Skocz do zawartości

fzs600 Fazer 01


duders22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam takie pytanie. Czy Fazera można odpalić na bocznej stopce na biegu jałowym ? Czy aby pochodził na luzie (bez kierowcy) trzeba go stawiać na stopki główne? Co może być uszkodzone jeśli ewentualnie w innych można odpalać na bocznej stopce? Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można ale po co niszczyć silnik?

Każdy wielocylindrowy silnik na gaźnikach powinien być odpalany na stopce centralnej lub w pionie jeżeli nie ma centralnej.

Ponieważ gaźniki są połączone każde przechylanie powoduje zmianę poziomu w zewnętrznych gaźnikach co z kolei bardzo utrudnia równą pracę silnika i przyspiesza radykalnie jego zużycie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wot kulturnyj narod.

Nie motor tylko motocykl który kiedyś będziesz sprzedawał i co wtedy powiesz nabywcy.

Pełnosprawny, nieduży przebieg( bo na 4um zapytasz jak cofnąć licznik ), niekatowany. Czyli oszukasz kolegę motocyklistę. A w odwrotnej sytuacji - Ty chciałbyś być w ten sposób oszukany ?

Codziennie mamy na tym 4um zapytania np. Kupiłem prawie nowy motocykl i na drugi dzień coś pierdyknęło i silnik nie da się uruchomić, zapalałem na popych i nic, rozebrałem górę i łańcuszek rozrządu zerwany- czy to możliwe aby po tak małym przebiegu łańcuszek się urwał ?.

Osobiście nie popieram Twojego podejścia do motocykla. To nie stare kapcie tylko wymarzony motocykl i jak dbasz o niego tak Ci będzie służył.

 

Napisałeś: Przecież to tylko moto a nie jakieś ch*j wie co!

Kolego takie zwroty to pod budką z piwem a nie na 4um.

Trochę kultury proszę.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to napisałem moto a nie motor

Po drugie to skąd szanowny Pan wie że od razu będe cofał licznik

Po trzecie to w ogóle jeśli Pan taki mądry to idąc za pańskim tokiem myślenia silniki w motocyklach sportowych są niszczone już od pierwszych dni swojego życia bo jak wiemy takowe motocykle nie posiadają podstawki centralnej więc to całe pieprzenie o niszczeniu silnika jakoś do mnie nie trafia.

 

pozdro

Edytowane przez Dziki_YZF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedź. :icon_exclaim: Szkoda tylko, że temat wymyka się spod kontroli.

O moto trzeba dbać i kropka a on odwdzięczy nam się tym samym- będzie szybki, bezpieczny

i niezawodny :icon_mrgreen: . Idę więc do garażu odkrecić czujnik.

Pozdrowienia z nad morza. :icon_exclaim:

duders

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można ale po co niszczyć silnik?

Każdy wielocylindrowy silnik na gaźnikach powinien być odpalany na stopce centralnej lub w pionie jeżeli nie ma centralnej.

Ponieważ gaźniki są połączone każde przechylanie powoduje zmianę poziomu w zewnętrznych gaźnikach co z kolei bardzo utrudnia równą pracę silnika i przyspiesza radykalnie jego zużycie.

 

 

 

niestety dla odpalajacych na bocznej to co napisał Piotr to św prawda :icon_exclaim:

 

 

 

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki z wtryskiem jeżeli mają łańcuszek rozrządu po prawej stronie to także eypada go uruchamiać w pozycji pionowej a to z powodu kanału odpływowego oleju z głowicy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety dla odpalajacych na bocznej to co napisał Piotr to św prawda :icon_eek:

pzdr

 

Chyba nie . Każdy gaźnik ma własny pływak i to umieszczony centralnie w komorze pływakowej , właśnie w celu zmniejszenia wpływu pochylenia moto na poziom paliwa .Gdyby gaźniki były połączone w sposób jak opisuje Piotr , nawet niewielkie przechylenie motocykla zalewało by jeden cylinder ,a drugi gasł by z powodu braku paliwa .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie . Każdy gaźnik ma własny pływak i to umieszczony centralnie w komorze pływakowej , właśnie w celu zmniejszenia wpływu pochylenia moto na poziom paliwa .Gdyby gaźniki były połączone w sposób jak opisuje Piotr , nawet niewielkie przechylenie motocykla zalewało by jeden cylinder ,a drugi gasł by z powodu braku paliwa .

 

 

 

hmmm i teraz prosiło by sie to o cały wywod z mechaniki ( paliwo olej smarowanie zuzycie czesci itd )

 

 

ale nic z tego lenistwo w moim wieku jest zbyt duze :icon_mrgreen:

 

 

w tym przypadku w 100% popieram Piotra :icon_mrgreen:

 

 

dlaczego :icon_eek: bo tak :flesje:

 

 

a moze dlatego ze jestem z zawodu mechanikiem i mam swoj warsztat od ponad 15 lat :flesje:

 

 

a moze nie umiem pisac elaboratow ;)

 

a moze nie mam racji ;)

 

 

duzo tych moze :icon_exclaim: niestety w kazdej literaturze fachowej i instrukcjach obsługi nie polecaja dluzszej pracy moto na bocznej podstawce a wrecz zabraniaja :icon_idea:

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...