Skocz do zawartości

chłodnica oleju GS500F


fuoix
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

złapałem jakiś kamyczek, który spowodował rozszczelnienie chłodnicy oleju w moim GS500F :/

pomimo istniejącej wciąż gwarancji, wymiana na jej podstawie nie została uznana (uszkodzenie mechaniczne);

po klejeniu i tak zaczęła puszczać olej po wciągnięciu na wyższe obroty;

 

no i co teraz?

 

ja widzę 3 opcje:

- kupić nową (lub używaną) chłodnicę;

- próbować kleić jeszcze raz (nie wiem, czy to ma sens);

- olać ją i połączyć przewody olejowe "na krótko" (z przegrzewaniem nie będzie chyba problemu, bo plastiki leżą w garażu).

 

opcja 3 wydaje się sensowna (i jest tania), ale chyba będę jeździł tym moto jeszcze tylko jeden sezon, a przed sprzedażą wolałbym, by nie brakowało żadnych części.

 

jake jest Wasze zdanie?

 

pozdrawiam

Edytowane przez fuoix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twarde lutowanie :biggrin:

Kwestia tylko, znaleźć fachowca który się podejmie :biggrin:

Szukaj w "naprawach chłodnic samochodowych".

Klej odpada ;)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ta chłodnica była zbyteczna w tak tanim motocyklu fabryka nie dawała by jej w prezencie. Bez niej silnik długo nie pożyje a w lato może na trasie wyzionąć ducha.

Trzeba poszukać na alegro lub kupić nową bo chyba nie jest droższa od reszty motocykla ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o tym "na krótko" pomyślałem dlatego, że gs500f bez plastików wydaje się być zwykłym gs500 z chłodnicą.

mylę się?

 

a może orientujecie się, czy jest jakaś firma robiąca części zamienne tego typu, inna niż SUZUKI? (aktualnie przebywam w Hiszpanii... może macie jakieś namiary?);

oryginały są szalenie drogie (ponad 2000pln za taką chłodniczkę!!!), a ja w pierwszej kolejności będę się starał nabyć nową (może używaną) chłodnicę, ponieważ do klejenia konieczne było usunięcie części żebrowania, co wpływa niekorzystnie na wygląd, a spodziewam się, że też na wartość w przypadku sprzedaży.

 

pozdrawiam

Edytowane przez fuoix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica w GS 500F jest tylko dlatego ze jest to silnik chłodozny powietrzem, a wersja F jest osłonięta plastikami stąd potrzebne doddatkowe chłodzenie. Ten sam silnik jest w wersji E czyli bez owiewek, odsłonięty i wiadomo jak sie sprawuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam,

 

czy musze zwrocic szczegolna uwage na cokolwiek podczas demontarzu/montarzu chlodnicy oleju?

 

jak moto bedzie stalo troche bez niej (na czas poszukiwan zamiennika, albo specjalisty od lutowania), to jakos trzeba zabezpieczyc koncowki przewodow? jak?

 

czy jesli silnik nie pracuje, to jest olej w chlodnicy?

no i czy trzeba jakos ja odpowietrzyc po ponownym montarzu?

 

pozdrawiam,

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...