Skocz do zawartości

Ciuszki wielo sezonowe...


Rekomendowane odpowiedzi

a czy są użytkownicy kurtek SPIDI?

nie znam w ogóle tej marki, w jakiej klasie się plasuje?

 

zastanawiałem się nad ich kurtką Venture

jak się sprawdza membrana H2Out

czyli standardowo nieprzemakalność, oddychalność, komfort termiczny w niskich i wysokich temperaturach

 

no i jeszcze jedna ważna cecha kurtki - powinna być lekka

Edytowane przez marcinn72

CZ 175 '1961 -> Honda VT600c '1999 -> BMW F650GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Spidi jednak odpadła po przymiarkach, okazała niewygodna i na zdjęciach dużo ładniej wyglądała niż w rzeczywistości...

w końcu zostaliśmy przy Rukka ktora jest bardzo lekka i nawet zdarzaja się kolory inne niż czarne ;)

CZ 175 '1961 -> Honda VT600c '1999 -> BMW F650GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie rezygnował z Helda. Trzeba tylko sięgnąć do wyższych modeli, z wypinanymi podpinkami i membraną. Tyle, że ceny będą w okolicach cen Rukki. A, jeżeli zależy ci na wodoodporności to tylko membrana Gore tex. Inne mają sprawność ok 30% tego co ona daje.

Ja też szykuje się do zakupów na nowy sezon i czekam na nową ofertę Helda. Ponoć warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

temat kurtek wiecznie żywy

 

małża ze swojej Rukki bardzo zadowolona

 

teraz szukam dla siebie koniecznie trójwarstwowej i koniecznie w innym kolorze niż czarny

potrzebuję opinii użytkowników:

Alpinestars Durban

Spidi Venture lub inna trójwarstwowa

Yamaha Adventure

BMW Rallye 2 i Rallye 3

Rukka Gobi i Kalahari

coś z Hein Gericke, Dainese, Rev'it?

 

bezpieczeństwo, wygoda, trwałość, wywietrzniki, "modularność"

 

proszę nie proponować Helda, Modeki czy innych tzw średnia i niska półka

CZ 175 '1961 -> Honda VT600c '1999 -> BMW F650GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rukka Gobi i Kalahari
Mam model Allroad, więc praktycznie to samo co Gobi, tylko z kołnierzykiem na rzep zamiast magnetycznego. Czy mówiąc o kurtce 3-warstwowej masz na myśli, ze każda warstwa jest wypinana oddzielnie? Jeśli tak, to te modele akurat są dość specyficzne (membrana i podpinka w jednym), ale Outlast sprawdza się tu świetnie i nie muszę się martwić, czy wpinać podpinkę, czy może zaraz ją wyjąć (materiał sam wyrównuje temperaturę). Mogę więc szczerze polecić. W razie pytań, chętnie odpowiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od miesiąca użytkuje Alpinkę Long Range, kupiłem na wyprzedaży... kurtka jak opisuje producent na każdą pogodę, i zdecydowanie potwierdzam, bardzo wygodna, ciepła i sprawdzona w niewielkim deszczu - 100% zadowolenia. (http://motofactory.pl/pl/p/Kurtka-Alpinestars-Long-Range-Drystar/1225)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro użytkujesz od miesiąca to trudno powiedzieć ze na każdą pogodę bo upałów 30° nie było w tym czasie :-)

chociaż czytam sobie i widzę że membrana jest wyjmowana, a to już działa na jej korzyść

 

tak, mówiąc o kurtce trójwarstwowej mam na myśli że membrana i podpinka jest wypinanana

 

o ile rukka goretex "podszywa" outlastem co jest jeszcze dla mnie akceptowalne, to Alpinestars w kurtce Durban wewnętrzna kurtkę Goretex-ową podszył mikropolarem, co w "klimacie monsunowym" kiepsko się chyba się sprawdzi

 

a widzisz, zapomniałęm o starym allroad'zie

Edytowane przez marcinn72

CZ 175 '1961 -> Honda VT600c '1999 -> BMW F650GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej, Allroad, Gobi i Kalahari już nie są produkowane (chyba że na zamówienie, ale to ok. miesiąca czekania). Szkoda, bo obecnie w ofercie rukka nie ma czegoś takiego. Jest Airoad, ale przez zastosowanie Cordury AFT kurtka bardziej nadaje się na lato (znacznie przewiewniejsza). Podpinka jest identyczna (gore + outlast). O ile to może wyglądać na rozwiązanie mniej uniwersalne (mniej to wyciągania), to w praktyce po roku użytkowania muszę przyznać, że to znacznie lepsze wyjście. Mniej bałaganu z wpinaniem tych warstw, a z podpinką jeżdżę nawet latem i zgrzałem się w tym tylko raz, biegając w takim stroju po piętrach Ikei ;). Outlast naprawdę działa. Możesz ewentualnie poszukać bielizny termoaktywnej z outlastem (rukka produkuje, nie wiem jak konkurencja) i to pod kurtkę innej firmy - ale to moim zdaniem półśrodki. Outlast rządzi :).

 

Jeśli chodzi o spodnie, to przemyśl czy wypinana membrana będzie takim wybawieniem... Ja mam membranę na stałe i jakoś się ratuję wentylacją w kurtce. W trasie lepiej mieć chyba np. dżinsy na megaupał i drugie portki z membraną, niż wypinać i wpinać ją w razie potrzeby. Po prostu, mniej zachodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na początku tego tygodnia zgłębiałem temat ubrań BMW i Goretex mają tylko niektóre egzemplarze przy czym poprzednie modele są niedostępne w salonie (tylko to co mają pod ręką albo w katalogu da się kupić) a Rally 3 nie ma GTX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej, Allroad, Gobi i Kalahari już nie są produkowane (chyba że na zamówienie, ale to ok. miesiąca czekania). Szkoda, bo obecnie w ofercie rukka nie ma czegoś takiego.

Mój błąd, jest w ofercie następca tych modeli - jest to kurtka Kalifornia (i spodnie Kalimus do kompletu). Katalogowo 3599 zł (i portki 2299 zł). Te same właściwości (wyciągana membrana i zwykła cordura 500D). Tak gwoli ścisłości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

no to mogę kupić Rallye 2 ale dziwnym trafem nie ma podpinki goretex

wydawanie około 2kzl na kurtkę która nie chroni mnie przed wiatrem i wodą mija się dla mnie z celem

podpinka była sprzedawana osobno?!

 

zaskoczył mnie brak pasków do ściągnięcia czy to rękawów czy pasa

 

rallye 3 odpada, bo nie potrzebuję kamizelki z ochraniaczem pleców :P

CZ 175 '1961 -> Honda VT600c '1999 -> BMW F650GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa kurtka za 2000 i nie ma podpinki? Samą podpinkę można znaleźć czasem na eBayu (jak nie bmw to rukki), ale raczej jako używana kurtka "na części" :). Ale na pewno nie warto za te pieniądze (większość kosztów produkcji takiej kurtki to właśnie gore-tex), sam wierzch bez ociepliny to praktycznie to samo co każda inna kurtka letnia, tylko ze znaczkiem BMW (więc 95% ceny to marża).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, wiem, ale to już "sztukowanie"

lepiej chyba kupić nawet używaną od niemca, albo alternatywę w postaci Revit Cayenne. Wprawdzie nie ma gtx ale reszta jest ok. niestety oprzec się mogę jedynie na tym co wyczytałem w sieci.

CZ 175 '1961 -> Honda VT600c '1999 -> BMW F650GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...