duders22 Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Witam. Mam takie pytanie. Czy Fazera można odpalić na bocznej stopce na biegu jałowym ? Czy aby pochodził na luzie (bez kierowcy) trzeba go stawiać na stopki główne? Co może być uszkodzone jeśli ewentualnie w innych można odpalać na bocznej stopce? Dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GHOSTRIDER11 Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 normalnie powinien odpalac na bocznej i na luzie,uszkodzony zapewne czujnik stopki bocznej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Można ale po co niszczyć silnik?Każdy wielocylindrowy silnik na gaźnikach powinien być odpalany na stopce centralnej lub w pionie jeżeli nie ma centralnej.Ponieważ gaźniki są połączone każde przechylanie powoduje zmianę poziomu w zewnętrznych gaźnikach co z kolei bardzo utrudnia równą pracę silnika i przyspiesza radykalnie jego zużycie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki_YZF Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Ja swoją dzidę zawsze odpalam i chodzi stojąc na bocznej i jakoś nie zauważyłem żeby silnik umierał z tego powodu a wracając do problemu to pewnie jak już wyżej stwierdzono czujnik bocznej stopki. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Twój motocykl - Twój problem tylko teraz będziesz go niszczył świadomie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki_YZF Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Przecież to tylko moto a nie jakieś ch*j wie co! I tak nie będę nim latał do końca życia. Ja przynajmniej mam takie podejście do tematu że nie ma co się za bardzo cackać. Moto ma zapier... ot wszystko. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Wot kulturnyj narod.Nie motor tylko motocykl który kiedyś będziesz sprzedawał i co wtedy powiesz nabywcy.Pełnosprawny, nieduży przebieg( bo na 4um zapytasz jak cofnąć licznik ), niekatowany. Czyli oszukasz kolegę motocyklistę. A w odwrotnej sytuacji - Ty chciałbyś być w ten sposób oszukany ?Codziennie mamy na tym 4um zapytania np. Kupiłem prawie nowy motocykl i na drugi dzień coś pierdyknęło i silnik nie da się uruchomić, zapalałem na popych i nic, rozebrałem górę i łańcuszek rozrządu zerwany- czy to możliwe aby po tak małym przebiegu łańcuszek się urwał ?.Osobiście nie popieram Twojego podejścia do motocykla. To nie stare kapcie tylko wymarzony motocykl i jak dbasz o niego tak Ci będzie służył. Napisałeś: Przecież to tylko moto a nie jakieś ch*j wie co!Kolego takie zwroty to pod budką z piwem a nie na 4um.Trochę kultury proszę. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki_YZF Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 (edytowane) Po pierwsze to napisałem moto a nie motor Po drugie to skąd szanowny Pan wie że od razu będe cofał licznikPo trzecie to w ogóle jeśli Pan taki mądry to idąc za pańskim tokiem myślenia silniki w motocyklach sportowych są niszczone już od pierwszych dni swojego życia bo jak wiemy takowe motocykle nie posiadają podstawki centralnej więc to całe pieprzenie o niszczeniu silnika jakoś do mnie nie trafia. pozdro Edytowane 25 Listopada 2007 przez Dziki_YZF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
duders22 Opublikowano 25 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Wielkie dzięki za odpowiedź. :icon_exclaim: Szkoda tylko, że temat wymyka się spod kontroli. O moto trzeba dbać i kropka a on odwdzięczy nam się tym samym- będzie szybki, bezpieczny i niezawodny :icon_mrgreen: . Idę więc do garażu odkrecić czujnik. Pozdrowienia z nad morza. :icon_exclaim: duders Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cubamen Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Można ale po co niszczyć silnik?Każdy wielocylindrowy silnik na gaźnikach powinien być odpalany na stopce centralnej lub w pionie jeżeli nie ma centralnej.Ponieważ gaźniki są połączone każde przechylanie powoduje zmianę poziomu w zewnętrznych gaźnikach co z kolei bardzo utrudnia równą pracę silnika i przyspiesza radykalnie jego zużycie. niestety dla odpalajacych na bocznej to co napisał Piotr to św prawda :icon_exclaim: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart3z Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Dla gaźnikowych napisaliście, żeby odpalać na centralnej, a jak to wygląda przy moto z wtryskiem paliwa?? :icon_exclaim: Cytuj https://www.bikepics.com/members/Bart3z/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Silniki z wtryskiem jeżeli mają łańcuszek rozrządu po prawej stronie to także eypada go uruchamiać w pozycji pionowej a to z powodu kanału odpływowego oleju z głowicy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 niestety dla odpalajacych na bocznej to co napisał Piotr to św prawda :icon_eek: pzdr Chyba nie . Każdy gaźnik ma własny pływak i to umieszczony centralnie w komorze pływakowej , właśnie w celu zmniejszenia wpływu pochylenia moto na poziom paliwa .Gdyby gaźniki były połączone w sposób jak opisuje Piotr , nawet niewielkie przechylenie motocykla zalewało by jeden cylinder ,a drugi gasł by z powodu braku paliwa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cubamen Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 Chyba nie . Każdy gaźnik ma własny pływak i to umieszczony centralnie w komorze pływakowej , właśnie w celu zmniejszenia wpływu pochylenia moto na poziom paliwa .Gdyby gaźniki były połączone w sposób jak opisuje Piotr , nawet niewielkie przechylenie motocykla zalewało by jeden cylinder ,a drugi gasł by z powodu braku paliwa . hmmm i teraz prosiło by sie to o cały wywod z mechaniki ( paliwo olej smarowanie zuzycie czesci itd ) ale nic z tego lenistwo w moim wieku jest zbyt duze :icon_mrgreen: w tym przypadku w 100% popieram Piotra :icon_mrgreen: dlaczego :icon_eek: bo tak :flesje: a moze dlatego ze jestem z zawodu mechanikiem i mam swoj warsztat od ponad 15 lat :flesje: a moze nie umiem pisac elaboratow ;) a moze nie mam racji ;) duzo tych moze :icon_exclaim: niestety w kazdej literaturze fachowej i instrukcjach obsługi nie polecaja dluzszej pracy moto na bocznej podstawce a wrecz zabraniaja :icon_idea: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.