Skocz do zawartości

"Forumowy klub V-Stroma" ( DL 650 , DL650 , DL 1000 , DL1000 )


Rekomendowane odpowiedzi

Jak dotąd do swoich wszystkich motocykli jakie miałem kupowałem DIDa i no problem... oponki do DLa jesli jazda tylko po asfalcie polecam Dunlop D607 Trialmax... bardzo dobrze spisują się na winklach (po uprzednim odpowiednim nagrzaniu rzecz jasna) ... problem w DLu to tylko prześwit w zakręcie podnóżki już mam mocno zlizane http://www.bikepics.com/pictures/1314588/ http://www.bikepics.com/pictures/1317304/

Edytowane przez cabaniero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dokonałem kilku niewielkich, ale za to bardzo przydatnych (do lepszego latania po winklach) zmian w swoim szpeju... a mianowicie... opuściłem przód na półkach o 15 mm http://www.bikepics.com/pictures/1331332/ , tylny amor na max do góry i wymieniłem kierownicę na niższą i bardziej odchyloną do przodu http://www.bikepics.com/pictures/1331333/ ... dzięki tym zabiegom moto skręca o wile szybciej... rozkład mas się zmienił i przeniósł się ku przodowi. Podnóżki podniosłem http://www.bikepics.com/pictures/1331334/ ... teraz tylko przyczepne gumy i jak najwięcej winkli... jeszcze marzy mi się jedna modyfikacja, ale nie stać mnie na nią ... a mianowicie chciałbym wymienić koła na typowo sportowe... 180 z tyłu i 120/60/17 z przodu... jak tu http://www.bikepics.com/pictures/1331354/ http://www.bikepics.com/pictures/1331355/ http://www.bikepics.com/pictures/1331356/ wtedy ma się większy wybór bardziej przyczepnych opon i pewność trzymania w złożeniach przy większych prędkościach jest lepsza w przypadku szerokiej opony..... dużego Stroma łatwiej zaadoptować na duże supermoto albo jak to się teraz określa hypermotorad.... niż robić z niego enduro... którym on nigdy nie był i nie będzie...

Edytowane przez cabaniero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  cabaniero napisał:

jeszcze marzy mi się jedna modyfikacja, ale nie stać mnie na nią ... a mianowicie chciałbym wymienić koła na typowo sportowe... 180 z tyłu i 120/60/17 z przodu...

... wtedy ma się większy wybór bardziej przyczepnych opon i pewność trzymania w złożeniach przy większych prędkościach jest lepsza w przypadku szerokiej opony..... dużego Stroma łatwiej zaadoptować na duże supermoto albo jak to się teraz określa hypermotorad.... niż robić z niego enduro... którym on nigdy nie był i nie będzie...

 

 

Tylko czy nie lepiej przenieś się wtedy na jakiego naked'a... nie krytykuje pomysłu tylko czy to ma sens... Chyba że jest jakaś przewaga dużego storma nad nakeda z której nie zdaję sobie sprawy... i warto dołożyć parę groszy i "usportowić" trochę sztorma...

 

pozdro :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  GOLIAT napisał:

Tylko czy nie lepiej przenieś się wtedy na jakiego naked'a... nie krytykuje pomysłu tylko czy to ma sens... Chyba że jest jakaś przewaga dużego storma nad nakeda z której nie zdaję sobie sprawy... i warto dołożyć parę groszy i "usportowić" trochę sztorma...

 

pozdro :)

 

Nawet w firmowej nomenklaturze Suzuki DLa określa się jako sport enduro tourer.. z czego najwięcej jest tourer, później sport i na końcu enduro... Strom ma wyraźną przewagę nawet nad niektórymi nekedami ... a mianowicie... aluminiową sztywną ramę... co jest domeną raczej sportowych motocykli ... dobrą osłonę przed wiatrem i optymalne zawieszenie.... czyli ciut dłuższe skoki niż w typowym nekedzie które pozwalają na pomykanie po drogach o podłej nawierzchni, a jednocześnie pozwalające na odrobinę szaleństwa na szosie ..nawet na torze... przy winklowaniu i prędkościach bliskich 200 km/h wykazując nienaganną stabilność (oczywiście z przodu mam spręzyny progresywne Hyperpro i olej 10W co utwardziło widelec i poprawiło jego własności )... po dokonaniu kilku delikatnych zmian (te które wyliczyłem wyżej) te zalety jako motocykla szosowego są jeszcze bardziej widoczne... i do pełni szczęścia brakuje mi tylko przyczepnych opon... a do oryginalnych felg Stroma dostepne są tylko gumy jak do turystycznych enduro... które owszem dobrze trzymają i mają wysoką trwałość... ale do szybszego pomykania po winklach i głębszych złożeń raczej nie zostały zaprojektowane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychuu - rozważ zmianę tylkej zębatki na większą.

Mój brat zamiast 41 zębów założył 42 i już dało się zauważyć mniejsze szarpanie łańcuchem poniżej 3000 obrotów.

Ja poszedłem jeszcze dalej i założyłem 43 zęby. Bardzo miło mi się teraz jeździ - nie trzeba biegami wachlować a i odejście trochę lepsze.

 

 

Efekt uboczny to kompletnie pokręcone wskazania prędkościomierza - ale Speedohealer załatwił sprawę.

 

Co do opon to mam założoną trochę egzotyczną mieszankę - tył to Michelin PilotRoad 2 z podwójną mieszanką gumy a na przód z powodu braku rozmiarów założyłem Metzeler Tourance EXP - taki zestaw daje radę.

 

Cabaniero

 

Gdzie kupowałeś te progresywne sprężyny?

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Pietra

-------------------------------------------

 

Polfa Grodzisk 1%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Pietra napisał:

 

Cabaniero

 

Gdzie kupowałeś te progresywne sprężyny?

Pozdrawiam

 

Hej. Sprężyny kupowałem w Grandys Duo w Łodzi , po zamówieniu trzeba odczekać jakieś 2-3 tygodnie i towar wyślą do domu... w zestawie ze sprężynami jest olej tejże firmy... ale najlepiej zadzwonić do nich i popytać co i jak... tel. 042 646 55 55

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jakis meisiac temu przesiadlem sie z XX na V-Stroma.Moze nei lata jak XX ale wygoda i uniwersalnosc motocykla duuuuuuuuuuuuuuuuzo lepsza :evil:

Mam takei zapytanie.Wycieka mi jakis plyn z silnika,jest ciemny wic wskazuje na olej.Wyciek jest po prawej stronie zaraz przy pompie wody.Jest tam mala dziurka przez ktora wyciekaja male ilosci tego plynu.

Co to jest i czy to normalne.Moje moto jest z 2002 roku.

Pozdrawiam,Michal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  njoyXX napisał:

Witam!

Jakis meisiac temu przesiadlem sie z XX na V-Stroma.Moze nei lata jak XX ale wygoda i uniwersalnosc motocykla duuuuuuuuuuuuuuuuzo lepsza :)

Mam takei zapytanie.Wycieka mi jakis plyn z silnika,jest ciemny wic wskazuje na olej.Wyciek jest po prawej stronie zaraz przy pompie wody.Jest tam mala dziurka przez ktora wyciekaja male ilosci tego plynu.

Co to jest i czy to normalne.Moje moto jest z 2002 roku.

Pozdrawiam,Michal

 

To była swego czasu pięta achillessowa silników TL ... typowa usterka .. puszczał simering na wałku pompy cieczy.... w swoim TLu też to wymieniałem, bo puszczał płyn chłodzący właśnie w tym miejscu -... możliwe , że i Twoim sprzęcie masz to samo... tak wiec wymiana simmeringu powinna załatwić sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno.

Glosne sprzeglo,co mozna z tym zrobic.Rozne teorie juz czytalem,np.tak ma byc,nowy kosz,sprzeglo od sv1000 itp.

Pozdrawiam i dzieki wstepnei za odpowiedzi.

 

 

Hej!

Dzieki za odpowiedz.

To jutro bede sie orientowal w tym temacie.

Jeszcze tylko sprzeglo i cos trzeba pomyslec z drgawkami miedzy 3-4 tys.Teka meni zainteresowala.

Jest firma w katowicach ktora sprzedaje to ustrojstwo,kontaktowalem sie z nimi.Moga mi zrobic mapy za chyba 250zeta oli dobrze pamietam.

Wiecie gdzie w Wawie maja Teke FSI?

Pozdrawiam,M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak pierwsze dwa roczniki DLi miały właśnie hałasujące sprzęgła... mój jest z 2004 i sprzęgło pracuje wzorowo... (na 2004 zmodernizowano kosze sprzęgłowe) ...Ale z tego co czytałem to poza hałasem nic powaznego sie nie działo z tymi sprzęgłami... co do drgawek w przedziale 3 -4 tys obr. to faktycznie chyba dopiero w 2006 wprowadzono nowe mapy wtrysku w fabrycznych ECU co chyba poprawiło sprawę... ja osobiście po prostu trzymam zawsze powyżej 4 tys i jest ok... w sumie drgawki sie pojawiają tylko przy przyspieszaniu z 3 tys obr.. jesli jedzie się stale trzymając 3 - 3,,5 tys ... silnik pracuje raczej bezwibracyjnie... ale i tak jak po przejechaniu 100 km na Africe Twin przesiadłem się z marszu na swojego KLV to stwierdziłem, że wcale on tak nie wibruje.... przeciwnie w porównaniu do Afri to zachowuje się nadspodziewanie gładko... Ale i tak niebawem zaopatrzę się w POwer Comander co przy odpowiednim set upie powinno wygładzić dolny zakres obrotów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Afryka to juz inny sprzet,bardziej spartanski.Ale lepszy w teren,duzo lepszy.Mialem okazje posmigac afryka troche.

Ale wracajac do DL-a.Czyli jak wymeinie kosz sprzeglowy na nowy to przejdzie?Bedzie pasowal od nowszego modelu?

Tak mi sie spodobala jazda V-stromem ze przyinwestuje w niego by chodzil pozadnie.Zero stukow i innych.

Pozdrawiam i raz jeszcze dzieki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Now własnie, pomóżcie...

Ostatnio zrobilismy z MGH dłuższą trase po Europie Zach...i teraz, szczególnie przy hamowaniu silnikiem, redukcji z wyższych biegów na nizsze (z 5 na 4, z 4 na 3, niżej juz nie), jakos mi zaczał silnik/sprzegło inaczej/głośniej chodzić...co to może być?

Edytowane przez mar95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...