madzia 6 Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 WITAM WSZYSTKICH posiadam kawe 636 z 2002r przebieg 47000 mam ja prawie od nowosci byla roczna przelatalem 40000 i przyznam zmienialem olej i dalej nigdy nie bylo w nim regulacji gaznikow zaworow itp. moze najwyzszy czas na porzadny serwis mam kilka pytan do znawcow tematu 1.po jakim przebiegu wymiana lancuszka rozrzadu(sprawdzalem napinacz rozrzadu przy 41000 byl w polowie swego zakresu dzialania) 2.jakie luzy zaworowe 3.czy po takim przebiegu wystarczy sama synchronizacja przepustnic czy trzeba tez regulowac mieszanki 4.czy pobor oleju rzedu 1 litr na 1000 to wiele na taka kawe zaznaczam ze nie oszczedzalem silniczka czesto latal powyzej 200 czesto na kole nie bede klamac ze moto nie przekraczalo 80 PROSZE O ODPOWIEDZI NA PYTANIA z gory dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 WITAM WSZYSTKICH cześćposiadam kawe 636 z 2002rgratulujęprzebieg 47000 mam ja prawie od nowosci byla roczna przelatalem 40000 i przyznam zmienialem olej to dobrzenigdy nie bylo w nim regulacji gaznikow zaworow itp. to fatalniemoze najwyzszy czas na porzadny serwis no zdecydowanie, puki masz jeszcze co serwisować 1.po jakim przebiegu wymiana lancuszka rozrzadu(sprawdzalem napinacz rozrzadu przy 41000 byl w polowie swego zakresu dzialania) zazwyczaj około 50000km ale to zalezy od jego wyciągniecia. Skoro u ciebie jest w połowie to możesz jeszcze jeździć spokojnie 2.jakie luzy zaworowe tego niestety nie wiem, polecam service book. On odpowie z resztą na wiele innych pytań:icon_mrgreen: 3.czy po takim przebiegu wystarczy sama synchronizacja przepustnic czy trzeba tez regulowac mieszanki synchronizacja to zawsze "ostatni element" po 40000km wartoby te gaźniki pożądnie wyczyścić, wyregulować i na koniec zrobić synchro. Oczywiście po regulacji zaworów. 4.czy pobor oleju rzedu 1 litr na 1000 to wiele na taka kawe zaznaczam ze nie oszczedzalem silniczka czesto latal powyzej 200 czesto na kole nie bede klamac ze moto nie przekraczalo 80 moim zdaniem to sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fat Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 (edytowane) Ała. W tym silniku regulację zaworów i gaźników powinno się robić co 12 000 km :icon_razz: Jestem ciekaw, jak tam teraz wygląda głowica i np. gniazda zaworowe czy same zawory. Edytowane 24 Grudnia 2007 przez Fat Cytuj https://www.instagram.com/fat_fabio/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yahoo Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 WITAM WSZYSTKICH posiadam kawe 636 z 2002r przebieg 47000 mam ja prawie od nowosci byla roczna przelatalem 40000 i przyznam zmienialem olej i dalej nigdy nie bylo w nim regulacji gaznikow zaworow itp. moze najwyzszy czas na porzadny serwis mam kilka pytan do znawcow tematu 1.po jakim przebiegu wymiana lancuszka rozrzadu(sprawdzalem napinacz rozrzadu przy 41000 byl w polowie swego zakresu dzialania) 2.jakie luzy zaworowe 3.czy po takim przebiegu wystarczy sama synchronizacja przepustnic czy trzeba tez regulowac mieszanki 4.czy pobor oleju rzedu 1 litr na 1000 to wiele na taka kawe zaznaczam ze nie oszczedzalem silniczka czesto latal powyzej 200 czesto na kole nie bede klamac ze moto nie przekraczalo 80 PROSZE O ODPOWIEDZI NA PYTANIA z gory dziekuje Zacznę od końca. Pobór litr na 1000 to sporo; mam taki sam motocykl, przebiegu 54tkm, oleju znika mi 0,2-0,3 na 1000, ale fakt, że ja aż tak nie pałuję. Zawory: ssące 0,11-0,19; wydechowe: 0,22-0,31, ale boję się, że przy intensywnej eksploatacji i tak długim zaniedbaniu regulacji może nie być w tej głowicy czego ratować. To już wprawdzie nie te lata kiedy najmniejsze nawet zaniedbanie regulacji zaworów w Kawie kończyło się remontem głowicy, ale dałeś chłopie po bandzie :icon_razz: Życzę Ci, żeby nie skończyło się to wymianą głowicy (bo to tańsze niż remont) Co do gaźników: Filtr powietrza czasem wymieniałeś?;-) Tak czy siak po takim przebiegu gaźniki do rozbiórki, czyszczenia, regulacji i dopiero potem, po regulacji gaźników i zaworów - do synchronizacji. Jak nie wymieniałeś świec - to je też wymień przed synchro. Łańcuszek rozrządu wymienia się na podstawie pomiaru długości określonej ilości ogniw; ściągnij sobie serwisówkę (do Twojego modelu dobra będzie każda od modelu 98 do 02 włącznie), tam masz to opisane. Jeżeli faktycznie zmieniałes tylko olej (mam nadzieję, że z filtrem;) - to zmień jeszcze płyny (hamulcowy i chłodziwo) i olej w zawieszeniu. Na zimno odpala bez problemu? -- pzdryahoo & 636RT '02 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madzia 6 Opublikowano 24 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 dzieki za odpowiedzi co do waszych pytan to:olej zawsze z filtrem(jestem mechanikiem a na moto zawsze brak czasu)sprawdzalem regulacje zaworow przy 41000 luzy odpowiednio dla ssacych byly nie mniejsze niz 0.15a wydechy nie mniejsze niz 0.21.filtra powietrza nie zmienialem ale czesto byl myty i czyszczony .swiece zmienilem tez przy 41000 jak i plyn chlodniczy(nie wiem czy dobrze bo petrygo) hamulcowy i w zawieszeniu.pali bez problemu na zimno i na cieplo.podejrzewam ze to wina nie dotykanych gaznikow bo od tamtego roku ma taka dziure w mocy od 5 do 6700 obr.ale ogolnie ma jeszcze sporo kucy bo 260 na budziku nie stanowi dla niego problemu.latalem nim w belgii francji holandii i nigdy mnie nie zawiodl naprawde udana maszyna.wiele osob mowilo ze kawa na nic z moja nigdy nie mialem problemu .Pozdrawiam i wesolych zdrowych swiat i wymarzonych moto pod choinke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.