprężyny z odpowiednim olejem na pewno pomogą... zmiana samego oleju bez zmiany sprężyn raczej przyniesie mizerny efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikodem Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 [Dopisane:No ale z drugiej strony podobno wersje amerykańskie nie są zdławione na biegach a wersje europejskie tak, więc TRE może dać poweru na drugim i trzecim biegu... ale ja osobiście wolę tę kasę przeznaczyć na PCIII ...ze Stanów może koleżka mi załatwi za połowę ceny... bo w POlsce faktycznie wydać 1400 zł to przegięcie. Właśnie z tych powodów zamierzam sobie to sprawdzić. De-restrictor gotowy Zbychu mi dzisiaj go dostarczył. Wlutowanie kostek i zobaczymy. Latem zamierzam sie wyposażyć w Power Comander znalazłem najtańsze tutaj :http://store.58cycle.com/product_p/pc3%20dl1000%2002.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 [Dopisane:No ale z drugiej strony podobno wersje amerykańskie nie są zdławione na biegach a wersje europejskie tak, więc TRE może dać poweru na drugim i trzecim biegu... ale ja osobiście wolę tę kasę przeznaczyć na PCIII ...ze Stanów może koleżka mi załatwi za połowę ceny... bo w POlsce faktycznie wydać 1400 zł to przegięcie. Właśnie z tych powodów zamierzam sobie to sprawdzić. De-restrictor gotowy Zbychu mi dzisiaj go dostarczył. Wlutowanie kostek i zobaczymy. Latem zamierzam sie wyposażyć w Power Comander znalazłem najtańsze tutaj :http://store.58cycle.com/product_p/pc3%20dl1000%2002.htm O no to czekamy na relację z jazd testowych z de-restrictorem... Ale tak sobie zastanawiam się bo skoro TRE działa na zasadzie tylko tej że na każdym biegu jest używana mapa wtrysku przeznaczona dla 4 biegu, a PCIII służy do zmiany map wtrysku... to czy jedno z drugim nie będzie się dublować ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuu_ktm Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Witam, teraz zmieniając temat. Posiadam instrukcję w wersji elektronicznej w naszym ojczystym języku do DL1000 K4. Zainteresowanym prześlę na maila. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny69 Opublikowano 15 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2008 Z tym tankowaniem to miałem ten sam problem w RT. Normalnym stanem rzeczy było,że jak komputer pokazuje 0 km do przejechania to znaczy,że jest jeszcze rezerwa 4 l. Nawiązując do problemu z pierwszego postu - chyba nie problem przeprojektować silnik z układem paliwowym i wydechowym by spełniał normy. Tym bardziej,że DL mały i duży to świetne sprzęty i nie mają mocnej konkurencji w swojej klasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 (edytowane) Z tym tankowaniem to miałem ten sam problem w RT. Normalnym stanem rzeczy było,że jak komputer pokazuje 0 km do przejechania to znaczy,że jest jeszcze rezerwa 4 l. Nawiązując do problemu z pierwszego postu - chyba nie problem przeprojektować silnik z układem paliwowym i wydechowym by spełniał normy. Tym bardziej,że DL mały i duży to świetne sprzęty i nie mają mocnej konkurencji w swojej klasie. No co do tej konkurencji to bym się raczej nie zgodził , zarówno mały jak i duży DL mają z kim konkurować..tylko 650 lepiej radzi sobie z konkurencją... ale gdyby fabryka nie dała ciała i w dużym zestroiłaby lepiej przedni widelec i wtrysk, to i duży DL pewnie w testach porównawczych nie okupowałby przedostatniej albo ostatniej pozycji..a duży DL konkurencję ma mocną BMW 1200GS, KTM LC8 Adventure, Honda Varadero. Edytowane 16 Lutego 2008 przez cabaniero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny69 Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Wydaje mi się w dużym uogólnieniu,że rodzina DL jest najbardziej uniwersalna w swojej klasie. Są to najtańsze sprzęty, przepaść do (mówię o nowych cenach rynkowych) trzech wyżej wymienionych konkurentów jest spora. Dla mnie sprzęt, uniwersalno-wyprawowy powinien być możliwie najtańszy. Jeśli ktoś będzie szukał dynamiczniejszego sprzętu weźmie LC8, wygodnego BMW... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 (edytowane) Na rapid forum wyczytałem ,że w DLu istniej pewien feler, a mianowicie tylna zębatka podczas obciążenie wychyla się o kilka mm co powoduje że łańcuch momentami pracuje lekko skośnie...na dłuższą metę powodowało to jednostronne zużywanie zębów kół łańcuchowych i przedwczesne siadanie łożysk tylnego koła... na niemieckim forum właścicieli VStrom chłopaki wytoczyli nowe tulejki (zewnętrzna od strony zębatki i wewnętrzna) Zewnętrzna jest o 2 mm dłuższa a wewnętrzna o 2 mm krótsza, przez co zębatka wraz całym bębnem ją trzymającym jest przesunięta do środka koła i bęben przylega na całej powierzchni do gumowych poduszek... Dzisiaj wyjąłem koło i po 25 tys łożyska i zębatki wyglądają ok ,ale faktycznie jak położy się koło i umieści się bęben z zębatką w piaście koła, bęben opiera się na krawędzi tulejki wewnętrznej i leży niestabilnie i pod obciążeniem prawdopodobnie będzie miał tendencje to wychylania się, dlatego też zrobię eksperyment i zamówię u tokarza nowe tulejki...a właściwie tylko jedną wewnętrzną skróconą o 2 mm, a pod zewnętrzną podłożę podkładkę o grubości 2 mm... Ludzie z rapid forum zgodnie twierdzili, że owa modyfikacja powoduje cichszą pracę napędu, cichsze zapinanie biegów i nie przenoszenie wibracji ... No zobaczymy... Jak chcecie poznać szczegóły odsyłam do źródła http://11109.rapidforum.com/topic=10117654...pacer&startid=1 Ten post zamieściłem też na forum vstromclub w razie jakby co. Edytowane 16 Lutego 2008 przez cabaniero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekj Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 ciekaw jestem niezmiernie jak wyniki Twojego eksperymentu :buttrock: daj znać jak tylko to zamontujesz i przetestujesz J Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ruleś Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 panowie ( tu do wlascicieli- urzytkowników dl ) czy w dl-kach jest jakas regulacja wysokosci kanapy ?? nie chodzi mi tu o jakies skrajne obnizanie zawieszenia tylko o sama zwykla mozliwosc obnizenia kanapy??bo celuje w dl 650 i mam powazne obawy ze moje 170 cm wzrostu moze nie starczyc a mysle o dlkach bo mam obenie sv i za ten silniczek wiele bym oddal tylko w innym ubraniu niz w sv :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 panowie ( tu do wlascicieli- urzytkowników dl ) czy w dl-kach jest jakas regulacja wysokosci kanapy ?? nie chodzi mi tu o jakies skrajne obnizanie zawieszenia tylko o sama zwykla mozliwosc obnizenia kanapy??bo celuje w dl 650 i mam powazne obawy ze moje 170 cm wzrostu moze nie starczyc a mysle o dlkach bo mam obenie sv i za ten silniczek wiele bym oddal tylko w innym ubraniu niz w sv :buttrock: Jest możliwość obniżenia DLa poprzez zmianę tzw dog bone czyli dwóch dźwigienek w tylnym zawiasie, są do kupienie po prostu o innej długości niż oryginały i dzięki nim moto obniża się ale nie powiem Ci o ile ..i wiem że ludzie zmieniają kanapy .. tylko nie pamiętam z którego do którego... czy Dl650 ma niższą czy 1000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2008 Ach te Suzuki...kolejne fajne moto zakończyło żywot..tak jak GSX 1400 rok temu...przykro mi... :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ladzior Opublikowano 17 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2008 bo celuje w dl 650 i mam powazne obawy ze moje 170 cm wzrostu moze nie starczyc a mysle o dlkach bo mam obenie sv i za ten silniczek wiele bym oddal tylko w innym ubraniu niz w sv :biggrin: Dasz rade. Przy podobnym wzroście jeżdżę na 650 bez problemów.Nie ingerowałem w zawieszenie (dogbones) a tylko wyciągnąłem takie gumy spod siedzenia (opadło około 1cm) i delikatnie zmiękczyłem tylny amortyzator. Sporo info o obniżaniu (ang):http://vstrom.info/faq/index.php?sid=42023...d=81&artlang=en pzdr,ladzior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.