Skocz do zawartości

Motorynka coś jest krzywo.


zielorz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wygląda tak, koleś złożył silnik od motorynki na dwóch różnych karterach (nie od pary) i narzekał, że nie może jej odpalić. Doszedłem do wniosku, że wał jest krzywy, więc rozebrałem silnik, wymieniłem wał i złożyłem z powrotem (nie wiedziałem nic o tych "nie równych karterach). Historia taka sama jak poprzednia - coś jest krzywo. Więc zacząłem szukać w tych karterach no i doszedłem, że są nie od pary. Poszperałem w częściach, które dostałem do tej motorynki i znalazłem połówkę pasującą do drugiej (ten sam numer mają wybity), wsadziłem ten wał, który był jakiś czas w tych "krzywych" karterach, założyłem tylko cylinder, żeby tłoka nie uszkodzić i tam sama historia, wał ma od strony zapłonu. Co to może być ? Czy po wsadzeniu to krzywych karterów mógł się skrzywić ? Proszę o jakieś szybkie i celne rady bo potrzebuje miejsca w garażu ;D

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzywić się mógł, można to sprawdzić umieszczając go w kłach tokarki i mierząc wychylenia czujników zegarowych przyłożonych do czopów wału. Myślę jednak, że nie masz takiej możliwości, więc proponuje przygotować dwie podpory do wału i sprawdzić w ten sposób jego bicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie opisałes dokładnie problemu, "coś jest krzywo" nie wiele mówi, założyłem, że najprawdopodobniej czopy wału korbowego nie są ustawione względem siebie osiowo, jeśli tak jest musisz wycentrować wał korbowy, napisałem wyżej jak sprawdzić jego stan. Jeśli skrzywienie jest tak duże, że jest widoczne gołym okiem lub w znaczący sposób utrudnia ruch wału po złożeniu silnika powinieneś to potwierdzić przygotowując podpory wału korbowego - mam na myśli elementy podpierające wał np. w miejscach mocowania łożysk, pozwoli to stwierdzić duże skrzywienie.

 

 

http://ataman.junak.net/naprawa/103.html - centrowanie na tokarce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli patrzysz na czop wału od strony magneta to nie kręci się on we własnej osi, ale lekko bije. Tylko, że to lekkie bicie po założeniu magneta daje ponad 0,5 cm różnicy (i nie wiem jak ci co teraz dokładnie wytłumaczyć) hmm coś takiego jak z ósemkowane koło, patrząc w jeden punkt cewek raz zakryte są całe, a raz 0,5 cm albo trochę więcej widać. Magneto też w dwóch położeniach (co 180 stopni) obciera o cewki.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zacznę od pytania dlaczego ten ,,koleś" nie mógł odpalić silnika?? Za duży opór??

Mówił Ci coś na ten temat??

Silnik miał wymieniane łożyska?? Tryby w skrzyni dobrze poskładałeś??

Jaki opór stawia kopka podczas odpalenia??

 

Też mam taki silniczek, również z krzywym wałem, ale pali aż miło, no może magneto trochę świruje na boki ale żadnego tarcia nie ma.

Nie wyobrażam sobie jak ten wał musiał by być krzywy żeby nie mógł się obracać, tak znaczne skrzywienia widać gołym okiem.

 

EDIT

 

nie zauważyłem wcześniejszego postu autora tematu, część pytań nieaktualna

Edytowane przez michal.051
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może gdyby był minimalnie krzywy to dawał by radę, ale piszę, że magneto w dwóch położeniach delikatnie obciera o cewki. Silnik czasem łapie, ale nie jest to równa praca tylko czasem poprostu następuje zapłon. Zapłon ustawiałem książkowo 3,5mm przed GMP platynki zwarte i najmniejszy ruch magnetem i sie otwierają.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego czytam że załapuje to może trzeba szukac problemu w dostawie paliwa lub zapłonie. W zapłonie motorynki można(jesli delikatnie obciera) lekko stuknac gumowym młotkiem. Ewntualnie wymienic wał bo watpie żeby skrzywił sie od tego że sa inne nr. na karterach Ja też składałem na różnych karterach ale silnik smigał zawsze dobrze. A co do ustawieniach zapłonu to wsadzłem do cylindra przez dziure od swiecy np. srubokret i ustawiałem otwarcie przywacza w momecie kiedy tłok był ustawiony ok 2mm od najwyższego punktu. pozdro

Edytowane przez Moto33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcpol, masz może wiecej takich książek internetowych? fajna sprawa.

 

Niestety, ale nie mam, może to się do czegokolwiek przyda?

 

http://www.dansmc.com/indexindex.htm

 

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

 

http://www.ntnoa.org/enginebreakin.htm

 

http://www.chudzikj.republika.pl/Kodowanie/id-vim.htm

 

 

Może gdyby był minimalnie krzywy to dawał by radę, ale piszę, że magneto w dwóch położeniach delikatnie obciera o cewki. Silnik czasem łapie, ale nie jest to równa praca tylko czasem poprostu następuje zapłon. Zapłon ustawiałem książkowo 3,5mm przed GMP platynki zwarte i najmniejszy ruch magnetem i sie otwierają.

 

Pozdrawiam

 

Wygląda to na skrzywienie samego czopa wału korbowego lub skrzywienie magneta, jeśli bicie jest tak duże jak piszesz to nie ma szans na odpalenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...