Skocz do zawartości

zapłon elektroniczny w weteranie


jacus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

w ten wekend po raz bilionowy ustawialem zaplon w trasie, lecz tym razem powiedzialem sobie dosc.

chce z tym skonczyc i jezdzic wmiare bezobslugowo. slyszalem ze niektorzy zakladaja zaplony elektroniczne od nowszych generacji motocykli np. simsona czy etz. czy wiecie cos o tym i jak to trzeba zrobic. poradzcie bo ja juz poprostu nie mam sily. wspomne przy tym ze zrobie cale moto perfekcyjnie ale elektryke zawsze spieprze-poprostu jestem kabelkowym antytalenciem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o moto z sigu to nie wiem w czym problem, możliwe że masz już zuzyty aparat zapłonowy i to jest powodem problemów z zapłonem? Tam praktycznie niema się co przestawić tylko co jakiś czas smarujesz krzywkę i ustawiasz przerwę na przerywaczu. Ale do brzegu... jeżeli masz zmiar zamontować jakiś nowcześniejszy system zapłonu to masz 2 drogi: albo zapłon bateryjny, albo nowoczesny zapłon iskrownikowy CDI taki jak w motocyklach crossowych, pilarkach spalinowych i tu pozostaje Ci zastosowac gotowe rozwiązanie z innego silnika, nie mówie że niewykonalne ale napewno trudne do zrobienia. Co do zapłonu bateryjnego to popierwsze musisz zrobić wydajniejszy układ ładowania akumulatora. Następnie musisz zastosować tylko elektroniczny moduł wyzwalający cewkę zapłonową który będzie sterowany przerywaczem jak do tej pory (czego jak mysle chciałbyś uniknąć) , albo zastosować jakiś bezstykowy czujnik połozenia wału korbowego i wtedy masz układ zupełnie bezobsługowy. Niby wszystko fajnie ale dochodzą ci dodatkowe problemy takie jak akumulator i jego ładowanie (bez akumulatora w ogóle nie uruchomisz motocykla). Ja na twoim miejscu bym nie cudował tylko przywrócił oryginalny układ zapłonowy do pełnej sprawności bo to "pancerna" konstrukcja i przy prawidłowej obsłudze bezawaryjna. Jezeli jednak zdacydyjesz sie na przeróbke to daj znac mam trochę materiałów na ten temat. Możesz tez kupić gotowca którego poprostu montujesz w miejsce starego , alternator razem z zapłonem elektronicznym firmy np Powerdynamo ale to wydatek ok 600zł.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to chodzi ze nie jest pancerny-sprawdzilem to na wlasnej skórze.

wlasnie chodzi mi głównie o przerywacz bo z nim mam najwiekszy problem. w te wakacje wymienilem caly uklad zaplonowy lącznie z cewkami bo ja naiwny myslalem ze bedzie lepiej. ale przynajmniej mam bardzo dobre ladowanie wiec z tym problemu nie mam. inna sprawa ze ja go uzywam do dosc dlugich wycieczek i uwierz mi ze nie bawi mnie ciagle ustawianie przerwy. zreszta w tym roku raz mi sie urwal taki kawalek plastiku na przerywaczu i to daleko od domu-nie bylo zabawnie.

wlasnie ciekawi mnie jak to jest zrobione w simsonie(podobny system dzialania) czy nie wystarczyloby przeniesc z niego modulu i czujnika na wal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widocznie poskładałes sobie zapłon na "rzemieślniczych" częściach i to jest powodem problemów. Sam miałem kiedyś taki motocykl i inne z podobnym zapłonem (wsk itp) i mieli moi koledzy i czasami do zapłonu nie zaglądaliśmy przez cały sezon. A co do ładowania to w tej chwili akumulator jest tylko na potrzeby światła "stop" postojówek i sygnału a zapłon bateryjny potrzebuje ok 20W mocy non stop więc oryginalny układ ładowania raczej niepodoła. No chyba że zamierzasz przed każdą jazdą ładować akumulator ale wtedy dłuzsze wycieczki też odpadają niestety :icon_twisted:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widocznie poskładałes sobie zapłon na "rzemieślniczych" częściach i to jest powodem problemów. Sam miałem kiedyś taki motocykl i inne z podobnym zapłonem (wsk itp) i mieli moi koledzy i czasami do zapłonu nie zaglądaliśmy przez cały sezon. A co do ładowania to w tej chwili akumulator jest tylko na potrzeby światła "stop" postojówek i sygnału a zapłon bateryjny potrzebuje ok 20W mocy non stop więc oryginalny układ ładowania raczej niepodoła. No chyba że zamierzasz przed każdą jazdą ładować akumulator ale wtedy dłuzsze wycieczki też odpadają niestety :D

pozdrawiam

Też uważam, że w takim motocyklu jak SHL lepiej doprowadzić do dobrego stanu oryginalne zespoły, niż kombinować. Przerywacz to nie jest wielka machineria. Szukaj oryginalnych części (np na Motobazarze w Łodzi) a nie rzemiosła. Ważne by wszystkie wkręty którymi ustawia się przerwę były w dobrym stanie. Tak samo gwinty w otworach. To bardzo częsta przyczyna luzowania się ich i w konsekwencji przestawiania zapłonu. To samo jeśli idzie o mocowanie korpusu iskrownika. Z praktyki wiem też, że trudnym do zdiagnozowania, ale niestety często spotykanym zjawiskiem jest nierównomierne namagnesowanie magnesów w kole zamachowym. Wystarczy, że jeden jest słabszy, a silnik przestaje dobrze pracować. Wymiana koła magnesowego załatwia sprawę.

Ponadto, jeśli jesteś "kabelkowym antytalenciem" to niestety, ale sam z wymianą zapłonu i co za tym idzie zasilania akumulatora i przebudową instalacji elektrycznej nie poradzisz sobie.

Jeśli się zdecydujesz to szukaj pomocy w spoecjalistycznych warsztatach, chociaż sądzę, że albo ich nie znajdziesz, albo skórka nie opłaci się za wyprawkę. :buttrock:

Trzymaj się prosto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

magneto mam bardzo dobre i z tym nie ma problemu. problem jest z przestawianiem zaplonu, a tak naprawde to z nieustannym (tzn. co 80-100 km) luzowaniem sie przerywacza-moze wlasnie cos nie tak z tymi srubkami(a w sumie to 1)... hmm pokombinuje jeszcze, dziekuje za rady ale jednak zalatwie jakis zuzyty zaplon od simsona i sprawdze ile trzeba by przerabiac

 

PS. moj brat jest mechanikiem motocyklowym (przeciez sam bym w wakacje tej elektryki nie zrobil :/ ) wiec pewnie by mi pomogl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...