Skocz do zawartości

Stacyjka


cenderr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sory marcpol ale piszesz po prostu bzdury. WD40 jest bardzo rzadkim środkiem penetrująco-czyszczącym i nigdy nie zdażyło mi się by spowodował zaklejenie jakiegoś zamka lub stacyjki. Sam proponowaną przezemnie metodologię czyszczenia robiłem wielokrotnie i nigdy nie było jakichś powodów do narzekań. Co innego smary w spreyu, które nie czyszczą a po aplikacji gęstnieją, bo paruje rozcieńczalnik. Natomiast po wyczyszczeniu i rozruszaniu stacyjki trzeba ją nasmarować rzadkim olejem np. silnikowym.

 

Zamków bębenkowych z zapadkami NIE WOLNO smarować smarami, olejami, WD40 lub podobnymi środkami. Skończy się to zablokowaniem zapadek, co objawia się poprzez możliwość przekręcenia bębenka przy użyciu śrubokrętu lub całkowite zablokowanie wkładki. Można stosować pył grafitowy lub po prostu umyć elementy zamka np. benzyną ekstrakcyjną. Nie warto dłużej nad tym dyskutować. Bezpośrednio po użyciu WD40 lub podobnego uzyskamy krótkotrwałą poprawę, później można zaobserwować, że zamek coraz ciężej chodzi, dojdzie do zlepienia zapadek, kurz, zanieczyszczenia, opiłki elementów wkładki bardzo szybko ją zniszczą. EOT

Edytowane przez marcpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcpol, jak nie chcesz to nie uzywaj WD40.Po ostatnim zlocie w Gizycku (3 dni padalo) kluczyk blokowal sie w stacyjce mojej sv i trudno bylo go wlozyc/wyjac.Po psiknieciu tym preparatem zaczal obracac sie bardzo delikatnie i bez zaciec.Nastepny przyklad to moj samochod w ktorym poprzedni wlasciciel nie uzywal zamka od klapy bagaznika.Po kilku latach nie mozna bylo przekrecic kluczyka.WD 40 znowu pomoglo.Nie mowie ze jest to najlepszy srodek i jego zastosowanie zawsze pomaga ale w wielu przypadkach sie sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamków bębenkowych z zapadkami NIE WOLNO smarować smarami, olejami, WD40 lub podobnymi środkami. Skończy się to zablokowaniem zapadek, co objawia się poprzez możliwość przekręcenia bębenka przy użyciu śrubokrętu lub całkowite zablokowanie wkładki. Można stosować pył grafitowy lub po prostu umyć elementy zamka np. benzyną ekstrakcyjną. Nie warto dłużej nad tym dyskutować. Bezpośrednio po użyciu WD40 lub podobnego uzyskamy krótkotrwałą poprawę, później można zaobserwować, że zamek coraz ciężej chodzi, dojdzie do zlepienia zapadek, kurz, zanieczyszczenia, opiłki elementów wkładki bardzo szybko ją zniszczą. EOT

Naczytałeś się instrukcji GERDY i z tąd te poglądy.

ZAMKI BĘBNKOWE SĄ RÓŻNE. To co napisałeś jest prawdą jeśli odniesiesz ją do zamków np dzwiowych.

Istotnym elementem zamków stosowanych w motoryzacji jest bębenek wykonany w 99% przypadkach ze stopu aluminium i cynku. Stop ten ma jedną paskudną cechę, szybko się utlenia. Smarowanie zapobiega temu. Problem w tyn że jeden smaruje a drugi SMARUJE. i od tej subtelnej różnicy zależy efekt końcowy.

Najlepszą lekcją jest rozebranie nowego zamka. TAM JEST FABRYCZNY SMAR.

Poza samym bębenkiem są też inne "mechanizmy" wymagające smarowania.

Reanimowałem wiele zamków z wynikiem pozytywnym.

Nie lubię preparatów które "wszystko" mogą. Jednak WD 40 sprawdził mi się wielokrotnie. Jedną z wielu jego cech to, to że np wypiera wodę z zamka. A to chyba jest też ważne.

Ktoś się pytał o kluczyk mocno wytarty. Przy dorabianiu u fachowca trzeba mu o tym powiedzieć, weźmie poprawkę i wszystko będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamków bębenkowych z zapadkami NIE WOLNO smarować smarami, olejami, WD40 lub podobnymi środkami. Skończy się to zablokowaniem zapadek, co objawia się poprzez możliwość przekręcenia bębenka przy użyciu śrubokrętu lub całkowite zablokowanie wkładki. Można stosować pył grafitowy lub po prostu umyć elementy zamka np. benzyną ekstrakcyjną. Nie warto dłużej nad tym dyskutować. Bezpośrednio po użyciu WD40 lub podobnego uzyskamy krótkotrwałą poprawę, później można zaobserwować, że zamek coraz ciężej chodzi, dojdzie do zlepienia zapadek, kurz, zanieczyszczenia, opiłki elementów wkładki bardzo szybko ją zniszczą. EOT

Chłopie ja swoje opinie opieram o wieloletnie doświadczenie a nie wiedzę teoretyczną. Wszystko o czym kiedykolwiek pisałem na tym forum najpierw sam sprawdziłem. Jeśli by nie działało to wież mi nie strzępiłbym języka (klawiatury?). W swoich samochodach i motocyklach (a miałem ich w sumie więcej niż ty lat) zawsze smarowałem olejem zamki, gdy było trzeba preparatami typu WD40 je rozruszałem i nigdy nic się nie skleiło i nie zacięło. Jeśli nie wierzysz twoja sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...