dowian Opublikowano 20 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Po wspaniałomyślnym zalaniu lewej strony silnika olejem przekładniowym sprawa przedstawia się tak: Spuściłem olej, zalałem świerzy (2 ltr) i jak motor stoi oparty na stopce (przechylony na lewą str.) to po odkręceniu górnego korka i obróceniu silnikiem widać, że koło ocieka olejem. Jak postawie motor w pionie to w okienku stanu poziomu oleju nie pokazuje się olej. Dopiero jak przechylę moto na prawą str. zaczyna się pojawiać. Jak wrócę do pionu olej znika z okienka. Chyba walnęło jakieś uszczelnienie, a jak to koło po lewej zalane jest olejem to w życiu go nie odpale i ładowania nie zobaczę( tak myślę). ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ PS. kolego NITOMEN: ten napinacz był przesunięty maxymalnie w lewo. Przesunełem go o jakiś 1cm w prawo i szorowanie ustało. To chyba wszystko w porządku? (przynajmniej z nim). --------------Pozdrawiam wszystkich chcących pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 napisze ponownie - cala elektryka w srodku silnika PRACUJE W OLEJU - jesli ci sie olej nie pokazuje w okienku jak moto trzymasz prosto to dolej oleju. W wiekszosci japoncow uzwojenia cewek , magneto i impulsator pracuja we mgle olejowej , dziwnym by bylo jak by tam oleju nie bylo :). Co do lancuszka , to moze za mocno byl napiety ( ale dzine to jakies zjawisko ze by cos blokowalo - szorowalo) , zreszta on sie napina sam , zwalniasz srube trzymajaca ten napinacz i sprezyna powinna napiac go sama do odpowiedniej sily. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dowian Opublikowano 21 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Dzięki za odp. Rozumiem że we mgle, ale to koło ocieka olejem ! Jak mam dolać oleju jak wlałem 2ltr tyle ile powinno być. Wcześniej po wlaniu takiej ilości w okienku było jakieś 2/3 stanu, a teraz sucho. Wydaje mi się że wlanie większej ilości oleju nie jest dobrym rozwiązaniem. Do tego napinacza jeszcze zajrze bo sam to on sie nie napinał, musiałem go przesunąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 a zobacz ile dolejesz oleju aby stan byl w normie , tam nie ma gdzie uciec olej , kolem sie nie przejmuj ma ociekac olejem umnie jest tak samo , w tej czesci silnika jest sporo oleju , jest ona polaczona dolem kanalami ze skrzynia i z komora sprzegla , wiec tyle ile masz oleju w okienku ( jesli moto stoi prosto) tyle masz oleju i w tej czesci gdzie masz magneto. Napewno troszke oleju ucieklo ci przu zdjemowaniu pokrywki , troszke zostalo w naczyniu z ktorego zlewales olej do silnika , jesli zmieniales filtr oleju to on rowniez zabiera ok 3 setek oleju w siebie. Napinacz napinany jest sprezyna tu masz fotki http://www.leftcoastklrs.com/balancer_lever_upgrade.htm Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dowian Opublikowano 21 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 (edytowane) Dzięki za instrukcje. Bardzo pouczające. Olej zalałem z butelek, a filtr był wcześniej wymieniony i zalany olejem. Właśnie od wymiany oleju nie mogę go odpalić. Dziwne trochę z tym stanem oleju, ale spróbuje dolać. Jeżeli chodzi o napinacz to byl napiety do końca, a jak go cofnąłem to szorowanie ustało-koniecznie muszę tam zajrzeć. Zabiorę się za to w najbliższym czasie . Elektrykę oddam pod oko elektryka, może przynajmniej znajdzie ładowanie. Napisz proszę na co muszę uważać i co sprawdzić jak już tam będę. Znaki są tylko na rozrządzie? PS. mam iskrę a świeca jest mokra to zostaną mi tylko zawory albo allegro :icon_mrgreen: pozdrawiam. Muszę dodać, że problem z odpalaniem moto pojawiły się jakiś miesiąc przed całkowitą odmową. Na początku sporadycznie,a ostatnio coraz częściej miałem z nim problem. Nieraz wystarczyło chwile odczekać.To raczej chyba nie jest wina zaworów. Edytowane 21 Listopada 2007 przez dowian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 a probowales odpalic na pych ? czasem po dlugi zastaniu w chlodnym garazu tylko to pomaga , albo mooocny aku :clap: zawory to czula czesc kawy i nalezy je regulowac co 10 ts km ( niestety plytki :/) , ponoc i elektryka lubi sie sypnac , kolesiowi z gg co ma 650 poszlo uzwojenia i nie mial wcale iskry , kupil na allegro cala pokrywe za 150 zl i moto odzylo. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dowian Opublikowano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Dzięki za pomoc. Zabieram jutro motor na warsztat i porządnie go przejrze. W garażu to nie robota. Zajrzę do łańcucha balansowego i rozrządu, sprawdzę luzy na zaworach i konkretnie obadam elektrykę. Przy okazji zobaczę czy nie ma luzu na łożysku na wale. Prawdę mówiąc to może coś być z zaworami, bo po wymianie oleju( zalałem mineralny) jakby lżej się go "kopało". W razie jakiś niejasności będę pisał.Jeżeli ma ktoś manuala po angielsku to jestem zainteresowany. Może być wersja książkowa(odkupię). PS. Kolego NITOMEN :dlaczego przy próbie odpalenia na pych motor obróci silnikiem, a póżniej blokuje tylne koło. Nawet na 5 biegu. Waże prawie 100kg chyba powinno wystarczyć? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roqwor Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Również mam klr600. Wydaje mi się, że zalecany jest olej semi-syntetyczny.Jeśli nie siedzisz na moto to nie odpali nawet z piątki. Próbowałem kilka razy. Czasami nawet musiałem podskoczyć na moto :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 (edytowane) zgadza sie 3 bieg ty siedzisz na moto a 2 chlopa pcha - inaczej zapomnij ze na pych zapali :) a jesli nadal blokuje kolo to moze dekompresator nie dziala ? Edytowane 22 Listopada 2007 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dowian Opublikowano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Dzięki za odpowiedż. Sprawdzę z tym odpalaniem "na pych". Mam jeszcze jedno pytanie. Jaki powinien być poziom paliwa w komorze pływakowej i jak się go sprawdza? Prawdę mówiąc to jakiś czas temu zmniejszyłem poziom przez podgięcie blaszki na plywaku, bo po dłuższym postoju motoru podpartego na stopce i po powrocie do pionu z rurki od nadmiaru w gażniku lało mi się paliwo. Jak się póżniej okazało przyczyna leżała w przepuszczającym kraniku. Myślę, że zbyt niski poziom paliwa w gażniku też może powodować problem z odpaleniem.pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 moze tez byc problem ze ssaniem , szczegolnie ze juz chlodno i bez ssania zapomnij o zapaleniu z kopa lub rozrusznika. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dowian Opublikowano 24 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 jaki pwinien być poziom paliwa w gażniku i jak się go sprawdza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dowian Opublikowano 28 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 (edytowane) Wziąłem się za rozkręcanie Kawy. Sprawdzałem luzy na zaworach . Koło ustawiłem na " T ", walki rozrządu są skierowane strzalkami do przodu, a tlok w GMP. Na wydechu na jednym mam 0,30, a na drugim 0,25. Natomiast na ssących nie mogę wetknąć nawet 0,05. Czy szlifowanie o 0,20 pomoże czy muszę dzialać metodą prób i błędów? Acha jak już mam zciągniętą pokrywę zaworów to jak sprawdzić poprawność działania dekompresatora? Edytowane 28 Listopada 2007 przez dowian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 28 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2007 szlifowanie o 20 setek powinno wystarczyc , najwyzej beda ci letko klepaly przej jakis czas. Na deko masz sprezynke sciagajaca ciezarki podczas powolnego krecenia walkiem , krec walem i oblukaj czy ciezarek nadusza na zawor. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dowian Opublikowano 29 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 Dzięki za odp. Znalazłem następny feler. Dziwne ,że kawa w ogóle biegała. Mam przestawiony rozrząd. Jak ustawie GMP to znaki na walku ssących są rownoegle do głowicy, a na wydechowym są pod kątem. Łańcuszek balansowy jest do wymiany. Przy maxymalnym naciągu jest lużny jak na k....e majtki. Gdzie najlepiej poszukac tego łańcuszka i jakiej firmy kupić?Czytałem na forum o łańcuszkach ale zdania były podzielone. Wolałbym posłuchać kogoś z doświadczeniem (NITOMEN) :) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.