Skocz do zawartości

pomocy yamaha xt600e


bjaskola
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

8O Po latach przerwy na jednośladach zostałem posiadaczem XTka. Technika tak pognała do przodu, że boje się nawet napompowac koło. Poszukuje informacji jak serwisować moje dwa koła. Kupiłem używanke i nie mam żadnej instrukcji serwisowej i użytkowania. Jedyne cio wiem, to że oliwa do wymiany co 5-6 tys. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jak kupujesz nowe moto powinno się zrobić -

 

wymianę oleju + filrta

sprawdzić i jak potrzeba wymienić filtr powietrza

zymienić płyn hamulcowy, oczyścić zaciski i prowadnice, warto też sprawdzić ustawienie zaworów.

Trzeba też poprzeglądać co się da - nasmarować (a najpierw umyć) łańcuch, zastanowić się nad wymianą oleju w lagach itp, posprawdzać, czy w zawieszeniu nie ma luzów itp. Cały taki przegląd nie trwa długo, koszt jest też raczej nieduzy. Idzie zima, więc jest czas aby to wszystko zrobić.

Spokojnie to wszystko zrobisz u mnie, albo u Damiana (oczywiście polecam swoje usługi :-)).

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - Michał ma XT i trochę o niej wie. Tak naprawdę to bardzo prosty sprzęt i nie wymaga on jakiejś specjalnej wiedzy. Jeśli masz serwisówkę i dwie prawe ręce (ja mam dwie lewe, ale jestem leworęczny :-)) to nawet sobie sam dasz radę.

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzę kolega dokonał najlepszego z możliwych wyborów. :D

 

musisz dokładniej sprecyzować co chcesz wiedzieć.

 

miałem kilka fajnych linków do XT w w tym całą serwisówkę z wszystkimi wymiarami odległościami itd. Niestety pewnego dnia ujrzałem komunikat o wielce niepokojącej mnie treści : "primary hard disck failed" i od tamtej pory już nie mam tych adresów.

 

Olej trzeba wymieniać co 5 tyś km. Ja stosuję półsyntetyczny Aral 10W-40. Filtr oleju (taki jak w Virago 535) przykrecany jest dekielkiem z prawej strony. Ilosć oleju 1.9-2.7 (zależy od modelu XT). Przy wymianie kup zawsze nowy gumowy oring pod pokrywkę (można go dostać w każdym "łożyskowym" sklepie. I uważaj z dokręcaniem. Gwinty z karterze bardzo lubia się zrywać. Ustaw sobie zaworki (ssacy 0.05-0.1 wydechowy 0.12-0.17). Przy odkręcaniu aluminiowych korków przykrywających zawory wydechowe, używaj tylko klucza nasadowego lub oczkowego i to sześciokątnego. Zmień filterek powietrza, mój kosztował 60 PLN, ale do modeli pow. 85 r. są tańsze. Osobiście polecam smarowania łańcucha żadnymi siuwaxami. Przy terenowej jeździe przylepia się tylko do niego syf. Moim zdaniem łańcuchy oringowe zwłaszcza do enduro muszą być jak najbardziej suche i czyste, a wszelkie smarownia sprayami robią więcej szkody niż pożytku. Z czasu można go delikatnie przesmarować olejem, ale tylko w miejscach łączenia. Co wycieknie na zewnątrz trzeba wytrzeć.

Jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to daj znać

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim wielkie!!! DZIĘKI!!!

:D :D :D

Jak ktoś ma jakieś materiały (serwisówkę) do XT to było by miło.

Dzisiaj trochę pojeżdziłem i "xtek" spłatał mi figla. Po naciśnięciu rozrusznika wszystko zgasło i nie mogłem zapalić. Na "popych" ruszyłem trochę silnikiem , przekręciłem stacyjke, zaplon, rozruch i odpaliła. Czy to mogły zawiesić się szczotki od rozrusznika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...